recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken ny DVDafspiller til mit budget?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken ny DVDafspiller til mit budget?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
PIratossen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken ny DVDafspiller til mit budget?
    Sendt: 30-August-2008 kl. 01:57
Nu har jeg jo så fået mit 42px80, og det spiller bare. Og man får jo set mange flere film

Det har så også betydet at jeg nu er blevet temmelig træt af mit discout united afspiller, at den nok står for en udskiftning. For det første er det jo ikke optimal kvalitet på mine købte DVDer. Men hvad værre er at den ofte hakker i familiens hjemmebrændte DVDer.
Hvorfor gør de egentlig det?

Nå men hvad kan i anbefale for en afspiller? Den skal have HDMI, og vel koste max omkring 1000kr. Kan man få noget der duer bare lidt til de penge?

Eller er man bedre tjent med en gang i fremtiden at få en PS3 så man har en BR afspiller også?


Redigeret af PIratossen - 30-August-2008 kl. 02:20
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 02:51

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:


Nå men hvad kan i anbefale for en afspiller? Den skal have HDMI, og vel koste max omkring 1000kr. Kan man få noget der duer bare lidt til de penge?

Smid som minimum hellere 500 - 600 kroner mere i puljen; så er der penge til en Denon DVD-1740 http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/d enon_dvd-1740_dvd-afspiller_sort.htm

eller DVD-1730. http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/d enon_dvd-1730_dvd-afspiller_soelv.htm

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Eller er man bedre tjent med en gang i fremtiden at få en PS3 så man har en BR afspiller også?

Hehe. Kan man nu også købe PS3'ere hos Fætter BR?  En lille joke. Jeg mener at den rigtige forkortelse skal være: BD (= Blu-ray Disc)



Redigeret af musicus - 31-August-2008 kl. 15:38
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 07:18
Dit nye PX80 fortjener en god afspiller, og det finder du ikke i den prisramme du efterlyser.

Jeg skiftede selv fra en Pioneer DV-696 til en Panasonic DVD-S99, og der er en verden til forskel. Her kunne jeg se hvor meget jeg egentlig gik glip af på Pioneer'en.

Du skal op over 2000 før det bliver spændende at se film, og her finder du Denon 1940, en afspiller du ikke finder bedre i prisklassen.

Kan varmt anbefales:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/d enon_dvd-1940_dvd-afspiller_soelv.htm
Mvh Hans
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Kan man få noget der duer bare lidt til de penge?


Som allerede nævnt mener jeg også at du bør hæve budgettet. Køb en Denon DVD-1940 eller Panasonic DVD-S100. Det er IMO minimum i et nogenlunde seriøst setup.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 09:42

Lige pt har Fona i lagersalg en Pioneer DV-400K til 699 kr. Den er nu ikke så ringe. Billedet kørt via min Onkyo til 720p er nu ganske glimrende.

Dér hvor man kan sige, at afspilleren er mindre heldig er på lydsiden. Men DTS kan den da stadig.

Jeg købte den faktisk til brug for barnebarnet som vil se diverse børnefilm. Og som sagt, den er ikke helt ringe til prisen

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PIratossen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 10:25
Hvor god er scaleren i hhv 1740 og 1940 i forhold til mit tv?

Og kan jeg være sikre på de ikke hakker i brændte dvder, og hvorfor sker dette egentlig?
.


Redigeret af PIratossen - 30-August-2008 kl. 10:40
Til top
PIratossen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 10:32
Umiddelbart synes jeg da også det lyder fint. Er der nogen andre som kan forbælle mig om DV-400K ville fungere ok? Hvad kan man bruge det USBdrev til?

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Lige pt har Fona i lagersalg en Pioneer DV-400K til 699 kr. Den er nu ikke så ringe. Billedet kørt via min Onkyo til 720p er nu ganske glimrende.

Dér hvor man kan sige, at afspilleren er mindre heldig er på lydsiden. Men DTS kan den da stadig.

Jeg købte den faktisk til brug for barnebarnet som vil se diverse børnefilm. Og som sagt, den er ikke helt ringe til prisen

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 10:33

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Kan man få noget der duer bare lidt til de penge?


Som allerede nævnt mener jeg også at du bør hæve budgettet. Køb en Denon DVD-1940 eller Panasonic DVD-S100. Det er IMO minimum i et nogenlunde seriøst setup.

Enig. Køb noget ordentligt grej. Det fortjener dit tv .

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 10:35

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

  Hvad kan man bruge det USBdrev til?

 

 En USB tilslutning. Den bruges til JPEG og MP3.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 10:37

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Hvor god er scaleren i hhv 1740 og 1940 i forhold til mit tv?

Skaleren er den mindst interessante. Den kritiske billedebehandling i forbindelse med DVD er de-interlacing. Da de fleste tv ikke kan de-interlace skal dette ske i DVD-afspilleren. Skal dette gøre fornuftigt er løsningen minimun Denon DVD1940 eller Panasonic S100.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Hvor god er scaleren i hhv 1740 og 1940 i forhold til mit tv?


Det er ikke skaleringen der er den store forskel; uanset hvilke afspiller du køber er det nok 480/576p der vil være det optimale at sende op til tv'et. Det der gør forskellen er kvaliteten af de-interlacingen i afspilleren, og der er 1940'eren altså nogle ret betydningsfulde niveauer over 1740'eren.
Til top
PIratossen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 11:15
Men hvad så i forhold til den DV-400K som eftersigende er på tilbud?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu