|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
towli ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
![]() Sendt: 07-September-2008 kl. 17:40 |
|||
Hej Jeg har købt mit Pioneer 508xd hos cinemagic.dk. Jeg formoder at det således er parallelimporteret og derfor ikke omfattet af Pioneers ellers ret fede garanti (jeg har forstået at det er noget med at de kommer i ens hjem indenfor 72 timer og ser om de kan fixe tv'et). Hvis der sker et eller andet omfattet af garantien med mit tv (7-9-13), -er min eneste mulighed da at sende tv'et til Sønderborg med Posten? ..Det er så kæmpestort at jeg næsten ikke kan overskue at skulle fragte det til posthuset, finde noget emballage det kan være i osv. Findes der en eller anden forsikring man kan tegne hos Pioneer el.lign. mod den slags? Har i nogen erfaring desangående (hvad med jer der har lavet fælleskøb i udlandet osv - har i f.eks. aldrig oplevet defekter på jeres tv?) /T |
||||
![]() |
||||
chris-torb ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() |
|||
Hey..... Jeg har tegnet en hos de gutter her Den skal bare tegnes når panelet er nyt... tror at de accepterer 14 dage eller sådan noget...og de tager gerne parallel import.. De afhenter og leverer på adressen og har samtidig noget låne noget med imens reparationen står på. Men ellers giv dem et ring.. Mvh chris-torb |
||||
![]() |
||||
Donny ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() |
|||
Ellers EDBforsikring.dk
Redigeret af Donny - 07-September-2008 kl. 18:18 |
||||
![]() |
||||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|||
Du kan tage det helt roligt. Hvis der sker noget med din skærm i den 2 årige reklamationsperiode, så skal forhandleren afhente skærmen på din adresse. Drop forsikringer, de er sjældent mere værd, end det papir de er skrevet på. |
||||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||||
![]() |
||||
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
|||
Forhandleren, er det Pioneer DK der skal hente? Hvad så når Cinemagic parallelimporterer? Hvordan forholder dig sig når man har købt hos Krish AV ? -hvilket jeg har. Synes man hører svar i flere retninger. Nogen der VED hvordan tingene forholder sig. |
||||
![]() |
||||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|||
Det er din forhandler (f.eks. Cinemagic) der skal afhente. Pioneer er producenten, ikke forhandleren.
Købeloven skelner ikke mellem hvor varen oprindeligt kommer fra, blot forhandleren er beliggende i DK.
Det kommer an på hvad den engelske lov sige på området. Jeg vil anbefale dig at kigge på www.forbrugereuropa.dk. |
||||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||||
![]() |
||||
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
|||
Tak for svar. Realistisk set, får man så nogensinde Cinemagic til at afhente? Jeg har min tvivl. Jeg stod mellem at købe i en fysisk butik i nærheden eller også online i udlandet. Tog chancen og købte i UK. So far... har der ikke været problemer. Men skal vi ikke konkludere at Pio 8G og 9G ikke bliver defekt :-) Spøg til side.. John fra Krish AV skrev at 508XD var "høj-pålidelig" - og at man derfor ikke skulle være nervøs. Jovist vil han gerne sælge, men hvis de havde en fejlrate der var til at føle på, ville det blot komme retur som en boomerang. Jeg er nu ikke nervøs... men modellerne er ikke så gamle endnu at man kan vide om de får problemer efter 1-2 år. |
||||
![]() |
||||
towli ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
![]() |
|||
Jeg har sendt nedenstående til Cinemagic - jeg skal lade jer vide hvad de svarer... /Jan Hej Cinemagic |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Svar fra Cinemagic - Jeg håber Sandal har ret i at det er forhandleren der skal afhente iflg. købeloven (?).
/Jan
Hej Jan. |
||||
![]() |
||||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|||
Det har han - men jeg gider ikke lige finde en kilde. Ved fjernhandel skal sælger betale fragten begge veje ved reklamation. Ved handel i en almindelig butik er tommelfingerreglen vistnok, at sælger skal afhente (eller reparere på stedet), hvis varen er for stor til at kunne medtages i en bus. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Selvfølgelig har jeg ret, hvordan kan du dog betvivle mine kundskaber |
||||
|
||||
![]() |
||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|||
De to gange, jeg har haft brug for reklamtion fra to forskellige tyske forhandlere, har der ikke været problemer, de sørger/refunderer fragtuddlæg, så man kan godt have gode udenlandske leverandører.
Synes Erik fra Cinemagic snor sig godt uden om, en bekræftelse på de har ansvaret for forsendelse fra køber til Cinemagic/værksted ![]() |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |