recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parallelimporteret Pioneer garanti?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketParallelimporteret Pioneer garanti?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
towli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Emne: Parallelimporteret Pioneer garanti?
    Sendt: 07-September-2008 kl. 17:40

Hej

Jeg har købt mit Pioneer 508xd hos cinemagic.dk. Jeg formoder at det således er parallelimporteret og derfor ikke omfattet af Pioneers ellers ret fede garanti (jeg har forstået at det er noget med at de kommer i ens hjem indenfor 72 timer og ser om de kan fixe tv'et).

Hvis der sker et eller andet omfattet af garantien med mit tv (7-9-13), -er min eneste mulighed da at sende tv'et til Sønderborg med Posten? ..Det er så kæmpestort at jeg næsten ikke kan overskue at skulle fragte det til posthuset, finde noget emballage det kan være i osv.

Findes der en eller anden forsikring man kan tegne hos Pioneer el.lign. mod den slags?

Har i nogen erfaring desangående (hvad med jer der har lavet fælleskøb i udlandet osv - har i f.eks. aldrig oplevet defekter på jeres tv?)

/T

Til top
chris-torb Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af towli towli skrev:

Hej

Jeg har købt mit Pioneer 508xd hos cinemagic.dk. Jeg formoder at det således er parallelimporteret og derfor ikke omfattet af Pioneers ellers ret fede garanti (jeg har forstået at det er noget med at de kommer i ens hjem indenfor 72 timer og ser om de kan fixe tv'et).

Hvis der sker et eller andet omfattet af garantien med mit tv (7-9-13), -er min eneste mulighed da at sende tv'et til Sønderborg med Posten? ..Det er så kæmpestort at jeg næsten ikke kan overskue at skulle fragte det til posthuset, finde noget emballage det kan være i osv.

Findes der en eller anden forsikring man kan tegne hos Pioneer el.lign. mod den slags?

Har i nogen erfaring desangående (hvad med jer der har lavet fælleskøb i udlandet osv - har i f.eks. aldrig oplevet defekter på jeres tv?)

/T

Hey.....

Jeg har tegnet en hos de gutter her

http://www.sekurator.dk/

Den skal bare tegnes når panelet er nyt... tror at de accepterer 14 dage eller sådan noget...og de tager gerne parallel import..

De afhenter og leverer på adressen og har samtidig noget låne noget med imens reparationen står på.

Men ellers giv dem et ring..

Mvh

chris-torb

Til top
Donny Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 18:18
Ellers EDBforsikring.dk

Redigeret af Donny - 07-September-2008 kl. 18:18
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 18:34

Oprindeligt skrevet af towli towli skrev:

Hvis der sker et eller andet omfattet af garantien med mit tv (7-9-13), -er min eneste mulighed da at sende tv'et til Sønderborg med Posten? ..Det er så kæmpestort at jeg næsten ikke kan overskue at skulle fragte det til posthuset, finde noget emballage det kan være i osv.

Du kan tage det helt roligt. Hvis der sker noget med din skærm i den 2 årige reklamationsperiode, så skal forhandleren afhente skærmen på din adresse.

Drop forsikringer, de er sjældent mere værd, end det papir de er skrevet på. 

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af towli towli skrev:

Hvis der sker et eller andet omfattet af garantien med mit tv (7-9-13), -er min eneste mulighed da at sende tv'et til Sønderborg med Posten? ..Det er så kæmpestort at jeg næsten ikke kan overskue at skulle fragte det til posthuset, finde noget emballage det kan være i osv.

Du kan tage det helt roligt. Hvis der sker noget med din skærm i den 2 årige reklamationsperiode, så skal forhandleren afhente skærmen på din adresse.

Drop forsikringer, de er sjældent mere værd, end det papir de er skrevet på. 

 

Forhandleren, er det Pioneer DK der skal hente?

Hvad så når Cinemagic parallelimporterer?

Hvordan forholder dig sig når man har købt hos Krish AV ? -hvilket jeg har.

Synes man hører svar i flere retninger. Nogen der VED hvordan tingene forholder sig.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 19:15

Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Forhandleren, er det Pioneer DK der skal hente?

Det er din forhandler (f.eks. Cinemagic) der skal afhente. Pioneer er producenten, ikke forhandleren.

Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Hvad så når Cinemagic parallelimporterer?

Købeloven skelner ikke mellem hvor varen oprindeligt kommer fra, blot forhandleren er beliggende i DK.

Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Hvordan forholder dig sig når man har købt hos Krish AV?

Det kommer an på hvad den engelske lov sige på området. Jeg vil anbefale dig at kigge på www.forbrugereuropa.dk.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Forhandleren, er det Pioneer DK der skal hente?

Det er din forhandler (f.eks. Cinemagic) der skal afhente. Pioneer er producenten, ikke forhandleren.

Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Hvad så når Cinemagic parallelimporterer?

Købeloven skelner ikke mellem hvor varen oprindeligt kommer fra, blot forhandleren er beliggende i DK.

Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Hvordan forholder dig sig når man har købt hos Krish AV?

Det kommer an på hvad den engelske lov sige på området. Jeg vil anbefale dig at kigge på www.forbrugereuropa.dk.

Tak for svar.

Realistisk set, får man så nogensinde Cinemagic til at afhente? Jeg har min tvivl.

Jeg stod mellem at købe i en fysisk butik i nærheden eller også online i udlandet. Tog chancen og købte i UK. So far... har der ikke været problemer.

Men skal vi ikke konkludere at Pio 8G og 9G ikke bliver defekt :-)

Spøg til side.. John fra Krish AV skrev at 508XD var "høj-pålidelig" - og at man derfor ikke skulle være nervøs. Jovist vil han gerne sælge, men hvis de havde en fejlrate der var til at føle på, ville det blot komme retur som en boomerang.

Jeg er nu ikke nervøs... men modellerne er ikke så gamle endnu at man kan vide om de får problemer efter 1-2 år.

Til top
towli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 19:44

Jeg har sendt nedenstående til Cinemagic - jeg skal lade jer vide hvad de svarer...

/Jan

Hej Cinemagic
 
For ca 3 uger siden købte jeg et Pdp 508xd som jeg er rigtig glad for.
Jeg ved at Pioneer yder noget garanti hvor de kommer indenfor 72 timer og forsøger at fixe tv'et i i ens hjem, i tilfælde af reklamationer, men dette gælder tilsyneladende ikke parallelimporterede varer (som jeres?).
Mit mareridt ville være at få skullet fragte mit tv ned på posthuset og sendt til jer, det er enormt stort og tungt.
Der er (heldigvis og 7-9-13) ikke noget galt med mit tv, men jeg frygter for det tilfælde hvor jeg skulle opleve fejl der evt er dækket af garnatien, men som kræver at jeg skal tilbagesende tv'et til jer.
 
Er jeg dækket af Pioneers garanti (pdp+ hedder det vist) eller kan jeg på nogen måder gardere mig mod dette mareridt med at skulle få fragtet tv'et til jer i sønderborg i tilfælde af reklamationer?
 
Venlig hilsen

Til top
towli Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 15:27

Svar fra Cinemagic - Jeg håber Sandal har ret i at det er forhandleren der skal afhente iflg. købeloven (?).

 

/Jan

 

 

Hej Jan.
 
Jeg er glad for at høre du er godt tilfreds med dit nye tv.
 
Vores Pioneer tv er som du skriver parallel importeret, hvilket er en af grundene til den gode pris vi kan sælge dem til.
 
Af samme grund er der ikke noget ekstra fra Pioneer Danmark.
 
Vi giver dig de samme rettigheder som købeloven foreskriver.
 
I tilfælde af en reklamation, skal du kontakte vores reklamationsafdeling, som derefter angiver hvordan vi hjælper dig bedst muligt.
 
Jeg håber selvfølgelig ikke at det bliver nødvendigt J.
 
 
Med venlig hilsen / Best Regards / Mit Freundlichen Grüßen
 
Erik Hynding Møller
Salg / Sales

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af towli towli skrev:

Jeg håber Sandal har ret i at det er forhandleren der skal afhente iflg. købeloven (?).

Det har han - men jeg gider ikke lige finde en kilde.

Ved fjernhandel skal sælger betale fragten begge veje ved reklamation.

Ved handel i en almindelig butik er tommelfingerreglen vistnok, at sælger skal afhente (eller reparere på stedet), hvis varen er for stor til at kunne medtages i en bus.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 18:02

Oprindeligt skrevet af towli towli skrev:

Jeg håber Sandal har ret i at det er forhandleren der skal afhente iflg. købeloven (?).

Selvfølgelig har jeg ret, hvordan kan du dog betvivle mine kundskaber

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 18:59
De to gange, jeg har haft brug for reklamtion fra to forskellige tyske forhandlere, har der ikke været problemer, de sørger/refunderer fragtuddlæg, så man kan godt have gode udenlandske leverandører.

Synes Erik fra Cinemagic snor sig godt uden om, en bekræftelse på de har ansvaret for forsendelse fra køber til Cinemagic/værksted .
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu