recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Firmware to BenQ W5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFirmware to BenQ W5000

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Emne: Firmware to BenQ W5000
    Sendt: 23-September-2008 kl. 17:29

Hvor i alverden kan man downloade forskellige firmware's til BenQ W5000?

Hvor henter I dem henne? Hvad med at vi poste dem i en tråd, så de er tilgængelige for alle med diverse korrektioner m.m.

Nb. jeg er klar over at det kræver et specielt kabel - men alligevel vil det være gavnligt, så man kan udfører mere kvalificeret bud på, hvornår man skal få den opdateret.

Redigeret af geuken - 23-September-2008 kl. 17:31
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2008 kl. 17:07
Den skal forbi et aut. BenQ værksted, spørg din forhandler så kan han klare det
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
knekker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-August-2008
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 13:35
Hvad er grunden til at de ikke giver en mulighed for at updatere den selv?
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 13:40

Jeg har netop opdateret firmwaren fra 1.02. til 1.21. på et værksted. Det var en uhyr enkel proces.

Hele processen indbefatter et program fra silicon optix der klarede det hele selv - detekterer model og matcher det med firmware, et kabel med et rundt rs232 stik fra (PJ) til seriel på computeren plus et par enkle tryk på knapperne... Vupptii... Den er opdateret i løbet af 10 minutter

Nu glæder jeg mig til at teste den i aften.

Redigeret af geuken - 26-September-2008 kl. 19:27
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2008 kl. 16:15

Oprindeligt skrevet af knekker knekker skrev:

Hvad er grunden til at de ikke giver en mulighed for at updatere den selv?

Uden at jeg ved det, så kan det sagtens tænkes at update-proceduren er designet så det giver problemer hvis den af en eller anden årsag afbrydes undervejs, og at de derfor af princip ikke tør lægge det ud i hænderne på forbrugeren. Forbrugere der f**ker deres ting op ved at pille lidt for meget, er generelt ekstremt dygtige til at stå med dådyrøjne i butikken med et meget uforstående udtryk i ansigtet og sige "jeg aner ikke hvad der er sket, men den vil altså ikke tænde længere!"

Til top
knekker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 10:05

Jeg kan sagtens sætte mig ind i det du siger hehe, men....

Hvilken metode aflaster jer så mest, folk der skal bruge jeres tid hver gang firmwaren skal updateres, eller de enkelte gange nogle folk f**ker det op?

Iphone fungere på akurat samme måde, hvis man afbryder opdateringen kan det fucke telefonen op, men der findes metoder til at fixe det, og selv om den fatale risiko, er det immervæk den mest hensigtsmæssige metode for forbrugerne.

Plejer butikkerne at tage penge for en firmware updatering? i så fald giver det hele pludselig mening.

Redigeret af knekker - 27-September-2008 kl. 10:07
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 12:28

Hvilken metode aflaster jer så mest, folk der skal bruge jeres tid hver gang firmwaren skal updateres, eller de enkelte gange nogle folk f**ker det op?

Tja - det er jo en vurderingssag. Med et firma som BenQ er det formentligt et princip-spørgsmål, dvs. man laver ikke forskellige procedurer for forskellige produkter, men definerer bare at alle BenQ projektorer skal til service for at blive opdateret, punktum. Jeg kan ikke tale på BenQ's vegne mht. hvad der er mest rentabelt.

Plejer butikkerne at tage penge for en firmware updatering? i så fald giver det hele pludselig mening.

Ikke i dette tilfælde, hvor BenQ arrangerer afhentning, opdatering og levering til kunden efterfølgende. Projektoren kommer slet ikke igennem butikken. Det er iøvrigt et andet argument for at gøre det som BenQ gør: Hvis man lagde det over på end-user, så vil der være mange forbrugere der kommer til forhandleren, og beder ham om at gøre det fordi forbrugeren ikke selv kan håndtere det. Ved at gøre det sådan som de gør, sikrer BenQ at forhandleren har så lidt arbejde som muligt - hvilket faktisk kan være med til at holde prisen nede, for jo mindre forhandleren skal lave, jo mindre avance kan han nøjes med. Og ikke mindst, det aflaster de forhandlere der ikke lige er gearet til rent faktisk at yde service overfor kunderne...

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 12:30

Jeg skal måske lige understrege at jeg kun taler for mig selv her, jeg ved ikke om der er butikker der tager penge for opdatering af firmware. På andre produkter, hvor butikken rent faktisk har noget arbejde i at gøre det, ville det vel være meget fair, og det er klart at hvis du bad mig køre ud til dig og opgradere din projektor, uden at det var en del af et besøg i forvejen (f.eks. med henblik på kalibrering), så ville jeg da også tage penge for det.

Til top
knekker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2008 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det er iøvrigt et andet argument for at gøre det som BenQ gør: Hvis man lagde det over på end-user, så vil der være mange forbrugere der kommer til forhandleren...

Hvis BenQ står for afhentning, opdatering mm. kan jeg ikke se hvorfor det ikke også kunne være fremgangsmetoden, for de relativt få folk som måtte lave rod i det.

Det omvendte argument er at BenQ ikke skal spilde arbejdskraft på at opdatere dem, når end useren selv kan klare opgaven og på den måde  skal de bekymre sig mindre for hver eneste gang de laver opdateringer der resultere i udgifter for transport/forsendelse arbejdstimer osv.

Vi finder nok ikke svaret før jeg selv spørger BenQ, men du skal hvertifald have tak for svaret otto.

Redigeret af knekker - 27-September-2008 kl. 17:23
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 15:57

Nu kan det være at jeg taler ud af uvidenhed. Men... efter jeg har skiftet til firmware 1.21 står billedet ikke, så skarp som tidligere med mine gamle settings? Er det øjenen der snyder eller skal jeg finde helt nye settings?

Jeg har kun sat I, robot (Blu-ray) på uden noget som helst ændringer i indstillinger - så den er ikke testet. Det må blive en anden aften.

Er der nogle personer der er klar over, hvad forbedringerne egentligt består i med firmware 1.21?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2008 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af geuken geuken skrev:

Nu kan det være at jeg taler ud af uvidenhed. Men... efter jeg har skiftet til firmware 1.21 står billedet ikke, så skarp som tidligere med mine gamle settings? Er det øjenen der snyder eller skal jeg finde helt nye settings?

Jeg har faktisk ikke set 1.21, men det kan sagtens være der er forskel på hvordan sharpness skal indstilles med forskellige firmware versioner.

Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 18:36

... Kan man godt flytte sin projektor efter den er kalibreret, hvis det er i sammen rum - uden den mister sin kalibrering?

Jeg tænker helt konkret på at vende mit setup for at få en længere throw distance.

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu