|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() Sendt: 02-Oktober-2008 kl. 01:00 |
|
Har fra den grafiske branche altid været fået det indtryk fra folkene som sidder med farve og dtp og print, at nye LCD skærme ikke gengiver nuancer klart som CRT skærme(i god kvalitet altså)
og derfor vil de stadig vælge CRT.. Kan andre fagfolk her, afvise dette? Jeg mener bestemt ikke at alle lcd skærme er lige gode og at de har problemer med nuance gengivelserne, når vi taler om en række fra 0-15 f.eks eller overgange mellem 2 farver, så du vises 32 nuancer? Er det ikke et spørgsmål om kontraster og hvor god din lcd skærm er? og derfor vi vælger kontraster på 50000:1 idag? f.eks? |
||
![]() |
||
erla ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
Indenfor broadcasting (professionel TV produktion) bruger man også stadig CRT-skærme som kontrolmonitor. Hverken LCD eller plasma har samme farveægthed og kontrast, selvom de bedste plasma-skærme idag kommer tæt på. Så tæt, at den almindelige forbruger typisk finder fordelene ved en flad, større end ulemperne. Redigeret af erla - 02-Oktober-2008 kl. 01:06 |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8665 |
![]() |
|
Det er korrekt at LCD stadigvæk ikke er på højde med CRT, og udover det med farver er der også problemet med synsvinkel.
Der er dog LCD skærme til en halv bondegård som er bedre end de "normale". |
||
![]() |
||
Gambit ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
|
+1 Specielt når der er tale om pre-press arbejde, da de andre skærm teknologier ikke kan ramme farverne precist nok - men i samme ånde drag skal det dog siges at det ikke er noget hr og fr danmark vil ligge mærke til om man så gav dem en palette med den pantone farve en LCD forsøgte at vise. |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
Takker jeg bør nok inkludere årsagen til hele debatten som ligger i denne http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77 xrite har lavet en lille skærm test, hvor du skal sortere nuancerne korrekt.. Problemet er at i andet forum hvor dette er testet , er det primært CRT ejere som scorer lavest point som er bedst.. |
||
![]() |
||
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
![]() |
|
Jeg fik 27 på min bærbare.. :P Ingen idé om det er godt eller skidt, men kan forestille mig det ikke er sindssygt imponerende.. :D
Gik også forholdsvist hurtigt igennem, men skærmen er nok heller ikke ligefrem blandt de bedste. :) |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
En plasmaskærm må da alt andet lige, have samme "farveægthed", da opbygning/funktion er meget lig CRT's. M.v.h. |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
erla ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
"Meget lig" er ikke det samme som "det samme" Dog skal det siges, at når jeg snakker kontrolmonitorer indenfor broadcast, så er der ikke tale om CRT-skærme man køber i daglig handel. Der findes en særlig høj standard for tolerancer, som broadcast-udstyr skal opfylde. Og efter min erfaring kan man idag godt få en god plasma-skærm der står bedre end en billig CRT-skærm. Men en højkvalitets CRT-skærm, vil stadig slå en højkvalitets plasma-skærm. Men vi er ude i de små marginaler... |
||
![]() |
||
mejersken ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 319 |
![]() |
|
sjovt, jeg fik den samme score på min bærbare, med en kaliberet skærm. morgenen efter en våd Tequila fest edit: kan se at 0 er perfekt og 99 er højt så 27 må være en ok score Redigeret af mejersken - 04-Oktober-2008 kl. 11:51 |
||
![]() |
||
Garfield ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
![]() |
|
Det kommer forhåbentligt ikke som den store overraskelse at CRT stadigvæk er det bedste TV
|
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Skærm: Samsung SyncMaster 940Fn 19" Score: 8 ... så min skærm må være rimelig god |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |