recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Perfekt kopi af DVD-film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPerfekt kopi af DVD-film

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kustoden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-September-2005
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Perfekt kopi af DVD-film
    Sendt: 08-September-2005 kl. 15:35

Hej!

Jeg har surfet rundt på diverse hjemmesider i et stykke tid og synes at jeg er blevet godt klog på de faktorer der spiller ind, når man vil kopiere DVD'er. Men for at tjekke om alle brikkerne er på plads, så vil jeg lige tage jeres kommentarer med:

Min plan er at lave perfekte backups, af mine originale DVD-film. Jeg er den stolte ejer af et plasma TV så her er ikke mulighed for at komprimere noget, det vil straks kunne ses på skærmen, ligesom det analoge TV signal ser dårligt ud på fladskærme.

Derfor er den eneste løsning jeg kan komme frem til, at:

1. Købe en Dual Layer DVD-brænder og Verbatim Dual Layer DVD-skiver

2. Bruge CloneDVD til at brænde DVD´en (og evt. fjerne ekstramateriale og andre undertekster, hvis der stadig ikke skulle være plads på en DL skive)

3. Bruge anyDVD til at fjerne eventuelle krypteringer og antikopi-sikringer mens der brændes.

Jeg ved godt at det er en dyr løsning, (Mindst 50,- pr. skive! ) men hvis jeg vil have perfekte kopier af mine film, Er det så ikke den bedste og eneste løsning?!

Håber i kan svare mig på dette, fortælle mig om ting jeg burde vide og/eller gøre anderledes og ellers komme med konstruktive kommentarer til min storslåede plan!!

Vh. Lasse

Til top
Malvido Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-December-2004
Sted: Denmark
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 16:12

Hej Kustoden!

Hvis du prøver at kikke syd på over grænsen f.eks.

http://www.wesellcd.com/

vil du opdage at de sælger omtalte skiver for kr. 28,-

MALVIDO

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 16:43

De eneste Double Layer der kan købes til under 50 Kr er af så tvivlsom kvalitet, at man skal være heldig for bare at brænde en brøkdel af dem med acceptabel kvalitet.

Det eneste sikre valg for Double Layer DVD+R er Verbatim skiver, og de koster 50-70 Kr afhængig af hvor man køber dem.

Kustoden er sikker på, at komprimering ned til Single Layer DVD vil give en synlig forringelse af billedkvaliteten på et stort fjernsyn. Jeg foreslår at det kommer an på en prøve (3 Kr for en SL DVD) i stedet for at investere 50+ Kr per skive uden først at have prøvet den billige variant.

Det burde måske være unødvendigt at sige, og efter manges mening (inklusive min) så er det også urimeligt, men det er altså forbudt i følge dansk lov at kopiere kopi-beskyttede digitale medier, som f.eks. DVD film og "Copy Controlled" cd'er, selvom det er kopiering af egne medier til eget brug.

EDIT: Jeg kan se at WeSellCD annoncerer med Dual Layer DVD-R og Double Layer DVD+R Verbatim til 28 Kroner per styk, så jeg må æde mine ord i mig igen m.h.t. en minimumspris på 50 Kr.

Husk at lige at DL DVD-R ikke er kompatibel med særligt mange afspillere, hvorimod DL DVD+R med BookType setting til DVD-ROM har en fornuftig kompatibilitet.

Redigeret af DrageMester
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 16:44

Brug DVDShrink til at fjerne lydspor, ekstramat., undertekster og kopi beskyttelse. Og du kan også brænde i 1 arbejdsgang.

Jeg har også lige set at prisen er ved at komme ned - 125,- for 5 stk Verbatim.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 17:16

Så skal man også tilregne 60 kr. i fragt, og så er det ved at være ligeså "billigt" som i elgiganten :(

Troede faktisk det var lovligt at bryde en kopisikring når det er til ejet brug, men fair nok.

DL DVD-R er vist ikke engang rigtig kommet på markedet endnu, så pyt med det. Men hvad mener du med "hvorimod DL DVD+R med BookType setting til DVD-ROM har en fornuftig kompatibilitet." DrageMester?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Kustoden Kustoden skrev:

Så skal man også tilregne 60 kr. i fragt, og så er det ved at være ligeså "billigt" som i elgiganten :(

Du kan jo eventuelt købe mere end eet media af gangen.

DL DVD-R er vist ikke engang rigtig kommet på markedet endnu, så pyt med det. Men hvad mener du med "hvorimod DL DVD+R med BookType setting til DVD-ROM har en fornuftig kompatibilitet." DrageMester?

DL DVD-R er skam kommet på markedet, og du kan også købe dem hos WeSellCD.com. Kun de nyeste brændere kan brænde dem, og de fleste spillere kan ikke spille dem (eller i hvertfald ikke spille lag 2).

Videoafspillere vil normalt læse en information på et DVD medie for at see hvilken "BookType" mediet har. BookType kan f.eks. være DVD-ROM, DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW.

Nogle brændere og recordere kan ændre BookType på en DVD skive når den bliver brændt. Dette kan kun lade sig gøre for "plus" medier, altså DVD+R (SL), DVD+R (DL) og DVD+RW. Hvis BookType skrives som DVD-ROM vil mange afspillere, som ellers ville afvise en BookType DVD+R, godtage mediet og spille det som om det var en presset DVD.

Jeg mener at de fleste brændere, omend jeg ikke kan garantere for alle, skriver BookType DVD-ROM når de brænder Double Layer DVD+R medier for at maksimere kompatibiliteten - også selvom de ikke gør det samme for Single Layer DVD+R/RW medier.

Jeg ved at mit NEC 3500 drev gør dette, men jeg ved til gengæld ikke hvad min Sony RDR-HX910 recorder gør (for Single Layer ændrer den ikke BookType). Jeg har endnu ikke investeret i DL medier, da jeg synes de er uforholdsmæssigt dyre i forhold til SL medier.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 19:02

Jeg takker for den udførlige beskrivelse!

Tror jeg har tænkt mig at investere i en Plextor PX-740A http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=143220

Lyder det ikke som om den ville passe perfekt til formålet? Jeg går udfra at et anerkendt mærke som laver klassebrændere, er i stand til at ændre book typen.
I øvrigt har der aldrig været problemer med min sony DVP-NS330 afspiller. Den har taget imod alle brændte DVD´er og CD`er som folk har proppet i den gennem tidens løb, så regner ikke med at det bliver et problem :)

Ps. Hvad er denne nye DVD-R Dual layer vs. DVD+R Dual layer?! Jeg roder rundt i alle de navne og begreber...

Redigeret af Kustoden
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 19:37

Tror jeg har tænkt mig at investere i en Plextor PX-740A http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=143220

Jeg vil anbefale dig at overveje en BenQ 1640, da Plextor PX-740 faktisk bare er en re-badged BenQ 1640 med ændret firmware. Dertil kommer at BenQ 1640 kan bruges med scanningsfunktionerne i Nero CD-DVD Speed og med BenQ's QSuite hjælpeprogrammer, hvorimod Plextors udgave er spærret for disse ting. Derudover så er BenQ med stor sandsynlighed billigere, hvis du ellers kan finde den.

Ellers må jeg sige at Plextor PX-740 / BenQ 1640 er noget af det bedste på markedet lige nu.

Ps. Hvad er denne nye DVD-R Dual layer vs. DVD+R Dual layer?! Jeg roder rundt i alle de navne og begreber...

Både DVD+R og DVD-R findes i to-lags versioner, hvor DVD-R hedder Dual Layer (ligesom for DVD-ROM) og hvor DVD+R hedder Double Layer.

DVD+R Double Layer kom på markedet før DVD-R Dual Layer, og flere brændere og afspillere er kompatible med DVD+R Double Layer end med DVD-R Dual Layer.

Det er jo så nemt at forstå, at enhver kunne have regnet det ud selv.

Redigeret af DrageMester
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 19:43

Nå ja, følgende to steder i DK kan man tilsyneladende købe en BenQ 1640:

www.midtdata.dk

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=58175

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 19:46

Her er et review af BenQ 1640 (på engelsk), og Ja - den ændrer som standard BookType for "plus" medier til DVD-ROM:

http://www.cdfreaks.com/article/226

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 20:09

Du er jo et medie af viden DrageMester!!

Det lyder som om jeg skal have bestilt mig sådan en BenQ fætter. (Følger der i øvrigt et godt brænderprogram med der?)

Lige en lille ting; jeg har hørt at Nero ikke skulle være det optimale program til at brænde film med. Er CloneDVD bedre på det punkt? Det kan jo også ske at visse af mine film ikke engang kan være på en DL disk og at jeg derfor bliver nødt til at skære ekstra materiale væk! (cloneDVD)

Redigeret af Kustoden
Til top
Battlebred Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-April-2005
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 20:25

Troede faktisk det var lovligt at bryde en kopisikring når det er til ejet brug, men fair nok.

Det er det også, men kun hvis dit udstyr ikke kan afspille det beskyttede medie. Altså hvis du f.eks har en gammel cd-afspiller der ikke virker med de nye beskyttede cd'er. I det tilfælde må du godt lave en kopi der fjerner beskyttelsen.

Jeg synes reglerne er latterlige.

Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu