recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabel mellem computer og tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabel mellem computer og tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Narcasi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Kabel mellem computer og tv
    Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 19:01
Efter lidt research som blot har forvirret mig endnu mere end jeg var fra start, vil jeg nu spørge her..

Jeg vil gerne bruge mit 1080p HDTV (samsung LE32A656) som monitor til computeren nogen gange.

Har en DVI port i computeren, så det vil være oplagt at anvende HDMI-DVI kabel (længde ca. 5 meter)...

Har umiddelbart fået det indtryk at det er fløjtende ligyldigt om man bruger 1000 eller 100 kroner på kablet, da signalet enten når frem eller... ikke gør..

Men ved de billige kabler jeg har set på (fx det her) står der at de kun understøtter op til 720p...

Her kommer spørgsmålet så..
Vil dette 720p kabel kunne bruges til at vise opløsning fra computeren på 1080 korrekt?

og kan nogen lige bekræfte det der med at prisen ikke betyder noget, da jeg har prøvet et HDMI-HDMI kabel mellem bærbar og tv, hvor jeg ikke umiddelbart kunne få skarp tekst på tv'et?

(Håber spørgsmålet gav mening )

Tak,
Louis Poulsen
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 18:28
Du skal nok have et v1.3 til 1080p over længere afstande 
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Narcasi Narcasi skrev:

Har umiddelbart fået det indtryk at det er fløjtende ligyldigt om man bruger 1000 eller 100 kroner på kablet, da signalet enten når frem eller... ikke gør..

Det er desværre en misforståelse, der har bredt sig blandt personer, der har forstået den ene halvdel af budskabet.

Det fulde budskab er:
1. Hvis signalet når frem, bliver det ikke bedre af et bedre kabel.

2. Jo længere kablet er, og jo mere information der skal overføres, jo større sandsynlighed er der for, at signalet kun når frem med det gode kabel.

Der er efterhånden bred enighed om, at billige kabler gør det godt op til 1-2 meter. Kommer man derover, risikerer man, at de billige kabler fejler, især hvis der skal overføres Full HD med høj farveopløsning, høj refresh rate og avanceret lyd.

Redigeret af Allan Olesen - 07-Oktober-2008 kl. 20:10
Til top
Narcasi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 20:14

Okay, men har jeg så forstået det rigtigt når jeg siger dette:

Når jeg køber et billigt 5m kabel, vil sandsynligheden for at det ikke virker, være større. Men hvis det virker, vil det være lige så godt som et dyrere kabel ?

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 20:28
Præcis.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu