recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forsikring på Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForsikring på Plasma

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Emne: Forsikring på Plasma
    Sendt: 27-August-2005 kl. 09:38

Hej.

Jeg ved det har været oppe at vende før, men jeg ville høre om Gruppens mening om forsikring af et 42" Plasma TV ? Det drejer sig om PV500 til en pris på mellem 25-29 K.

Jeg har ikke haft forsikring på nogle af mine DVD recordere eller noget andet af mit grej for den sags skyld! Men her taler vi jo om en investering som er noget højere, almindeligvis betragter mange det som helt unødvendigt med disse forsikringer, men jeg mener at en eller anden her i forummet har udtrykt sig om at når det f.eks er et Plasma TV til så mange penge, ja så var det værd at overveje, eller tager jeg fejl ?

Nå men hvad siger i til det ? Og hvis man mener at det bør man forsikre hvor gøres det så bedst og billigst?

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2005 kl. 10:39

Hej Bent

Alene det at et 42" plasma er stort og uhåndterligt, og aligevel mere "skrøbeligt" end et almindelig TV, gør at jeg ville overveje en forsikring.

Jeg kan også forstille mig, at er uheldet ude, så bliver det en dyr reparation fordi de sikkert kun udskifter hele moduler ad gangen.

Så en forsikring, hvor man bare ringer og så afhenter de apparatet lyder fornuftigt. Så jo, køb du bare en forsikring.

Hvis forsikringen ikke købes igennem forhandleren i forbindelse med købet, så er der ikke så mange valgmuligheder. Jeg kender kun USG Danmark og NBS TV forsikring.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Chewbacca Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2005
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 16:21

Hejsa

Jeg har selv en LG 42" LZ-42PY10 hvor jeg har købt forsikring på. Som Lars også nævner er det både stort, uhåndterligt og en smule mere skrøbeligt end et almindeligt tv, det i sig selv er for mig grund nok til at købe forsikring på.

Derudover er det en hel del nemmere bare at ringe og få det afhentet hvis der skulle være noget galt.

En anden ting der er rart ved forsikringen er, at den følger producentens krav med hensyn til pixelfejl. I mit tilfælde vil det betyde at da LG har 0-pixel tolerance vil forsikringen dække i alle 5 år hvis der kommer så meget som 1 pixelfejl. Om det er tilfældet med alle forsikringer ved jeg ikke, men det gælder ihvertfald for min (det kunne måske være en god ide at spørge når man køber).

Hvis man skulle være uheldig og få burn-in på sin skærm skulle det også meget gerne være dækket af forsikringen.

For en god ordens skyld skal jeg lige nævne at jeg arbejder i en "elektronikforretning", men det er altså ikke for at reklamere at jeg skriver dette indlæg.

Torben Pynt

Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 17:32

Hej Torben.

Men hvilket selskab har du så forsikret i ? Er det i et af de to selskaber Lars nævner ?

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 17:40

Hej Bent

Jeg har forsikret igennem Fona hvor jeg har købt det. Selskabet Fona bruger hedder Assurant, men jeg tror ikke at man kan forsikre direkte igennem Assurant.

Har du købt plasmaen eller skal du til at købe?

Mvh

Torben Pynt

Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 17:45

Hej Torben.

Jeg har bestilt, og det skulle leveres i første halvdel af september ! Men der hvor jeg har handlet ville de have godt 4000 kr ! Og det syntes jeg er for dyrt Så jeg leder stadig efter  en god forsikring !

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 17:55

Hej Bent

Jeg vil nu også sige at 4000,- er smule i overkanten. Da jeg købte min LG 42PY10 stod den til 30.000,-, og forsikringen på den i 5 år kostede ikke mere end 2000,-.

Ellers har jeg løsningen til dig - jeg har lige sat min 42PY10'er til salg her på recordere.dk incl. forsikring og vægbeslag til 20.000,- .

Jeg har faktisk på et tidspunkt hørt om et selskab der forsikrede bærbare og fjernsyn mm., man skulle så bare selv lægge ud for evt rep regninger og så fik man senere refunderet beløbet.

Jeg skal nok poste det hvis jeg kommer i tanke om hvad deres hjemmeside hed.

Mvh

Torben Pynt

Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 18:43

Hej Torben.

Jeg må sige nej tak til tilbudet, men ellers tak for det men skulle du finde ud af et godt selskab må du gerne lægge en note her.

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 12:49

Hej Bent,

Jeg har lige købt en Panasonic TH-42PA50 hos godpris.dk og Michael solgte en forsikring med for 500,- (normal pris 1500). Forsikringen dækker de første 6 år af apperatets levetid, så det burde være tilstrækkeligt.

Mvh Kurt

Til top
sidious Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-September-2005
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 12:55

Hejsa

Køb af et Plasma tv er altid et dårligt køb, fordi efter 3 år begynder næsten alle hvis ikke alle skærme at vise pixel  fejl.

Køb da hellere et LCD tv

Mvh

Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2004
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 13:35
kan godt være det er et dumt spørgsmål
men hvis man har en plasma der er et år gammel kan man få den forsikret og hvad hvis den er købt i tyskland er der så noget at gøre
jj
Til top
9els1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Odder, Danmark
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2005 kl. 14:32

Att. sidious

Hvor har du den statistik fra ?