|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() Sendt: 02-November-2008 kl. 10:55 |
Det er ubegribeligt, at WAV fylder så lidt på nettet,
når det er det bedste og tæt på det mest originale lydformat. Den yngre generation som vil næppe bruger pladespillere, vil aldrig have mulighed for at høre en mere original lyd, hvis de kun fokuserer på MP3 og andre diverse komprimerede lydformater. Hvis det ender med, at MP3 og andre lignende formater helt får overtaget lydbilledet, vil det dræbe lyden. - En ren massakre, at ødelægge de mange klassikere, som er del af den musikalske arv! DVD Audio er et godt bud, som ikke bliver nævnt på ret mange af de nye afspillere som Bluray, så der må man sikkert prøve sig frem om det alligevel kan bruges. |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
HØRT!
![]() Mp3 skal der ikke mere af, så brug FLAC istedet! Men vi savner helt sikkert kvalitet på de digitale udgivelser, her tænker jeg især på downloads fra nettet, men også flere og flere CD'er syntes jeg er dårlig produceret/mixet... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
Det er faktisk blevet in at købe pladespillere og plader igen. Men ellers enig i at "de unge" i dag er ligeglade med lydkvalitet. Men var vi andre så meget bedre med konfirmationsanlæg o.lign.? Der er jo ingen der siger at når dagens unge bliver ældre, at så bliver de ikke mere kvalitetsbevidste. Redigeret af lunddal - 02-November-2008 kl. 11:02 |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Jeg tror at jeg befinder mig i "mellem-fasen" imellem de to nævnte yderpunkter. Jeg har en kæmpe samling af MP3'er fra dengang jeg først opdagede at man kunne lægge sin musik ind på computeren. Dengang hørte jeg musik via mine billige PC-højtalere eller i min 400 kr. MP3-afspiller, så det var jo ikke just noget der fremtvang fantastisk lydkvalitet. Efter at jeg har er flyttet hjemmefra og har fået noget noget lidt bedre lydudstyr (dog ikke nær noget der kan kaldes HiFi ![]() lydkvaliteten. Jeg er begyndt at rippe alle cd'er i Lossless (godtnok ikke FLAC, men Apple, da jeg skal kunne bruge det sammen med iTunes) da jeg regner med at jeg på et tidspunkt får udskiftet anlægget med noget bedre og den dårlige lydkvalitet derfor tydeligere kan høres. Desuden har jeg det også sådan at jo før man går igang, jo mindre arbejde er det. Ligenu har jeg skullet rippe msåke 200-250 cd'er, hvor vi nok har væsentligt flere om 5 år. En ting der måske også er med til at fremavle kvalitets- idiotien er ting som online-filesharing. Det er jo ikke just verdens bedste kvalitet der ligger derude, en tilgengæld er det nemt at få fat i og gratis. Jeg kender da folk der er blevet mere eller mindre ligeglade med kvaliteten, fordi de istedet kan skaffe alt den musik som de har lyst til. Redigeret af jonaskp - 02-November-2008 kl. 11:22 |
|
![]() |
|
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
Til lunddal:
Jeg godt huske konfirmationspengene gik til et kombianlæg - tror det var et Philips 401 - radio, båndoptager og pladespiller i et. Et nemt og mageligt valg, som næppe kunne matche et andet B&O anlæg som en anden fra klassen købte. Men det var jo pengene og begrænset valg, som gjorde udslaget dengang. - Hvis ikke det mest orginale lydformat vækker begejstring nu og producenterne giver nye købere mulighed for at nyde det, så er det der ikke når det unge bliver ældre. - Så ansvaret ligger i høj grad også hos producenterne. Redigeret af T-teknik - 02-November-2008 kl. 11:32 |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Problemet griber jo om sig. Feks er kunstnerne begydt at sigte efter den lyd ,som deres slutbrugerne får ud af højtalerne.Derfor nærmest elendig lyd på bla den nye Oasis . .
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er at sigte efter den laveste fællesnævner - vi vil have højere kvalitet på film, men lavere kvalitet på musik. - Hvem forestiller sig at høre en klassisk koncert som MP3 fil? |
|
![]() |
|
huiron ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Status: Offline Point: 308 |
![]() |
Jeg kan kun være enig med Jer. Det er rædselsfuldt at opleve nogle af de CD'er der bliver frigivet nu om dage.
Mener det var en Celine Dion jeg fik på et tidspunkt. Tror lydtrykket på hele pladen holdt sig inden for +-6 db. Lyd absolut elendigt. Var ved at få hovedpine af det faktisk. Grunden har jeg læst mig til at at ipod's ikke kan skrues specielt højt op i volumen for at man ikke ødelægger sin hørelse. Men da børn idag tilsyneladende foretrækker at spille så højt i deres høretelefoner at man kan høre det 10 meter væk. Løsningen på dette er så at kunsterne mixer musikken så der er næsten fuld skrald på hele tid. Check evt den her youtube video, der beskriver problemet. Hvis du altså ikke er bange for gyserfilm ![]() Lad os håbe at vi snart kan få lov at vælge selv. For min skyld må de gerne mixe sådan og sælge det som mp3. Bare de laver nogle ordentlige cd'er og/eller flac/wave filer for os der ikke er tonedøve. |
|
![]() |
|
![]() |
Producenterne skal ikke levere kunstig og forvrænget lyd på CD´er. - Det er kunderne som skal lære at omgås lyd på rette måde.
Der skal ikke leveres komprimeret lyd som fast standard - vi bør have muligheden for at få en så ægte lyd som muligt. WAV er et godt valg, synes jeg. Derfor er det ufatteligt, at lyd på nettet leveres i så mange forskellige former. - Derfor bør f.eks. DR ikke efterligne de andre, men i stedet prøve at levere et enslydende format på deres netside. (Se de problemer som deres WMA og WMV kan give, som et andet indlæg jeg har oprettet) Redigeret af T-teknik - 03-November-2008 kl. 10:04 |
|
![]() |
|
![]() |
Som jeg også har nævnt i et andet forum,
så hører jeg gerne om nogle har afprøvet DVD Audio på Bluray. - Især Sonys nye. - Der er ikke mange som officielt kan afspille DVD Audio, men det kan jo være formatet kan afspilles alligevel. |
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Hvilket format er så det bedste at rippe sine CD'er til? WaW lossless audio i mediaplayer?
|
|
|
|
![]() |
|
Vanderlay ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1168 |
![]() |
Findes der DVD Audio-udgivelser på Bluray? Det har jeg ikke hørt om. Eller du mener måske en bluray-afspiller, som kan afspille dvd-audio? Jeg mener ikke den findes endnu, men kommer snart fra Oppo, i hvert fald ikke fra Sony som altid har været imod dvd-audio-formatet. Formatet dvd audio er dog meget tæt på dødt, oven i købet mere end SACD, som trods alt stadig udgives i begrænsede mængder og kan købes. Efter sigende skulle der med tiden komme rene lydudgivelser på bluray- skiver, men indtil videre er det vist ikke blevet til så meget. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |