recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Schmartz PS3 IR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Schmartz PS3 IR

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af Schmartz PS3 IR
    Sendt: 10-Februar-2008 kl. 19:04

Hej Alle

Dette emne er til debat om Schmartz IR styring til PS3

 

Føj almindelig IR kontrol til din PS3, så den kan styres via almindelige universal fjernbetjeninger. Denne model fra firmaet Schmartz kan også styre tænd/sluk.

  /Lars



Redigeret af Lars - 10-Februar-2008 kl. 19:07
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 19:06
Wheee!

Så fik jeg endelig nosset mig sammen
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 19:49
Som en erstatning lyder det som om at home knappen er vigtig da man jo kunne afslutte ens afspilninger?

I en UPnp setup, vil den så fungere, da denne del jo kører lige som en billed/musik menu?

Og ja, billederne kunne godt være lidt bedre, lige præcis der hvor illustrationen skal vise hvor usb nøglen sidder i maskinen, den er jo sort?

Men ellers fin nok anmeldelse og ja, det er vigtigt i et One-Remote setup hvis man ikke har flere derhjemme.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 20:05
Ok, jeg syns altså ikke billederne er dårlige :-) og selvfølgelig er der sort, det er jo lissom den farve maskinen har... ikk? man kan se den nøjagtigt så tydeligt på billederne som man kan i virkeligheden, hvis man ellers husker at forstørre dem....

Har justeret helvede ud af nedenstående... så man kan se hvordan dimsen ser ud... men pointen er jo netop at den er lidt svær at se... ledningen og klistermærket er det tydeligste, og det kan man da tydeligt se?






Med hensyn til home knappen, så er det kun et problem at man ikke kan hoppe tilbage til hovedmenuen uden at stoppe f.eks. afspilning af musik, man kan sagtens starte musik og alt mulig andet, og man afslutter blot afspilning ved at trykke på cirkel knappen


Redigeret af fumper - 10-Februar-2008 kl. 20:11
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 20:13

Ok.. Det giver da en ide om hvordan den sidder..

Jeg mente bare at illustrationerne skulle vise produktet som anmeldes og vel nok ikke så meget hele ps3'n? og så lige som du viser her foroven, et closeup af usbnøglen i bedre kvalitet kunne da også bruges :-)

 

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 20:23
Hehe... jeg kan på min skærm sagtens se den på de andre billeder, kan så godt ske jeg bare har justeret min skærm vildt... selvom det tror jeg ikke

men fair nok :) what the people want
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 10:12

Nu er jeg ingenlunde anmelder af proffesion, så der kommer lige lidt bonusinfo her

ALLE funktioner som findes på sixaxis controlleren pånær de analoge funktioner og PS3 knappen er mulige med IR-add-on hvis man således benytter sin ps3 til bluray afspilning, kommer den med denne dims til at virke fuldstændig som en stand-alone afspiller. oven i købet er der med denne funktion de såkaldte discrete kommandoer der gør at man kan tænde eller slukke maskinen, og ikke bare bruge den tænd/sluk kommando som er tilgængelig på bluetooth fjernbetjeningen, dette er en funktion for dem som benytter sig af makroer, når man trykker på ps3 knappen skal tv'et tænde forstærkeren sættes på det rigtige input, og ps3 tænde, men hvis man bruger tænd/sluk og trykker på ps3 knappen risikerer man at tv'et går ud og ps3'en starter fordi man i forvejen var ved at se tv, for at undgå dette benytter man kommandoer der sender funktionen "tænd" istedet for "tænd/sluk", PS3IR+PWR er i øvrigt den eneste ir addon der understøtter denne funktion, PS3 kan ikke selv...

PS3 knappens funktion er således at man mens man f.eks. spiller musik kan hoppe over og sætte et billed slideshow igang... så hvis man vil det, må man istedet bruge controlleren. Selve koden til det ligger som nævnt i dimsen, men fabrikanten skal indlemmes officielt i sonys "kartotek" over producenter før funktionen kommer til at virke...

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 10:56

Dvs. man kan godt tænde/slukke for PS3 maskinen med dimsen, eksemplevis via en aktivitet på en multifjernbetjening?

 

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 11:00

Sagtens, det gør det i mit setup allerede, og det appellerer til min nørde side at det kan lade sig gøre, og måden det sker på er jo til at få smil på læben over :-)

det der sker er at dimsen "spoofer" at der er nogen der trykker på touch panelet, nørd på højt plan syns jeg... det der er så genialt ved denne dims er at den lytter efter om maskinen er tændt, og har så en kommando til tænd og en til sluk... genialt :)

en ting jeg (også) har glemt at nævne (yikes, jeg bliver vist aldrig pro) er at man skal låne en PSP for at aktivere remote play (ellers er der ikke strøm på usb indgangene, noget der forhåbentlig bliver løst i en kommende firmware update fra Sony) proceduren tager 5 minutter, og man skal ikke have psp i huset i længere tid end det..

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 12:11
Hvordan fortæller jeg så min Multiremote, at den skal styre en PS3? Jeg har
jo ligesom ikke nogle IR-koder jeg kan sende fra min BT-remote

Kunne være lidt smart med sådan en løsning.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 12:18

hvad er det for en multiremote du har?

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 12:22
Den fra Onkyo 705. Hvis ikke apparatet er i databasen kan den lære via IR.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu