|
|
Besvar ![]() |
Side 123 24> |
Forfatter | |||||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() Sendt: 24-April-2005 kl. 11:06 |
||||
Tak skal du da lige ha !!! SUPER !!
|
|||||
![]() |
|||||
Beano ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
||||
God anmeldelse, tak :) Lige et spørgsmål : Hvor hurtig er maskinen til at "vågne" efter standby og begynde at optage ? |
|||||
![]() |
|||||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
||||
Hej Tim, Super god mini-anmeldelse. Dog har jeg lige et par kommentarer til den (måske lidt forvirring indtil du får den engelske/danske manual).
Desværre helt almindeligt når optageren sælges på det tyske marked. Vi var nogle stykker i det tidligere HX900 fælleskøb hos Tape Connection der fik samme sæt af sprogmanualer - og senere fik eftersendt en fotokopi af den danske manual
Lynopsætning bør starte automatisk når optageren tilsluttes for første gang (men du afviste måske tilbudet om at søge efter kanaler?). Dit TV er ikke nødvendigvis for gammelt til at overføre rækkefølgen og indstillingerne fra TV - men der kan være begrænsninger på hvilken Scart forbindelse i dit Philips TV der udveksler EasyLink informationerne (du kan evt. prøve at skifte til andet scart stik på TV'et og se om du kan få 'Direct Rec' til at virke - altså hvor optageren starter optagelse af det program du ser på TV). På de tidligere Sony modeller var der også begrænsninger på at SmartLink ikke udveksles når RGB signal-type er valgt.
Det har du vist misforstået. Synchro Rec betyder at en optagelse kan synkroniseres med f.eks. Satellit modtager. Sat modtageren times til at starte og stoppe i forbindelse med udsendelse og Sony optageren sættes derefter i 'Synchro Rec' tilstand. Når Sat modtageren tænder og viser det ønskede program starter Sony optageren optagelse. Sony's betegnelse for det Panasonic kalder Time Shift er 'Chase play'. I HXx10 optagerne er der lavet en hurtig facilitet til at sætte pause af en igangværende optagelse og foretage chase play når det ønskes. Ved at trykke Pause på fjernbetjeningen startes optagelse og udsendelsen 'fryses', herefter kan enten trykkes play eller pause for at starte chase play (genoptage visning af udsendelsen). På den gamle modelserie skulle Title list oversigten vises og afspilning af igangværende optagelse skulle herfra vælges for at starte chase play.
Helt identisk til HXx00 optagerne - andre fabrikanter kan gå lidt tættere på tiden for igangværende optagelse, men forskellige faktorer gør det svært og det er sikkert prioriteret af Sony at der ikke skal gøres yderligere for at tidsforskydningen kan gøre mindre.
Hold dig fra de helt billige skiver på nettet - og lyt til andres erfaring med hvad optageren 'har det godt med' (det er selvfølgelig noget begrænset på nuværende tidspunkt). Jeg bruger selv udelukkende Verbatim til mine optagelser på min Sony HX900 samt til PC brænderen. Igennem tiderne har jeg forsøgt med mange forskellige mærker af DVD'er - men synes at have konstateret at Verbatim er de mest problemfri og holdbare for mig. /Lars Redigeret af laursen |
|||||
Redaktør, recordere.dk
|
|||||
![]() |
|||||
Tim ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
||||
Jeg har haft en skive siddende i maskinen hver gang jeg har startet den. Så har den loaded skiven i ca 6-8 sekunder, og jeg har ikke kunnet ejecte skuffen i mens. Jeg har kunnet gå i menuen efter få sekunder, hvilket har været positivt I aften tester jeg, hvor hurtigt maskinen vågner og kan optage, jeg forventer selv en 5-8 sekunder. |
|||||
![]() |
|||||
Tim ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
||||
[QUOTE=laursen]
Sony's betegnelse for det Panasonic kalder Time Shift er 'Chase play'. I HXx10 optagerne er der lavet en hurtig facilitet til at sætte pause af en igangværende optagelse og foretage chase play når det ønskes. Ved at trykke Pause på fjernbetjeningen startes optagelse og udsendelsen 'fryses', herefter kan enten trykkes play eller pause for at starte chase play (genoptage visning af udsendelsen).
Ja det er rigtig, i startforvirringen troede jeg at det var synchro rec der fungerede som chase play, men det er alene pauseknappen, smart. For at det fungerer i en håndevending, skal man dog lige huske at vælge Videokanalen på TV'et og vælge kanalen for det sete program på Sonyen, inden der desperat tastes på pauseknappen |
|||||
![]() |
|||||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
||||
Hej Tim,
Alternativt skal du forsøge at få SmartLink (Sony)/EasyLink (Philips) til at fungere ordentligt, så vil jeg tro at der kan trykkes pause selvom optageren står i 'standby' og starter optagelse på den rigtige kanal (blot mit gæt). Scart opsætning samt menupunkt for aktivering af SmartLink har betydning for om det fungerer på optageren (afventer stadig engelsk manual). /Lars Redigeret af laursen |
|||||
Redaktør, recordere.dk
|
|||||
![]() |
|||||
Snic ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
||||
Rigtig god anmeldelse - TAK Det kan dog godt virke lidt bekymrende, for budgettet, hvis det er nødvendigt at investerer 6 - 800 kr. ekstra i kabler. Er det nødvendigt? |
|||||
Købte sidste år en DVD/HDD Recorder - en Sony 710 sølv - og er super glad for den
|
|||||
![]() |
|||||
Beano ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
||||
Ikke mere nødvendigt end til alle andre DVD afspillere/optagere. Hvis man vil have det optimale ud af sin afspiller, dropper man det medfølgende kabel (som ofte er crap) og køber et kvalitets-kabel.
|
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Det lyder umiddelbart af lang tid :( |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Hej Beano og Snic,
Hvis det er ligesom med HX900/1000 optagerne, følger der intet Scart kabel med (så der er ikke noget kabel at droppe /Lars |
|||||
Redaktør, recordere.dk
|
|||||
![]() |
|||||
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 963 |
![]() |
||||
Ja så glæder man sig stadigvæk over det kabel Aldi solgte til kun 78 kr, må håbe de gentager det på et tidspunkt, kabelt var identisk med et kabel til over 300 kr, godt man fik købt nogle stykker af dem.
|
|||||
Med venlig Hilsen
Johnny |
|||||
![]() |
|||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||||
Hej Alle
Hvis det er billige SCART kabler, men stadig med god afskærmning og guldbelagte stik, så er Clicktronic fra T.Hansen et bud: De fås fra 129,- og opefter - og der ligger efterhånden T.Hansen butiker mange steder i landet, så man kan afhente dem (og dermed spare forsendelsen). Om de er ligeså gode som Tech+Link til 300 kr. tør jeg ikke sige, men de er ihvertfald mange gange bedre end de billige sorte SCART kabler. /Lars |
|||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 24> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |