|
Fælleskøb: Pixelfejl på LG Plasma 42PX4RV |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | |||
Master
Ny bruger Oprettet: 30-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
Emne: Fælleskøb: Pixelfejl på LG Plasma 42PX4RV Sendt: 16-September-2005 kl. 21:39 |
||
Jeg har netop modtaget min nye LG-plasmaskærm via fælleskøbet. Jeg er meget tilfreds med tv'et, der har et utroligt flot billede og en masse spændende funktioner. MEEEN, jeg har netop opdaget en pixelfejl (en irriterende farvet prik på skærmen). Fejlen var der ikke fra start, men er opstået efter 4 dages brug. Er det virkelig acceptabelt med en sådan fejl i et nyt tv? Iflg. manualen må man acceptere, at disse pixelfejl kan opstå, og at dette ikke betyder, at skærmen er behæftet med fejl (!!!). Er det et generelt forbehold, som også gælder for andre end LG? Er der nogle, der har samme erfaringer med pixelfejl på plasmaskærme?
|
|||
Carser
-- Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
Sendt: 16-September-2005 kl. 23:59 | ||
Hej Master, det har jeg ikke vil jeg skynde mig at sige.
Det er ikke kun LG, der må tage forbehold. Vi kan hurtigt blive enige om, at det er en fejl og at det er irriterende. Jeg ved, at i produktion af computerchips og LCD-paneler vil der altid være fejl på en hel del af de fremstillede sager. En chip må kasseres. Det koster måske 200 kr. for en alm. processor. Så en ny uden fejl fordyres lidt. En LCD-skærm er dyrere, men folk vil have dem billigt. Så også her betaler man lidt til det spild, der er og må leve med, at der kan være eller opstå enkelte pixelfejl. Medmindre man køber noget ekstra dyrt, der er testet, sorteret og garanteret og det hele. En plasmaskærm koster så endnu mere, er endnu sværere at fremstille og hvor acceptabelt det er med en fejl må nok afvejes i forhold til prisen. Jeg ville tippe, at den ville være 50% højere, hvis du blev garanteret, at der ingen pixelfejl ville opstå i f.eks. 2 år. Ville prisen så være acceptabel? |
|||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. |
|||
Master
Ny bruger Oprettet: 30-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
Sendt: 17-September-2005 kl. 07:44 | ||
Hej alle plasmaejere! Er jeg virkelig den eneste, der har oplevet pixelfejl på en helt ny plasmaskærm? Det underlige er, at fejlen på mit tv opstod efter 4 dages brug. Nu sidder man jo bare og venter på farvede prikker andre steder på skærmen. Jeg overvejer stærkt, om jeg skal gøre brug af min returret på tv'et. Men hvad er alternativet, hvis en ny plasma har samme fejl? Er plasma (eller LCD) simpelthen stadig for dårligt, hvis man er perfektionist. Hvad er jeres råd: Skal jeg beholde tv'et eller skal jeg returnere det?
|
|||
Bent M
Super bruger Oprettet: 07-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 496 |
Sendt: 17-September-2005 kl. 08:23 | ||
Nu har jeg ikke et LG Plasma, men et Panasonic TH42 PV500, og jeg har ingen Pixelfejl, men jeg forstår din ærgelse, hvis fejlen sidder ude i et hjørne så kunne man måske lære at leve med den, men det er måske noget andet hvis den er lige midt på skærmen hvor den vil være mere synlig og irreterende. Jeg tror det kan ske også på andre mærker, men om du skal returnere LG'en, ja det afgør du selv, selv har jeg det nok lidt ligesom dig, jeg er ret hysterisk med den slags ting, jeg kan simpelthen ikke ha' den slags irreterende fejl, og jeg kan kun sige at havde det været mit så var det røget tilbage med det samme. Andre ville måske ignorere det, sådan er vi jo forskellige, |
|||
Mvh
Bent M Sony RDR HX1010 |
|||
HTPC
Guld medlem Oprettet: 17-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 629 |
Sendt: 17-September-2005 kl. 09:06 | ||
Jeg ved ikke me Plasma, men der er nogle LCD mærker der er begyndt at
give 0 pivxeejl garanti på nogle af de dyre modeller. Asus gør det
bl.a. på nogle af deres bærbare og jeg mener også Philips er begyndt at
gøre det på nogle modeller.
Men det mest normale er at de tillader et vist antal pixelfejl. Oplysningerne kan som regel findes på deres hjemmesider, men de er godt skjult, medmindre de tilbyder 0 pixelfejl garanti. |
|||
m@dsen
Bruger Oprettet: 06-Juli-2004 Status: Offline Point: 179 |
Sendt: 17-September-2005 kl. 09:50 | ||
Jeg ville retunere det, jeg kan ikke se det rimelige i at du som kunde skal acceptere en vare der er fejl på. Jeg er sikker på at forretningen heller ikke ville acceptere hvis der var fejl i din betaling, lad os sige der manglede 2000,-.
Med den udvikling der er på priserne idag kan du sikkert finde det samme tv til samme pris som du gav på fælleskøbet. m@dsen |
|||
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
|
|||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Sendt: 17-September-2005 kl. 10:20 | ||
Jeg ville retunere det straks hvis du har muligheden for det. Fik selv en mindre LCD skærm for nogle år siden med en lysende pixel fejl, jeg valgte at beholde skærmen hvilke jeg ofte har fortrudt. |
|||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 17-September-2005 kl. 11:41 | ||
Lige dét argument holder ikke. Fabrikanterne accepterer netop en vis mængde pixelfejl. Hvis der opstod et folkekrav om 0 pixelfejl på alt - ville det sansynligvis få priserne til at eksplodere (den forkerte vej). Se også forbrug.dk omkring mangler mht. pixelfejl, samt deres råd omkring tradiotionelle billedrør-tv kontra fladskærme hvor der angives at en af ulemperne omkring fladskærme (her LCD) er at der kan forekomme pixelfejl.
Problemet for forretningen er at pixelfejl ikke regnes for en mangel! /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 17-September-2005 kl. 12:00 | ||
Kort sagt: JA! Med mindre altså du er parat til betale det samme for dit tv som for en bedre brugt bil. Du får det du betaler for - og du har ikke betalt for en pixelgaranti. |
|||
m@dsen
Bruger Oprettet: 06-Juli-2004 Status: Offline Point: 179 |
Sendt: 17-September-2005 kl. 12:30 | ||
Redigeret af m@dsen |
|||
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
|
|||
johnny57
Guld medlem Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 952 |
Sendt: 17-September-2005 kl. 12:38 | ||
Hvis du har 8 dages returret el lign. ville jeg retunere det, jeg ville være bange for at den første fejl er starten til flere. Jeg har også et mindre LCD med en pixelfejl og det er meget irriterende. Hvis jeg skulle købe en større skærm til stuen ville jeg kun gøre det med o-pixelgaranti eller tegne en forsikring mod det.
|
|||
Med venlig Hilsen
Johnny |
|||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 17-September-2005 kl. 13:25 | ||
Pixelfejl regnes ikke for fejl. Af samme grund linkede jeg til de afgørelser hos Forbrugerstyrelsen som siger dig imod. Du er selvfølgelig velkommen til at have den holdning, at du ikke accepterer pixelfejl og dermed "tvinge" forhandlere og fabrikanter til at hæve priserne. Undlade at deltage i fælleskøb osv. Men det ændrer ikke ved, at pixelfejl er en normal ting på fladskærme. Det er ingen fejl. /Lars |
|||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |