recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb: Pixelfejl på LG Plasma 42PX4RV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb: Pixelfejl på LG Plasma 42PX4RV

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Master Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Fælleskøb: Pixelfejl på LG Plasma 42PX4RV
    Sendt: 16-September-2005 kl. 21:39

Jeg har netop modtaget min nye LG-plasmaskærm via fælleskøbet. Jeg er meget tilfreds med tv'et, der har et utroligt flot billede og en masse spændende funktioner. MEEEN, jeg har netop opdaget en pixelfejl (en irriterende farvet prik på skærmen). Fejlen var der ikke fra start, men er  opstået efter 4 dages brug. Er det virkelig acceptabelt med en sådan fejl i et nyt tv? 

Iflg. manualen må man acceptere, at disse pixelfejl kan opstå, og at dette ikke betyder, at skærmen er behæftet med fejl (!!!). Er det et generelt forbehold, som også gælder for andre end LG?

Er der nogle, der har samme erfaringer med pixelfejl på plasmaskærme?

 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2005 kl. 23:59

Oprindeligt skrevet af Master Master skrev:

Er der nogle, der har samme erfaringer med pixelfejl på plasmaskærme?

Hej Master, det har jeg ikke vil jeg skynde mig at sige.

Oprindeligt skrevet af Master Master skrev:

Er det virkelig acceptabelt med en sådan fejl i et nyt tv? 

Iflg. manualen må man acceptere, at disse pixelfejl kan opstå, og at dette ikke betyder, at skærmen er behæftet med fejl (!!!). Er det et generelt forbehold, som også gælder for andre end LG?

Det er ikke kun LG, der må tage forbehold.

Vi kan hurtigt blive enige om, at det er en fejl og at det er irriterende. Jeg ved, at i produktion af computerchips og LCD-paneler vil der altid være fejl på en hel del af de fremstillede sager. En chip må kasseres. Det koster måske 200 kr. for en alm. processor. Så en ny uden fejl fordyres lidt.

En LCD-skærm er dyrere, men folk vil have dem billigt. Så også her betaler man lidt til det spild, der er og må leve med, at der kan være eller opstå enkelte pixelfejl. Medmindre man køber noget ekstra dyrt, der er testet, sorteret og garanteret og det hele.

En plasmaskærm koster så endnu mere, er endnu sværere at fremstille og hvor acceptabelt det er med en fejl må nok afvejes i forhold til prisen.

Jeg ville tippe, at den ville være 50% højere, hvis du blev garanteret, at der ingen pixelfejl ville opstå i f.eks. 2 år.

Ville prisen så være acceptabel?

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Master Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 07:44

Hej alle plasmaejere!

Er jeg virkelig den eneste, der har oplevet pixelfejl på en helt ny plasmaskærm?

Det underlige er, at fejlen på mit tv opstod efter 4 dages brug. Nu sidder man jo bare og venter på farvede prikker andre steder på skærmen.

Jeg overvejer stærkt, om jeg skal gøre brug af min returret på tv'et. Men hvad er alternativet, hvis en ny plasma har samme fejl? Er plasma (eller LCD) simpelthen stadig for dårligt, hvis man er perfektionist.

Hvad er jeres råd: Skal jeg beholde tv'et eller skal jeg returnere det?

 

Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 08:23

Nu har jeg ikke et LG Plasma, men et Panasonic TH42 PV500, og jeg har ingen Pixelfejl, men jeg forstår din ærgelse, hvis fejlen sidder ude i et hjørne så kunne man måske lære at leve med den, men det er måske noget andet hvis den er lige midt på skærmen hvor den vil være mere synlig og irreterende.

Jeg tror det kan ske også på andre mærker,  men om du skal returnere LG'en, ja det afgør du selv, selv har jeg det nok lidt ligesom dig, jeg er ret hysterisk med den slags ting, jeg kan simpelthen ikke ha' den slags irreterende fejl, og jeg kan kun sige at havde det været mit så var det røget tilbage med det samme. Andre ville måske ignorere det, sådan er vi jo forskellige

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 09:06
Jeg ved ikke me Plasma, men der er nogle LCD mærker der er begyndt at give 0 pivxeejl garanti på nogle af de dyre modeller. Asus gør det bl.a. på nogle af deres bærbare og jeg mener også Philips er begyndt at gøre det på nogle modeller.
Men det mest normale er at de tillader et vist antal pixelfejl. Oplysningerne kan som regel findes på deres hjemmesider, men de er godt skjult, medmindre de tilbyder 0 pixelfejl garanti.
Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2004
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 09:50
Jeg ville retunere det, jeg kan ikke se det rimelige i at du som kunde skal acceptere en vare der er fejl på. Jeg er sikker på at forretningen heller ikke ville acceptere hvis der var fejl i din betaling, lad os sige der manglede 2000,-.
Med den udvikling der er på priserne idag kan du sikkert finde det samme tv til samme pris som du gav på fælleskøbet.

m@dsen
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 10:20

Jeg ville retunere det straks hvis du har muligheden for det.

Fik selv en mindre LCD skærm for nogle år siden med en lysende pixel fejl, jeg valgte at beholde skærmen hvilke jeg ofte har fortrudt.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Jeg ville retunere det, jeg kan ikke se det rimelige i at du som kunde skal acceptere en vare der er fejl på.

Lige dét argument holder ikke. Fabrikanterne accepterer netop en vis mængde pixelfejl. Hvis der opstod et folkekrav om 0 pixelfejl på alt - ville det sansynligvis få priserne til at eksplodere (den forkerte vej).

Se også forbrug.dk omkring mangler mht. pixelfejl, samt deres råd omkring tradiotionelle billedrør-tv kontra fladskærme hvor der angives at en af ulemperne omkring fladskærme (her LCD) er at der kan forekomme pixelfejl.

Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Jeg er sikker på at forretningen heller ikke ville acceptere hvis der var fejl i din betaling, lad os sige der manglede 2000,-.

Problemet for forretningen er at pixelfejl ikke regnes for en mangel!

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Master Master skrev:

Er plasma (eller LCD) simpelthen stadig for dårligt, hvis man er perfektionist.

Kort sagt: JA!

Med mindre altså du er parat til betale det samme for dit tv som for en bedre brugt bil. Du får det du betaler for - og du har ikke betalt for en pixelgaranti.

Til top
m@dsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2004
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Jeg ville retunere det, jeg kan ikke se det rimelige i at du som kunde skal acceptere en vare der er fejl på.


Lige dét argument holder ikke. Fabrikanterne accepterer netop en vis mængde pixelfejl. Hvis der opstod et folkekrav om 0 pixelfejl på alt - ville det sansynligvis få priserne til at eksplodere (den forkerte vej).


Sikke noget sluder, fordi fabrikerne acceptere at der er fejl i deres produkter er det vel ikke ensbetydende med, at vi som forbruger bare skal sige "nå, der er nok rigtigt", hvis du køber en bil med en fejl sætter du dig vel heller ikke med hænderne i skødet og lader som ingenting, nej vel!

Se også forbrug.dk omkring mangler mht. pixelfejl, samt deres råd omkring tradiotionelle billedrør-tv kontra fladskærme hvor der angives at en af ulemperne omkring fladskærme (her LCD) er at der kan forekomme pixelfejl.


Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Jeg er sikker på at forretningen heller ikke ville acceptere hvis der var fejl i din betaling, lad os sige der manglede 2000,-.


Problemet for forretningen er at pixelfejl ikke regnes for en mangel!


Nu er det jo ikke en mangel der her er tale om, men derimod en FEJL der er opstået 4 dage EFTER mandens har taget sit nye tv ibrug, og mht. de 2000,- kunne det jo tænkes at der var fejl i overførelsen fra banken.
Nej, mit råd er helt sikkert, tilbage med den.
m@dsen

  /Lars




Redigeret af m@dsen
"Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden"
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 12:38
Hvis du har 8 dages returret el lign. ville jeg retunere det, jeg ville være bange for at den første fejl er starten til flere. Jeg har også et mindre LCD med en pixelfejl og det er meget irriterende. Hvis jeg skulle købe en større skærm til stuen ville jeg kun gøre det med o-pixelgaranti eller tegne en forsikring mod det.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2005 kl. 13:25

Oprindeligt skrevet af m@dsen m@dsen skrev:

Nu er det jo ikke en mangel der her er tale om, men derimod en FEJL der er opstået 4 dage EFTER mandens har taget sit nye tv ibrug

Pixelfejl regnes ikke for fejl.

Af samme grund linkede jeg til de afgørelser hos Forbrugerstyrelsen som siger dig imod.

Du er selvfølgelig velkommen til at have den holdning, at du ikke accepterer pixelfejl og dermed "tvinge" forhandlere og fabrikanter til at hæve priserne. Undlade at deltage i fælleskøb osv. Men det ændrer ikke ved, at pixelfejl er en normal ting på fladskærme. Det er ingen fejl.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu