recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PIO FDE vs XDE?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPIO FDE vs XDE?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Emne: PIO FDE vs XDE?
    Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 18:22

Da jeg nu ikke længere kan/gider vente på at få et Panasonic 42" PV500 vil jeg istedet bestille et Pioneer 436, men ken ikke finde ud af om det skal være FDE, eller XDE-modellen.

Har er hvad jeg har og har brug for ca. :

Jeg har kabelTV uden selector, køber dog en selector hvis det forbedre billedet.

PiP kunne være lækkert, men kan man ikke gøre det med f.eks. en HDD-Recorder?

Jeg har ikke nogen planer om at sætte PC/HTPC til lige nu, men kan det ikke tilsluttes FDE-modellen via HDMI?

Canal digitals HD signal, kunne være interessandt når det kommer.

Jeg har ikke brug for den ekstra HDMI indgang som der er på den nu.

Jeg hører meget gerne om fordele/ulember ved de 2 modeller, der er trods alt 3000,- kr i forskel.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2005 kl. 18:59

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Jeg har kabelTV uden selector, køber dog en selector hvis det forbedre billedet.

Så får du ikke brug for DVB-T tuneren i XDE modellen.

For modtagelse af digital-tv via kabel-tv skal der bruges en DVB-C tuner. Alternativt kommer signalerne nok via selector eller anden modtager.

PiP kunne være lækkert, men kan man ikke gøre det med f.eks. en HDD-Recorder?

Kun hvis din HDD-Recorder har PIP (kender ikke lige nogen).

PIP er en funktion i TV'et, så det kan vise et lille billede oveni det store. Der er forskellige udgaver af PIP, men den bedste er at der er 2 tunere så man kan se 2 TV-programmer samtidig.

PAP er en funktion i TV'et, så det kan vise to billeder ved siden af hinanden. Ellers samme krav som PIP.

PAT er en funktion i TV'et, så det kan vise et TV-billede og et Tekst-TV billede side om side.

Såvidt jeg kan se har XDE modellen PIP og PAP. Men jeg ved ikke om det har PAT også. Under alle omstændigheder er det lækkert at have!

Jeg har ikke nogen planer om at sætte PC/HTPC til lige nu, men kan det ikke tilsluttes FDE-modellen via HDMI?

Sansynligvis. Jeg har dog ikke helt styr på HDCP (rettigheds-beskyttelse) og om det blokerer for noget her.

Canal digitals HD signal, kunne være interessandt når det kommer.

Det er her såmen allerede. Men det er en dyr niche kanal.

Man skal have parabol, og abonnere på hele Canal Digitals family pakke. Dernæst skal man abonnere på C MORE HD som kanalen hedder. Sidst men ikke mindst skal man ofre ca. 5000,- kr på en HDTV dekoder. Så det er en dyr fornøjelse lige nu

Jeg har ikke brug for den ekstra HDMI indgang som der er på den nu.

Det er også muligt at dine HDMI enheden i fremtiden passerer igennem en omskifter - f.eks. indbygget i Surround forstærkeren - så den skifter imellem kilderne for dig. I så fald har du kun behov for et enkelt HDMI stik ind i TV'et.

Jeg hører meget gerne om fordele/ulember ved de 2 modeller, der er trods alt 3000,- kr i forskel.

Nåeh, ikke mere - så ville jeg vælge den store model

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 00:00
Jeg er helt vildt i tvivl, jeg synes dog bare at 3k kr. er lidt vildt, for lidt ekstra features, selvom jeg er gadgetfreak.
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 00:02

Jeg er helt vildt i tvivl, jeg synes dog bare at 3k kr. er lidt vildt, for lidt ekstra features, selvom jeg er gadgetfreak.

Som de siger:
Køber man dyrt græder man én gang. Køber man billigt græder man mange gange.

Redigeret af HTPC
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 07:10

Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Som de siger:
Køber man dyrt græder man én gang. Køber man billigt græder man mange gange.

Point taken, der twister du den, det kan jeg godt se. Jeg prøvede blot at være fornuftig, meeen der er jo nok ikke noget fornuftigt i at købe et plasmaTV til 30k kr. 

Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 13:11

Hej DonJ

Har selv lige købt XDE'en og var for såvidt ikke i tvivl, selvom det ærgrer mig lidt, at digituneren ikke kan bruges (har også TDC Kabeltv og overvejer også at købe en selector )

Du kan evt krydse af og se en sammenligning på Pio's hjemmeside:

http://www.pioneer.dk/no/product_overview.jsp?category_id=41 3&taxonomy_id=429-933

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Såvidt jeg kan se har XDE modellen PIP og PAP. Men jeg ved ikke om det har PAT også. Under alle omstændigheder er det lækkert at have!

Den har PAT og ja det er rart

Vh
Jan

Til top
Borup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-September-2005
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 14:33

HDMI indgangen på både FDE og XDE understøtter ikke pc-signal, hvis der skal sættes pc til, er det igennem vga indgangen i fronten på xde-modellen. det står i brugsanvisningen, og jeg har selv ringet til pioneer og spurgt ad, der er ikke noget at gøre det virker kun gennem vga indgangen. 

Har selv den nye 436 xde model, det er virkelig super billeder dette fjernsyn viser.

og investerer man så også lige i en dvd-afspiller, med hdmi udgang, og som kan opscalere billedet til 720 linier, så et det fuldstændigt perfekt.

f.eks denon 1920 til ca 2599,-

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 15:25
Kan man overhovedet tilslutte en pc til 436FDE ??Man kunne ikke til 435FDE.Den forrige generation havde også en markant forskel på kvaliteten af fjernbetjeningen.
Til top
Borup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-September-2005
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 16:49
det har den nye model også xde versionen har en med aluminium belægning, fde er bare lavet i plastik, og nej der kan ikke tilsluttes pc til fde modellen...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 17:39

Så har jeg bestilt en XDE´er, den skulle være klart til at blive sendt om 3 dage. Af erfaring har jeg bedt firmaet om at maile mi når de har den på lager, hvorefter jeg så vil oerføre pengene, da jeg vil være helt sikker (hvis man kan det) på at få en skærm denne gang.

Tak for hjælpen indtil nu.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu