recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SqueezeCenter 7 og Coveradministration
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezeCenter 7 og Coveradministration

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Emne: SqueezeCenter 7 og Coveradministration
    Sendt: 04-April-2008 kl. 23:41

Som nybagt ejer af en Squeezebos Duet (ca. 14 dage), har jeg et sikkert banalt spørgsmål jeg ikke selv har kunnet klare.

Al min musik er placeret i music-mappen som selvstændige biblioteker under kunstner og derefter album. Mit problem består i at ikke alle albums fremgår med korrekt cover på remoten. Nogle stykker (ca 5) står som "ukendt kunstner" med et tilfældigt billede af et helt andet album, og andre (4 stk.) er gentaget 10 gange med kun 1 nummer i hvert del-album. Jeg har lagt ialt 98 albums ind på in NAS.

I samtlige mapper er placeret 2 coverfiler med et .jpg billede, den ene hedder "Folder", den anden "AlbumArtSmall"

Jeg har kontrolleret min opsætning i squeezecenter, men kan ikke finde nogen fejl, og det virker jo også fint på 90%, men det er de sidste 10% der irriterer  Hvad kan årsagen være.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 01:23
Prøv at installere AudioShell, som er en lille utility der giver dig mulighed for hurtigt at se meta-info for dine musik-filer som en lille popup, når du hviler muse-markøren over filen i stifinder/windows explorer. Det er desuden også muligt, at redigere informationerne ved at højre-klikke og vælge egenskaber.
Nogle gæt kunne være de nævnte problem-filer måske er tagget forkert, har embeddet cover-art eller at du rent faktisk har lagt forkerte billeder ind i de mapper?
Jeg har samme struktur og benytter mig af en folder.jpg fil og har derudover også billeder af front, back, cd, inside osv - har endnu ikke opdaget nogen, hvor SC gætter forkert!
/tommy
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 12:16

Tak for svaret tipsen. Jeg kendte fatisk ikke AudioShell.

Efter at have siddet lidt og fedtet med Audioshell i Vista et stykke tid uden der skete ændring i explore, måtte jeg opgive og brugte så min reserve pc med XP og så virkede audioshell. ( Sikkert det sædvanlige Vista kompabilitetsproblem)

Alle billeder er de rigtige i de enkelte mapper. Jeg fik rettet et par tracks til det rette, og der er nu ikke flere albums med "Ukendt kunstner", men ellers er intet desværre sket. Jeg har stadig musikmapper i SqueezeCenter med albums der ved en fejl er delt op i 4-6 "underalbums" alle med rigtigt cover men hver med kun 2-3 numre . -På min Nas ligger de alle helt korrekt !! 

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 13:57
Jeg havde også 2 cd'er hvor jeg simpelthen ikke kan få cover art på dem. Tilsidst brugte jeg mp3tag til at sætte coverart på filerne og så faldt det hele på plads.

Det med at de i SC er opdelt i forskellige albums er fordi deres tags er forkerte. Prøv og tjek dem med mp3tag og se om alle tags ser korrekte ud. SC bruger tags til at opdele musikken med ikke de fysiske kataloger på disken.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 14:57

Endu en gang tak for interessen

Er der noget specielt jeg skal kigge efter ??.

I mp3tag er følgende ens: "path", "tag", "artist" og "album", i de mapper hvor albums'ne giver problemer.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 15:05
Jeg har oplevet det samme, hvor det var spørgsmål om "Case-sensitive" - jeg bemærkede, at et album var splittet i to album blot fordi der var en forskel med et stort og et lille "a"! Det sikkert også være et mellemrum efter album-navnet eller noget andet som ikke umiddelbart er nemt at spotte.

Jeg bruger normalt MediaMonkey til at tagge filer - her kan jeg sætte eks. artist, album, genre osv for mange filer på én gang - på den måde er jeg sikker på at der ikke lige er en lille bitte forskel som giver problemer!
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 17:10
En måde jeg har gjort det på er at markere alle de filer som der er problemer med og som hører til et album. Så bruge dropdown boksene i venstre side til at tjekke at de har de samme data. For er de ikke ens så vil der være mere end 1 titel, artist eller album at vælge imellem.

Jeg har også brugt mediamonkey til det, men jeg synes at mp3tag giver mig et bedre overblik. Og så kan man tilføje nye tags noget som jeg ikke har kunne få mediamonkey til. Men det kan selvfølgelig være fordi jeg ikke kan finde ud af det.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 10:54

jeg synes jeg har lidt problemer med at få hele musiksamlingen til at stå snorelige.

det er faktisk mest kompilationsalbum, hvordan står Jeres i opsætningen.

Med selve cd'en/albumet har jeg de forskellige knustnere for hver sang stående under "kunstnere" og så under "Album kunstnere" har jeg skrevet "Diverse Knustnere" - har her brugt iTunes. Har så brugt "Tag & Rename" til at kunne lave albumet som et Kompilationsalbum med at sætte flueben udfra Kompilation. Så har jeg brugt "MP3tag" til at prøve nogle forskellige "tags-koder". For hver gang jeg går ind under Genre>Classic så står der øverst "Diverse Kunstnere" for de kompilationsalbum jeg har lavet MEN der nogle steder der mangler at komme et nummer/sang med under den kategori - eller rettere den står begge steder. Den står under "Diverse Knustnere" og så lige neden under kan f.eks så Depeche Mode som så ellers SKULLE ha' været en del af et Kompilationsalbum.

MEN det er KUN på min Controller at det problem opstår - ikke på computeren når jeg åbner Squeezecenter-browseren.

Hvor hopper kæden af for mig og hvad slags "Tags-kode" er mest korrekt? Det hele skal over og køre på min Synology 107+ NAS med SSODS og SC v.7.3

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 21:07
Jeg har nøjagtig det samme problem!

Jeg har givet vores julecd'er en genre der hedder Christmas. I SC er der under den genre to indgange. Den ene er Diverse Kunstnere og den anden er Mariah Carey. Og dette er den korrekte visning. MEN når jeg kigger på den i SBC så er der udover de tidligere nævnte indgange 6 andre kunstnere som hører til nogle af de cd'er der er under Diverse Kunstnere.

Jeg har aldrig fundet ud af hvorfor. Og jeg kan heller ikke i MP3tag se hvorfor der opstår denne forskel.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 22:27
Mener der er et "tag" man kan sætte som angiver om et album er et compilation/various artists album - Værdien af feltet er vist bare True/False eller 0/1 så vidt jeg husker. Hvis jeg husker korrekt er dette tag måske ikke sat for alle tracks?
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 22:37
Det er rigtigt. Det hedder Compilation  Og det er sat til 1 for alle musikstykker på de cd'er der hører til Diverse Kunstnere
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 09:09

Det er sgu da for mærkeligt! Synes også snart jeg har prøvet ALT!

Hvor sætter man det "1" i Mp3Tag" og hvad "Tags-kode" bruger i - UFT-8?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu