recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Eltax DVR 555
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Eltax DVR 555

Besvar Besvar Side  123 34>
Forfatter
Besked
j-sand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Eltax DVR 555
    Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 10:59

Bilka sælger i uge 41 en Eltax  DVR 555 HDD optager med 160 GB til 2499,- Det lyder umiddelbart som en fornuftig pris.

Er der nogle som har erfaring med den ?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 22:33

Hej j-sand

Såvidt jeg kan se er det ikke en HDD optager, men en DVD optager med harddisk. Forstået på den måde, at den kun optager på DVD. Harddisken er nok til at gemme DivX film og JPEG billede som man overfører fra CD/DVD eller USB.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 23:11

Hej,

Jeg blev lidt nysgerrig her. Google og jeg fandt Eltax's hjemmeside om modellen, hvor man kan hente en lille brochure om den i pdf-format.

I den kaldes maskinen for en DVD/Harddisk-recorder. Den har også timer til 20 events. Det ville være ret overflødigt, hvis den kun kunne optage tv på en DVD .

Det ser for mig ud til faktisk at være en ægte DVD/HDD recorder, dog en discount-model og den kan kun kan optage på +R(W)skiver. Skulle i øvrigt være kodefri.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
ccc13481 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 23:54

Hej

I brochuren står der: Hard Disk capacity 18-100 Hours recording, 80GB (160 GB optional).

Jeg ville mene at der er en HD-recorder.

Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 13:48
Er der nogen der har været i Bilka/A-Z i dag, og købt den??
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 658
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 13:51
Jeg tror jeg har prøvet modellen under et andet navn..

Den virker faktisk fornuftig. (hvis det er den samme).. men støjer en del. Fjernbetjeningen var heller ikke særlig god.

Men udover det har den livebuffer, og ikke bare Timeshift. (hvis den er magen til den jeg har prøvet)
Til top
Alibaba Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2005
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 23:50

Jeg har købt den.

Den afspiller Divx film fint, optager på HD, USB porten virker også som det skat være. Har ikke prøvet de andre funktioner. Men det eneste negative jeg har fundet er støjen. Den larmer :

Har overvejet at pille køleren af.

Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2005
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 08:27
Jeg ville overveje (læses Aldrig) pille køleren af. Ved normalt brug uden køling bliver de ekstremt varme. Så forgår apparatet jo næsten straks, og det er sikker efterfølgende svært at forklare butikken, hvorfor alt lugter brændt, også selvom blæseren efterfølgende monteres
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
thniels Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Oktober-2005
Sted: Varde
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 11:27

Vi har også købt en i går. Første indtryk er...

• Forholdsvis støjende, omend støjen ikke er særligt påtrængende. Det minder mest om en radiator (mere præcist gulvvarme) der suser. Det skal siges at vi har den stående drejet 15° i forhold til bagvæggen, så meget reflekteres over i den anden ende af stuen.
  • Rigtigt nydelig at se på, bortset fra at standby-lampen åbenbart er tænkt at skulle dublere som stuelampe. Den er temmelig kraftig. Den erstatter en Loewe optager, så der skal lidt til at nå wife acceptance faktoren - men den er nået.
  • I standardkvalitet er optagelsen ikke at skelne fra det direkte signal fra satellitmodtageren (digital).
  • Mange ting er ikke beskrevet i manualen. F.eks. varede det noget at få den til at vise scart-signalet som default (vi har kun satellit).
  • Timeshiftbufferen kan gemmes direkte på harddisken.  Det er da ret snildt, hvis man kommer i tanke om, at det program man sidder og ser, må man da vist hellere optage i sin fulde længde. Eneste fejl i ræsonnementet er, at apparatet ikke er lydløst og derfor temmelig sikkert ikke står tændt i døgndrift. Idéen er ellers ret god.
  • Den tager godt 20 sekunder om at boote fra standby. Det synes jeg er lang tid.
  • Brugergrænsefladen er i dele af systemet ret god. Andre steder er den en smule omstændelig.
  • Manualen er rodet opbygget (uanvendelig som opslagsbog), men pænt oversat.
  • Fjernbetjeningen er af billig, hvid plastic der er blevet sprøjtetlakeret med sølvfarve. Det holder givetvis kun få måneder. I øvrigt er den dalret og ikke særligt godt organiseret. IR senderen er ikke kraftig - en lampe med en elsparepære skygger ret godt for strålen . Absolut kandidat til at blive flyttet over på universalremoten.
  • Der er ingen IR-blaster. Det er en ret fiks ting at have, når man skal igennem en satellitmodtager for at skifte kanal.
  • Den kunne stille uret automatisk fra TV2 uden antenne. Det er skisme da ret godt gået. Til gengæld kan den ikke stille uret fra en satellitkanal.
  • Harddisknavigationen er ret god, med indeksbilleder og kanalinformation.

Jeg har ikke prøvet at bruge den rigtigt endnu, så der kommer sikkert mange overraskelser - positive som negative. F.eks. ser den ud til at have de nødvendige redigeringsfaciliteter, så man kan klippe i optagelserne.

Thomas Nielsen

BOGT
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2003
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 12:55
Den har Nicam stereo på tuner delen?
/ Bob
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Marts-2005
Point: 427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af thniels thniels skrev:

Vi har også købt en i går. Første indtryk er...

• Forholdsvis støjende, omend støjen ikke er særligt påtrængende. Det minder mest om en radiator (mere præcist gulvvarme) der suser. Det skal siges at vi har den stående drejet 15° i forhold til bagvæggen, så meget reflekteres over i den anden ende af stuen.
  • Rigtigt nydelig at se på, bortset fra at standby-lampen åbenbart er tænkt at skulle dublere som stuelampe. Den er temmelig kraftig. Den erstatter en Loewe optager, så der skal lidt til at nå wife acceptance faktoren - men den er nået.
  • I standardkvalitet er optagelsen ikke at skelne fra det direkte signal fra satellitmodtageren (digital).
  • Mange ting er ikke beskrevet i manualen. F.eks. varede det noget at få den til at vise scart-signalet som default (vi har kun satellit).
  • Timeshiftbufferen kan gemmes direkte på harddisken.  Det er da ret snildt, hvis man kommer i tanke om, at det program man sidder og ser, må man da vist hellere optage i sin fulde længde. Eneste fejl i ræsonnementet er, at apparatet ikke er lydløst og derfor temmelig sikkert ikke står tændt i døgndrift. Idéen er ellers ret god.
  • Den tager godt 20 sekunder om at boote fra standby. Det synes jeg er lang tid.
  • Brugergrænsefladen er i dele af systemet ret god. Andre steder er den en smule omstændelig.
  • Manualen er rodet opbygget (uanvendelig som opslagsbog), men pænt oversat.
  • Fjernbetjeningen er af billig, hvid plastic der er blevet sprøjtetlakeret med sølvfarve. Det holder givetvis kun få måneder. I øvrigt er den dalret og ikke særligt godt organiseret. IR senderen er ikke kraftig - en lampe med en elsparepære skygger ret godt for strålen . Absolut kandidat til at blive flyttet over på universalremoten.
  • Der er ingen IR-blaster. Det er en ret fiks ting at have, når man skal igennem en satellitmodtager for at skifte kanal.
  • Den kunne stille uret automatisk fra TV2 uden antenne. Det er skisme da ret godt gået. Til gengæld kan den ikke stille uret fra en satellitkanal.
  • Harddisknavigationen er ret god, med indeksbilleder og kanalinformation.

Jeg har ikke prøvet at bruge den rigtigt endnu, så der kommer sikkert mange overraskelser - positive som negative. F.eks. ser den ud til at have de nødvendige redigeringsfaciliteter, så man kan klippe i optagelserne.

Meget fornemt med sådan en grundig beskrivelse af dyret. 
Hvordan fungerer den mht multitasking (aner ikke om det hedder sådan med recordere også) - altså kan du afspille mens du optager og kan du se begyndelsen af en optagelse du endnu ikke er færdig med at optage?

Redigeret af lunge
Venlig hilsen
Jan
Til top
thniels Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Oktober-2005
Sted: Varde
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2005 kl. 18:51

Oprindeligt skrevet af lunge lunge skrev:

Hvordan fungerer den mht multitasking (aner ikke om det hedder sådan med recordere også) - altså kan du afspille mens du optager og kan du se begyndelsen af en optagelse du endnu ikke er færdig med at optage?

Jeg ved det faktisk ikke endnu. Man kan i hvert fald hoppe frem og tilbage i et program når den er i timeshift-tilstand, men om man kan gøre det samme når man optager på traditionel vis, ved jeg ikke. I skrivende stund er jeg ved at flytte Lawrence of Arabia over på harddisken. Dertil har jeg brugt one-touch-recording og dér ser det ikke ud til at man kan - i hvert fald har jeg ikke kunnet få den til det. Når jeg prøver nogen af de andre optagefunktioner, får vi se hvad den kan dér.

Og jo, tuneren har NICAM stereo.

Redigeret af thniels
Thomas Nielsen

BOGT
Til top

Besvar Besvar Side  123 34>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu