Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3721
|
Emne: 3. rep af rrod. Hvad nu? Sendt: 29-December-2008 kl. 14:25 |
Hey alle.
Min bror har haft sin box til reperation (sendt til ms) 3 gange. Nu har den fået rrod igen.
Er det ikke ved at være oppe over, hvor vi kan tillade os at gå ind i ebgames og forlange en ny eller noget andet?
Da min egen premium fra launch havde været sendt til ms 2 gange gik jeg ind i ebgames og fik en ny, men det er jo ikke sikkert de går med til det denne gang.
Beklager hvis dette spørgsmål er stillet før. Vis mig gerne i den rigtige retning af sådan en tråd i så fald
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
|
Bjerrehuus
Super bruger
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 327
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 10:53 |
furious jt skrev:
Hey alle.
Min bror har haft sin box til reperation (sendt til ms) 3 gange. Nu har den fået rrod igen.
Er det ikke ved at være oppe over, hvor vi kan tillade os at gå ind i ebgames og forlange en ny eller noget andet?
Da min egen premium fra launch havde været sendt til ms 2 gange gik jeg ind i ebgames og fik en ny, men det er jo ikke sikkert de går med til det denne gang.
Beklager hvis dette spørgsmål er stillet før. Vis mig gerne i den rigtige retning af sådan en tråd i så fald |
Hej Furious, Sælger har 1 max 2 gange, til at få udbedret fejlen. Hvis ikke dette sker, er køber berettiget til et nyt produkt, eller at hæve handlen(såfremt dette er inden for de 24 mdr reklamation). Tjek mere på forbruger.dk
|
|
mhaahr
Bruger
Oprettet: 29-December-2008
Point: 79
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 13:23 |
|
|
Bjerrehuus
Super bruger
Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 327
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 14:34 |
mhaahr skrev:
Bjerrehuus skrev:
furious jt skrev:
Hey alle.
Beklager hvis dette spørgsmål er stillet før. Vis mig gerne i den rigtige retning af sådan en tråd i så fald |
Hej Furious,
Sælger har 1 max 2 gange, til at få udbedret fejlen. Hvis ikke dette sker, er køber berettiget til et nyt produkt, eller at hæve handlen(såfremt dette er inden for de 24 mdr reklamation). Tjek mere på forbruger.dk
|
Det er ikke helt korrekt. Som udgangspunkt, kan forhandleren tillade sig at sende maskinen ind til rep 3 gange. Efter den 3. gang, kan køber vælge at få produktet ombyttet eller hæve handlen.
|
Jo det er altså...! Læs nu lidt facts i stedet for at gøre det mere kompliceret end hvad godt er: " Kun 1-2 reparationer
Sælgeren har 1-2 forsøg på enten at afhjælpe - reparere - eller ombytte en mangelfuld vare.
Reparation Hvis en vare har en mangel, skal sælgeren afhjælpe
manglen 1. gang, han reparerer varen. Lykkes reparationen ikke, kan
sælgeren have lov til at afhjælpe for 2. gang, men der skal være en
grund til, at manglen ikke blev afhjulpet i det første forsøg. Det kan
fx være at fejlen var svært af finde, fordi den er periodisk.
Var sælgeren længe om at reparere 1. gang, kan det i sig selv betyde, at sælgeren ikke har flere forsøg"
|
|
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 14:39 |
Det er helt korrekt, hvad Bjerrehuus skriver, men man skal huske, at forhandleren har 1-2 reparationsforsøg pr. mangel. Hvis manglen således er forskellig fra gang til gang, så har forhandleren stadig 1-2 reparationsforsøg. Dette kan dog ikke forsætte i det uenige - efter et stykke tid med mangler, må forbrugeren alligevel kunne kræve omlevering eller handlen hævet.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
mhaahr
Bruger
Oprettet: 29-December-2008
Point: 79
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 21:10 |
Sandal skrev:
Det er helt korrekt, hvad Bjerrehuus skriver, men man skal huske, at forhandleren har 1-2 reparationsforsøg pr. mangel. Hvis manglen således er forskellig fra gang til gang, så har forhandleren stadig 1-2 reparationsforsøg. Dette kan dog ikke forsætte i det uenige - efter et stykke tid med mangler, må forbrugeren alligevel kunne kræve omlevering eller handlen hævet. |
Det er muligvis sådan loven lyder, men jeg ved af førstehåndserfaring, at det IKKE er sådan virkeligheden hænger sammen. Alle forhandlere påråber sig retten til at forsøge at afhjælpe fejlen 3 gange.
|
|
Sandal
Guld medlem
Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 14:00 |
mhaahr skrev:
Alle forhandlere påråber sig retten til at forsøge at afhjælpe fejlen 3 gange. |
Langt de fleste forhandleren har desværre den opfattelse, at de kan få lov at reparere i det uendelige og desværre får de også lov til de i langt de flest tilfælde, fordi brugeren ikke ved bedre. Heldigvis er forbrugerne blevet mere opmærksomme på deres rettigheder, så med tiden kan det være at forhandlerne begynder at fatte det.
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
TobiasKM
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
|
Sendt: 03-Januar-2009 kl. 00:32 |
Det er forresten lidt lige meget om du får en ny eller får den repareret. Microsoft skifter bare bundkortene i de konsoller de får til reparation..
Hvis du får en ny får du den selvfølgelig med det samme, men risikoen for RRoD bagefter er muligvis den samme. Ved selvfølgelig ikke hvilke versioner Microsoft bruger når de reparerer, og hvilken version du kunne ende med at få hvis du får en ny. Skal jeg ikke kunne sige.
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 03-Januar-2009 kl. 01:46 |
TobiasKM skrev:
Det er forresten lidt lige meget om du får en ny eller får den repareret. Microsoft skifter bare bundkortene i de konsoller de får til reparation.. |
Der er en væsentlig forskel på ombytning og reparation. Ombytning: ny 2-årig reklamationsperiode med 6 måneders formodningsregel Reparation: eksisterende reklamationsperiode fortsætter, dog er selve reparationen undergivet den generelle 3-årige forældelsesfrist (tidligere 5 år). Og "ombytning" i Danmark skal være til en ny vare; ikke noget med "refurbished units", altså gamle defekte enheder som er blevet repareret. Der må kun repareres på den genstand som forbrugeren har købt.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3721
|
Sendt: 03-Januar-2009 kl. 14:53 |
Vi var i butikken igår og de tog maskinen retur og min bror købte så en Elite istedet.
Happy times.
Tak for jeres råd.
Redigeret af furious jt - 03-Januar-2009 kl. 14:53
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
|