recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony BDP-S350 og S550 thread
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony BDP-S350 og S550 thread

Besvar Besvar Side  123 25>
Forfatter
Besked
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 681
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony BDP-S350 og S550 thread
    Sendt: 20-Juli-2008 kl. 10:28
Hej folkens. Ny mand her .

Er der nogen derude der ved hvornår Sonys' BDP-S350 kommer til danmark? Jeg ved at de allerede har lanceret den i USA: Amazon.com: Sony BDP-S350 1080p Blu-Ray Disc Player: Electronics

Og ikke mindst hvor meget den ca. vil koste

mvh

Rod83

Redigeret af Rod83 - 08-September-2008 kl. 15:12
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 10:27

Hej Rod83

Jeg har spurgt Sony for snart en måned siden de kendte ikke det præcise tidspunkt for lancering af BDP-S350 + BDP-S550 i Danmark, men de forventer der sker engang i efteråret.

Vedr. prisen er mit gæt den kommer til, at ligge lidt under Panasonic Blu-ray afspillere, men 1000-1500 over de nuværende modeller (S300 + S500) hvilket tildels skyldes disse har været på diverse tilbud i foråret som næsten har gjort dem gratis ...Jeg gav selv 2.100 kr for min BDP-S300 i Flensburg incl. 8 stk Blu-ray film i marts måned....Det må man kalde billigt.

Det er været meget kritik af BDP-S300 i dette forum, men jeg føler den kan det som man har brug for i 2008 med undtagelse af HD lyd....Men der også meget langt mellem Blu-ray udgivelser med HD-lyd som samtidig indeholder danske undertekster.

Jeg vil måske foreslå du springer på BDP-S300 såfremt den stadig kan findes med tilbuddet om 8 stk gratis Blu-ray film (2 stk. ved levering + 6 stk. efterfølgende) såfremt du blot har lyst til at se lidt blu-ray film her og nu....Jeg tror nemlig der kommer til at ske store ting på dette marked de kommende år....hvorfor skulle Sony som en af bagmændende bag blu-ray teknologien ellers forærer disse maskiner bort for en slik.

Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 19:29
Tak!

Mange tak for svaret! ... Jeg synes godt nok at Sony de er lidt sløve i optrækket! Især når man tænker på at det er dem der har kæmpet så hårdt med HD-DVD . Ikke nok med det så har jeg fået følgende svar tilbage efter jeg selv henvendte mig til Sony:

Hej Rod83,

Tak for din henvendelse til Sonys tekniske support.

Vi har ingen information om 350'eren vil kommer til Danmark eller ej. De vi har i Danmark for øjeblikket er 300 og 500-modellerne.

Hvad f**** skal det betyde!!!??? Kommer den måske overhoved ikke? Men det tror jeg nu den gør Men forvirrende alligevel!

Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2008 kl. 21:45

Oprindeligt skrevet af Rod83 Rod83 skrev:

Vi har ingen information om 350'eren vil kommer til Danmark eller ej. De vi har i Danmark for øjeblikket er 300 og 500-modellerne.

Hvad f**** skal det betyde!!!??? Kommer den måske overhoved ikke? Men det tror jeg nu den gør Men forvirrende alligevel!

Det betyder at de lige skal sælge de gamle først . Jeg hørte om S350 og S550 tilbage i februar. Og har ventet og ventet. Da S350 så kom på markedet uden analog 5.1 udgang, tabte jeg tolvmodigheden og købte en Pana BD50. Jeg har bestemt ikke fortrudt.

Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 14:18

Hej Jwin.

Tak for svaret! Men du savner måske ikke at du kan bruge det er TheaterSync? Eller er det måske ikke så godt som Sony selv siger? (Har ingen erfaringer med systemet blot hørt om det ) For hvis det ikke er så er det bestemt værd at overveje en anden afspiller!

mvh

Rod83

Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 15:19

Hej Jwin.

Tak for svaret! Men du savner måske ikke at du kan bruge det er TheaterSync? Eller er det måske ikke så godt som Sony selv siger? (Har ingen erfaringer med systemet blot hørt om det ) For hvis det ikke er så er det bestemt værd at overveje en anden afspiller!

mvh

Rod83

TheaterSync virker fint ! Jeg var faktisk lidt forbeholden over at købe andet end Sony lige præcis pga TheaterSync. Pana's udgave hedder Veira Link og begge er en implentering af HDMI-CEC.

Det virker fint sammen. Når jeg skal se en BD, så er det bare ud med skuffen og ind med filmen. Pana'en tænder selv for Sony skærmen, skifter til HDMI1 og sætter TV'et i "Cinema". Hvor svært kan det være !!!! Ligeledes slukker jeg bare for TV'et, så slukker Pana'en også.

Alle CEC knapper på Sony fjernbetjeningen virker som forventet (Play, pause, stop og "Options") og Pana'ens fjernbetjening kan styre enkelte funktioner på TV og Receiver. Dog som IR og ikke over HDMI. Min receiver er en "ældre dame", så den kan ikke lege med over HDMI. Men, igen her kan jeg styre volumen med Pana fjernbetjeningen.

Jeg ville egentligt helst have haft en Sony S550, men Sony er så frygteligt fodslæbende for tiden. "Så ka' de' lære det"

Redigeret af Jwin - 23-Juli-2008 kl. 19:30
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 16:37
Syndes at der er mærkelig at Sony ikke er komme med en top model, de
har kun haft Sony BDP-S1E og de har reklamerer for Sony BDP-S2000E,
som jeg fatisk ikke ved om noglesinde har været på ude market.

Så hvis man skal finde Top model af Blu-ray afspille, skal man ikke kikke
på Sony men mærker som Pioneer og Denon.

At Sony er så langsom med at komme med ny Blu-ray afspille, kan vel
betyde at Sony ikke helhjertet tro på Blu-ray format, selv om de selv har
udviklet det, så burte de vel gørre mere for det end Sony gør lige nu,
ikke.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 19:29

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

At Sony er så langsom med at komme med ny Blu-ray afspille, kan vel
betyde at Sony ikke helhjertet tro på Blu-ray format, selv om de selv har
udviklet det, så burte de vel gøre mere for det end Sony gør lige nu,
ikke.

Jeg tror nu at de mener det helhjertet. De har jo deres "Killer-application" nemlig PlayStation 3. Mon ikke de sælger 100 af dem for hver gang der ryger en dedikeret BD afspiller over disken? (Forholdstallet er et rent gæt fra min side).

Men jeg syntes også de er lidt langsomme i optrækket. De hviler på laurbærrene, gør de.

Redigeret af Jwin - 23-Juli-2008 kl. 19:32
Til top
Rod83 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Hej Jwin.

mvh

Rod83

TheaterSync virker fint ! Jeg var faktisk lidt forbeholden over at købe andet end Sony lige præcis pga TheaterSync. Pana's udgave hedder Veira Link og begge er en implentering af HDMI-CEC.

Det virker fint sammen. Når jeg skal se en BD, så er det bare ud med skuffen og ind med filmen. Pana'en tænder selv for Sony skærmen, skifter til HDMI1 og sætter TV'et i "Cinema". Hvor svært kan det være !!!! Ligeledes slukker jeg bare for TV'et, så slukker Pana'en også.

Alle CEC knapper på Sony fjernbetjeningen virker som forventet (Play, pause, stop og "Options") og Pana'ens fjernbetjening kan styre enkelte funktioner på TV og Receiver. Dog som IR og ikke over HDMI. Min receiver er en "ældre dame", så den kan ikke lege med over HDMI. Men, igen her kan jeg styre volumen med Pana fjernbetjeningen.

Jeg ville egentligt helst have haft en Sony S550, men Sony er så frygteligt fodslæbende for tiden. "Så ka' de' lære det"

Hej igen.

Nåh for søren! Jeg troede at "TheaterSync" funktionen kun virket mellem Sony produkter! Jamen så lære man noget nyt hverdag! ...  Jeg har ikke så meget forstand på alt dette, men du må da gerne komme med en lille forklaring .

Men forresten hvordan er load tider, SD DVD'er etc. på den BD50 du har? 

mvh

Rod83

Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 10:13

For load tider (og anden god info) , kig i tråden "erfaring med Panasonic BD50"
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42834& PN=1

Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 11:06
Jeg vrøvler. Sony's HDMI-CEC hedder BRAVIA Sync og ikke TheaterSync som skrevet tidligere.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Jeg vrøvler. Sony's HDMI-CEC hedder BRAVIA Sync og ikke TheaterSync som skrevet tidligere.

Jeg tror faktisk, at det hedder BRAVIA Theatre Sync.
Til top

Besvar Besvar Side  123 25>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu