recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDD => DVD-RW => PC og tilbage?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDD => DVD-RW => PC og tilbage?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Emne: HDD => DVD-RW => PC og tilbage?
    Sendt: 23-Oktober-2005 kl. 20:50

Er der nogen, der har prøvet ovenstående? Det jeg tænker på er, at jeg har en del optagelser liggende på en Toshiba HDD-DVD-optager. Disse optagelser vil jeg helst redigere på min JVC DR-MH30, da Toshibaen ikke laver freezeless redigering.

Så jeg tænkte på at overføre optagelserne til computerens harddisk via DVD-RW, gemme dem der indtil jeg får tid/lyst/plads til at overføre dem til JVC'en.

Er der noget jeg skal tænke på i denne forbindelse? Skal DVD-RW være i video- eller VR-mode? skal den finalizes før overførsel til PC? Kan man afspille optagelserne på PC'en? Kan man umiddelbart redigere optagelserne på PC'en - hvis jeg nu skulle kede mig en dag og få lyst til at prøve hvor godt eller skidt det virker??

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2005 kl. 21:45
Kan din Toshiba levere det i VR-mode på en DVD-RW?

Kan din JVC læse ind i HighSpeed fra DVD-VR mode diske til HDD?

Hvis ja til begge spørgsmål, så har du løsningen der.

Hvis ikke, så kan det kun lade sig gøre ved at lave en 2.-generationskopi et eller andet sted i leddet.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2005 kl. 07:13

Hvad mener du med 2. generations kopi?

Jeg tror ikke (men jeg er ikke sikker) at JVC'en kan high-speed kopiere fra DVD til HDD, men lige præcis hvordan det forholder sig med DVD-RW VR ved jeg ikke.

Desuden giver dette anledning til et tillægsspørgsmål: Når jeg skal kopiere fra computeren => DVD-RW => JVC, hvordan fortæller man så computeren at DVD-RW'en skal være i VR-mode?

- Og det betyder altså noget om det er VR-mode eller ej?

+ De andre spørgsmål til afspilning / evt. redigering på computeren.

Thorvald.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2005 kl. 09:02

Hej Thorvald,

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Så jeg tænkte på at overføre optagelserne til computerens harddisk via DVD-RW, gemme dem der indtil jeg får tid/lyst/plads til at overføre dem til JVC'en.

Er der noget jeg skal tænke på i denne forbindelse?

Ja, som Keld er inde på skal JVC'en kunne overføre 'fremmede' optagelser (i betydning optaget på en anden optager end JVC'en selv) fra DVD til HDD - det mener jeg ikke den kan og du vil derfor få et ringere resultat end kildematerialet på DVD'en/Toshiba'en (da JVC'en formentlig vil foretage en ny optagelse af materialet fra DVD'en - deraf 2. generations kopi). 

Skal DVD-RW være i video- eller VR-mode? skal den finalizes før overførsel til PC? Kan man afspille optagelserne på PC'en?

Så vidt jeg ved understøtter Toshiba slet ikke VR mode på DVD-RW (det gjorde de i hvert tilfælde ikke på RD-XS32). Derfor kan du blive nødsaget til at bruge DVD-Video mode. Du skal under alle omstændigheder bruge high-speed kopiering på Toshiba optageren - så får du størst sikkerhed for at bevare kvaliteten af den oprindelige optagelse. Om det er i VR eller Video mode betyder mindre i den sammenhæng (det skulle kun være hvis din JVC DR-MH30 havde nogle præferencer i forhold til at kunne high-speed kopiere fra DVD til HDD).

Du skal under alle omstændigheder finalize en DVD-RW for at kunne bruge den i en anden optager/afspiller eller på PC. På PC'en kan du iøvrigt både afspille DVD-Video og VR mode optagelser - med f.eks. Cyberlink PowerDVD.

Kan man umiddelbart redigere optagelserne på PC'en - hvis jeg nu skulle kede mig en dag og få lyst til at prøve hvor godt eller skidt det virker??

Med den nye TMPGEnc DVD Author Pro (så er vi tilbage ved min kæphest ) kan du redigere på PC'en freezeles og frameaccurate - i denne nye version er Pegasys' SmartRendering nemlig blevet inkluderet. Samtidig kan du lave "nydeligt" udseeende menuer.

Desuden giver dette anledning til et tillægsspørgsmål: Når jeg skal kopiere fra computeren => DVD-RW => JVC, hvordan fortæller man så computeren at DVD-RW'en skal være i VR-mode?

DVD programmet du bruger til redigeringen skal understøtte VR mode. DVD Author understøtter ikke VR mode til at gemme det færdige resultat. Derimod kan programmer som Ulead DVD MovieFactory Disc Creator Edition og Roxio's Sonic MyDVD redigere direkte i VR optagelser på en DVD-RW (og bevare VR strukturen).

- Og det betyder altså noget om det er VR-mode eller ej?

De fleste DVD redigeringsprogrammer (herunder DVD Author) kan hente optagelser både fra DVD-Video og VR mode. Dog har jeg selv dårlig erfaring med at hente playlists ind i DVD Author, da klippepunkterne i playlisten kan foråsage små pauser i afspilningen (jeg kom aldrig til bunds i problemstillingen - men undlader blot at bruge playlists). Det betyder derfor ikke det store om formatet på DVD'en er VR eller DVD-Video mode.

/Lars

Redigeret af laursen
Redaktør, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2005 kl. 11:03

Ok, jeg må vist bare prøve mig lidt frem. Eksperimentet vil nok være:

• Highspeed kopiering på Toshiba'en til DVD-RW, evt. VR-mode. + finalize. (jeg håber den har en "fortryd finalize" funktion).
  • Kopiere indholdet af DVD'en direkte ind på computerens harddisk.
  • Kopiere indholdet fra computerens harddisk til DVD-RW (og her: hvordan kan kopi-progarmmet (Roxio) vide om DVD'en skal være f.eks. VR-mode?)
  • Indlæse DVD'en på JVC'en (og for at den kan det er det muligt at DVD'en skal være finalized i DVD-video mode?)
  • Ekstra eksperimenter: Redigering på computeren med mit eget videoredigeringsprogram (Ulead Videostudio, samt evt. moviemaker, som jeg vistnok har installeret, men aldrig brugt). Evt. prøve laursens kæphest. Hvis dette går fint så slipper jeg for den sandsynligvis langsommelige omgang med at kopiere ind på JVC'en.
  • Det kan egentlig godt være jeg skal lave det "ekstra" eksperiment før jeg eksperimenterer med at kopiere tilbage ind på JVC'en.

Thorvald.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2005 kl. 15:52
Du skal ikke kopiere den ind på HDD'en som en fil, men som et image, så bevares informationen om, at den er i DVD-VR mode.

Jeg har benyttet dette princip til at kopiere DVD-RW VR mode diske over på DVD-R diske (dette var før DVR-630, som kan køre VR mode på DVD-R diske).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2005 kl. 16:01

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Du skal ikke kopiere den ind på HDD'en som en fil, men som et image, så bevares informationen om, at den er i DVD-VR mode.

Jeg har benyttet dette princip til at kopiere DVD-RW VR mode diske over på DVD-R diske (dette var før DVR-630, som kan køre VR mode på DVD-R diske).

Jeg tror jeg tabte lidt overblikket over Thorvalds lange liste af eksperimenter.

Thorvald, hvorfor vil du kopiere fra DVD til PC'en for at kopiere tilbage til DVD igen?! Som Keld skriver, for at kopiere en DVD i VR mode skal du foretage 'image' kopiering i dit brænderprogram.

Roxio brænderprogrammet (eller Nero Burning Rom for den sags skyld) kender ikke til VR/Video mode - det er dit DVD Author program som skal danne DVD strukturen korrekt(!) Brændeprogrammet ligger blot data på DVD.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2005 kl. 17:21

Oprindeligt skrevet af </FONT><FONT face=Times New Roman, Times, serif>laursen laursen skrev:

Thorvald, hvorfor vil du kopiere fra DVD til PC'en for at kopiere tilbage til DVD igen?!

Fordi jeg ville kopiere fra Toshiba til JVC, for at redigere og lave DVD-video på JVC - med mellemstation på PC, fordi jeg ikke har plads / tid / lyst på JVC'en lige nu.

Og så var det at det blev forplumret lidt af at jeg kom til at overveje at lave redigeringen på PC'en i stedet for på JVC'en - når nu jeg havde fået det ind på PC'en.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu