|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Peren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() Sendt: 29-Januar-2009 kl. 20:59 |
Hej,
skal have købt højttalerkabler til mine nyt nye Focal 5.1-setup købt på fælleskøb. Til det vil jeg høre om højttalerkabler; jeg står og skal bruge cirka 25 meter, og det kan jo hurtigt købe op... Kan disse no-name http://www.av-connection.dk/?PNo=SP2-250-025&ML=359 betale sig at købe, eller er det virkelig ikke pengene værd? Det længste de skal række er cirka 9 meter til en sib som baghøjttaler. Jeg har ikke uanede pengemidler, så prisen skal ikke blive meget højere... Til subwooferen havde jeg tænkt mig dette kabel, http://www.av-connection.dk/?PNo=07-671&ML=359 , 3 meter - vil det være fint? Og slutteligt, vil det lyde fint nok, når de to fronthøjtalere står så tæt på fjernsynet de kan komme, det vil sige lige præcist flugter med kanten på mit 42", eller skal de længere væk fra hinanden? Jeg sidder cirka 4 meter fra fjernsynet, og de står lige pt 1½ fra hinanden - er det for tæt? Håber een eller anden kan hjælpe mig med mine nybegynderspørgsmål :-) Per |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det sidste først, afstand mellem front højttalere er normalt = afstanden til dem. Kabler til en 20-25 Kr. pr. meter er ikke for billigt. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Peren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
![]() |
Så hvis jeg forstår dig ret, så skal højttalerne flyttes længere fra hinanden?
Og de kabler jeg henviser til, dem kan jeg sagtens købe med god samvittighed? :-) mvh |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Kan ikke se hvad du henviser til, da det ikke er et klikbart link. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Forfra så:
------------------------------------------------------------ ---------------------------- Hej, skal have købt højttalerkabler til mine nyt nye Focal 5.1-setup købt på fælleskøb. Til det vil jeg høre om højttalerkabler; jeg står og skal bruge cirka 25 meter, og det kan jo hurtigt købe op... Kan disse no-name http://www.av-connection.dk/?PNo=SP2-250-025&ML=359 betale sig at købe, eller er det virkelig ikke pengene værd? Det længste de skal række er cirka 9 meter til en sib som baghøjttaler. Jeg har ikke uanede pengemidler, så prisen skal ikke blive meget højere... Til subwooferen havde jeg tænkt mig dette kabel, http://www.av-connection.dk/?PNo=07-671&ML=359 , 3 meter - vil det være fint? Og slutteligt, vil det lyde fint nok, når de to fronthøjtalere står så tæt på fjernsynet de kan komme, det vil sige lige præcist flugter med kanten på mit 42", eller skal de længere væk fra hinanden? Jeg sidder cirka 4 meter fra fjernsynet, og de står lige pt 1½ fra hinanden - er det for tæt? Håber een eller anden kan hjælpe mig med mine nybegynderspørgsmål :-) Per ------------------------------------------------------------ ---------------------------- Så det er ret billige kabler, der er tale om... mvh |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Det ser fint nok ud, med henstn til SW kablet, så kan det fint laves selv med en passende længde antennekabel og 2 RCA stik. (SW kabel er også 75 Ohm). |
|
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg syntes dit valg af sub kabel ser fint ud.
Med hensyn til højtalerkabel har blindtest vist at der ikke kan høres forskel på designer kabler og billige kabler, ikke engang almindelig lysnet ledning og Monster. Men hvis man kan se kablet og ved det er dyrt, så kan der høres forskel. (nogen kan i situatuonen) Men den slags siger ikke mig så meget. Skal de samme så afgøre en forskel i en blindtest, fejler de. Fx er av-connections beskrivelse af kablet ren øregas og salsgsgas, med hensyn til detaljegrad og andet. Der kan ikke høres forskel i en blindtest, det er set tit. Så køb du blot det kabel du har kig på. Eller du kan måske få et HC Hansen 2.5 kvadrat endnu billigere. Lad ikke nogen narre dig med subjektiv snak. Det Radiomanden siger om afstanden mellem dine højtalere er, at sidder du 4 meter fra fronthøjtalerne, skal du også have 4 meter mellem dem, så de står altså helt klart for tæt sammen. |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Arg. Det må jeg så sige er noget fis. Jeg gav ikke en pind for højtaler kabler. Men efter jeg fandt noget gamle frem tilbage fra min fars tid, som eftersigende skulle være ret dyre, og er meget kraftige, kan jeg inkluderet andre tydeligt høre forskel. Du er så sandelig velkommen til at komme og lytte.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tusind tak for svarene, og de omtalte kabler er nu købt - sammen med et billigt hdmi-kabel. Jeg tror gerne, at der er en lille forskel mellem de billige og de dyre - men ikke noget jeg har lyst til at bruge penge på i de mængder jeg skal bruge lige pt.
Jeg vil se, om jeg kan få rykket højttalerne lidt fra hinanden, men 4 meter kan det desværre umuligt blive til. Mvh Redigeret af Peren - 29-Januar-2009 kl. 22:28 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Noget fis? ![]() ![]() Jeg syntes jeg vil sige til dig, at hvis du syntes du og andre kan høre forskel, så er det jo en ting du glæder dig over hvergang du lytter. Det syntes jeg er godt. Endelig kan det jo også være at du tidligere har haft nogle tynde skod kabler, ikke? Der var en kabelfabrikant der satte et dyrt anerkendt anlæg op og lod 3 forskellige lytte paneler bedømme samme antal højtalerkabler. Det tykkeste kabel var 1 tomme tykt. Og blev der skiftet kabel kunne alle se hvilket kabel der nu blev brugt Det tykke kabel vandt i alle lyttetest og skilte sig klart ud som det bedste med farverige beskrivelser af forskellen, mens det tyndeste tabte. Problemet var bare, at det kun så ud som om der blev skiftet kabel. Hver gang var det kun det samme lysnetkabel der blev brugt. Alligevel kunne der høres stor forskel med de sædvanlige malende beskrivelser. Hans motiv til testen var, at han ikke ville snyde folk med et designer kabel. Folk lader sig narre. Bemærk at jeg ikke siger du er blevet narret. Det er du naturligvis ikke. ![]() En tynd såkaldt højtaler ledning dur ikke som "kabel" på grund af for stor indre modstand, men et 2.5 kvadrat OFC kabel, som det der er tale om i denne tråd, det er noget helt andet. Men du kan finde mange der slet ikke holder med mig, særlig sælgere af dyre designer kabler kan lyde overbevisende. Redigeret af Ken_T - 30-Januar-2009 kl. 07:43 |
|
![]() |
|
2ben ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1498 |
![]() |
Hej,
Syntes du skal kigge på supra kablerne - super gode. Mvh. Torben |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |