|
nyt lærred |
Besvar |
Forfatter | |
martinkiller123
Junior bruger Oprettet: 13-Januar-2009 Status: Offline Point: 21 |
Emne: nyt lærred Sendt: 10-Februar-2009 kl. 16:10 |
er i klar på at blive hidset op og komme med kommentarer ang dårlig kvalitet ?
jeg prøver nu alligevel...
jeg har haft et lærred (ca. 150x?) det kostede ca. 900 kr for 3 år siden nu vil jeg gerne have et større lærred... og bestilte så http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=301159 altså endnu et billig lærred..... det jeg havde før virkede 100 % og jeg havde ingen problemer med det.undtagen jeg ville have større billede...derfor bestilte jeg det nye....
men..... (og jeg ved godt pris og kvalitet hænger sammen) jeg ved ikke hvordan det skal forklares,kan kun forklare det ved at mit problem er at lærredet skinner meget igen,,, ikke kontrastmæssigt,men det er ligesom når man kigger på sneen en solskinsvejrsdag... det er på den måde det skinder..... mit spørgsmål er så.... kan jeg få et billigt lærred som jeg bliver lige så glad for som det gamle jeg havde....
og nej.... i får mig ikke op i 7-10.000 kr.... nok mere 900-1500kr.... jeg kan godt se en forskel på forskellige lærreder... men IKKE 3-5000 kr forskel... så prislejet er dernede..... håber der er en derude der vil give mig et link eller lign....
på forhånd tak Redigeret af martinkiller123 - 10-Februar-2009 kl. 16:11 |
|
Nikodk
Guld medlem Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
Sendt: 10-Februar-2009 kl. 19:05 |
skal det være rullelærred? hvad så med dette? http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55380& PN=1 Der er løbende lidt gode brugte løsninger på lærred i køb/salg her på recordere. et godt råd til at få nogle kvalificerede svar på dit spørgsmål er nok at komme med lidt mere info... Størrelse og hvilken projektor eksempelvis |
|
martinkiller123
Sendt: 10-Februar-2009 kl. 19:19 |
det skal være rullelærred og 203 cm i bredden.... eller deromkring... ikke meget større eller mindre
|
|
martinkiller123
Sendt: 10-Februar-2009 kl. 19:22 |
evt bare nogle råd ville også være dejligt.... hvorfor skinner det sådan ? er det fordi gain er for højt 1.1 ? er det fordi det er hvidt ? og ikke gråt? eller bare generelt fordi det er billigt ? som sagt.. det jeg havde før var ca. samme pris og det har jeg aldrig fortrudt |
|
henrik-t
Guld medlem Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
Sendt: 10-Februar-2009 kl. 21:17 |
Det er nok fordi det er hvidt plus andre ting, kvalitet, ingen lys kontrol... osv....
Hvis du skal se PJ i dagtimerne eller med lidt lys på, og du ikke har lys kontroleret rum, vil jeg mene du skal ha et Gråt lærdet, måske et : greywolf II (mener jeg det hedder , men andre har osse levet noget i samme stil, men de skulle være gode til de betingelser jeg skrev ovenover.) Prøv at google det.. kig eventuelt her i min tråd omkring lyskontrol : http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54705& KW=henrik-t Henrik Redigeret af henrik-t - 10-Februar-2009 kl. 21:19 |
|
+100HD Film
|
|
noob30
Super bruger Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 350 |
Sendt: 10-Februar-2009 kl. 21:29 |
Hvad med et Motor lærredet af mærke cinescreen V5, jeg har haft mit et års tid og er yderst tilfreds.. http://www.exclusiv-home.de/Artikel/60/27/Motorleinwand_169- Cinescreen-V5_20m__169.htm |
|
martinkiller123
Sendt: 11-Februar-2009 kl. 16:22 |
jeg har mørklægningsgardiner og kan få rummet meget mørkt...dog med lidt lysgennemtrængning i siderne på gardinere (6 stk) det er dog intet problem....
men.... evt nogle råd og ideer ? |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 11-Februar-2009 kl. 16:44 |
Genskinnet stammer fra lærredets opbygning. Lærreder findes i forskellige typer. Et lærred bør generelt ikke bare være en helt glat overflade, da lyset så vil reflekteres meget lineært (indfaldsvinkel = udfaldsvinkel...). Det vil give hotspotting (højere lysstyrke i et område af billedet). Derfor benytter man forskellige teknologier til at sprede lyset på forskellig vis, når det rammer lærredet, hvilket medfører forskellige egenskaber - nogle gange laver man med vilje MERE hotspotting, for at få højere lysstyrke... Anyway: Et lærred der er opbygget med en grundflade hvorpå der er lagt en overflade der skinner, kan give mere lys og/eller bedre kontrast, end man ellers ville få. Det hænger ikke direkte sammen med hvor høj gain lærredet har, for hvis du har en mørk grundflade, kan den samlede gain stadig være lav. Hvor synlig denne struktur så er, afhænger af flere ting: Hvor glat grundfladen er (den er som regel meget grov på de billige lærreder, hvilket forværrer problemet), og hvor fin den pådampede struktur er. Stewart (som er i en anden prisklasse) er efter min mening de eneste der kan finde ud af at lave denne type lærred i en brugbar kvalitet, og selv de har måttet ændre i deres struktur, og gøre den finere, for at kunne fungere med 1080P projektorer. Et lærred med en mat struktur er væsentligt billigere at lave i en god kvalitet, men det betyder ikke at de altid ER i en god kvalitet, for mange af dem har også en alt for grov struktur. Men det korte af det lange er at det er umuligt at læse sig til i specifikationerne, hvordan overfladen tager sig ud. Derfor er det umuligt at bedømme kvaliteten af et lærred ud fra specs, man er nødt til at se dugen i praksis, evt. ved at få en vareprøve. Det er bare mere end vanskeligt at komme til på de helt billige lærreder, derfor er det at købe sådan ét uden at se den først, rent lotteri. Du kan få alt fra nogenlunde brugbart, til ukristeligt ringe, og du har ikke en chance for at bedømme det uden at se dugen først. Derfor kan man godt sige at en del af dét du betaler for ved dyrere lærreder, udover en bedre kvalitet som sådan også er muligheden for at vide hvad du får. Gain er en ubrugelig specifikation på de helt billige lærreder, der kan være kæmpe forskel på hvad lærredet opgives som, og hvad det rent faktisk er - det kan der iøvrigt også være på relativt dyre lærreder... Så du kan på ingen måde købe et billigt lærred ud fra hvilken gain der oplyses. "Gain 1" på papiret kan vise sig at være alt fra 0.5 til 1.1 i praksis... Det korte svar er med andre ord, at hvis du vil købe billigt lærred OG være bare en anelse kræsen med hvad du får, så må du på en eller anden måde finde en mulighed for at kigge på lærredet først. |
|
martinkiller123
Sendt: 11-Februar-2009 kl. 16:51 |
tak for et langt og brugbart svar.......(jeg hører dog også gerne fra andre,,,, og igen evt nogle links osv...) jeg har returneret lærredet til forhandleren og kommer ikke til at betale 1 krone for det.... jeg tror dog ikke jeg er så heldig næste gang.... og vil som sagt derfor gerne høre nogle råd fra jer... evt hvis i har et billigt lærred hængende eller lign som i vil anbefale |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 11-Februar-2009 kl. 17:07 |
Hvis jeg skal være lidt mere konkret, så vil jeg sige at dét af de billige lærreder jeg vil sige er "mindst ringe", er den her, hvis du kan svinge dig op omkring et par tusinde eller tre. Jeg har ikke set nogen lærreder billigere end dette, som jeg ikke vil kalde decideret ringe. Men selvfølgelig kan man være heldig, som det lyder som om at du har været før. Redigeret af AV Precision - 11-Februar-2009 kl. 17:08 |
|
martinkiller123
Sendt: 11-Februar-2009 kl. 17:39 |
hvad med...
http://www.screenstore.dk/product_info.php?products_id=4370 eller evt http://www.cinemaster.dk/da/product_info.php?cPath=21&pr oducts_id=34 eller andre imellem 2-3000kr ? det skal være 203x115 (92") Redigeret af martinkiller123 - 11-Februar-2009 kl. 17:55 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |