recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eksperthjælp søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEksperthjælp søges

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
LudoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2009
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Eksperthjælp søges
    Sendt: 13-Februar-2009 kl. 16:12
Kære eksperter.

Jeg har brug for lidt hjælp til valg af ny DVD-afspiller efter at have søgt forgæves efter tråde af andre med tilsvarende ønsker.

Mit setup er følgende:

PioneerPDP-428XD
YamahaRX-V1700
SamsungSMT-H3126 (Harddiskoptager fra YouSee)
Subwoofer og højttalere fra Monitor Audio.


TV'et kan kun komme op på 720p, hvilket gør, at jeg er i tvivl, om jeg så får noget ud af at købe en bluray-afspiller..?

Men store ønske er dog, at jeg kan komme til at afspille TV-serier fra computeren på fjernsynet. De er nemlig i hvert sit rum, og det ville blive noget af et ledningehelvede (tror jeg).

Er der en løsning på dette via de DVD-afspillere, der kan tilsluttes en ekstern harddisk?

TV-serierne er i 720p-formatet, så det kræver særlig codec at se dem på computeren. Giver dette problemer mht. DVD-indkøbet?

Jeg håber, at I kan hjælpe mig.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 16:22

Du vil stadigvæk få rigtigt meget ud af Blu-ray på din skærm. 720P er jo stadig HD opløsning, og i størrelsen 42" er forskellen på HD-ready (som dit tv) og HD-ready 1080P stortset ikke til at se alligevel. Forskellen på DVD og Blu-ray er enorm.

Så vil helt klart anbefale at kigge efter Blu-ray afspillere, hvis du er indstillet på at give de penge som det koster.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 16:23
Nej Nej køb en bluerayafspiller dit tv kan modtage et 1080p/24 signal fra blu-ray. Dit tv vil elske blueray
Hvilken pris havde du tænkt dig
Til top
LudoDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2009
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 16:35
Okay, lækkert at høre! :) Tak tak

Jeg har ikke tænkt så meget over prisen. Jeg har mest kigget på løsninger til mit andet problem, tv-serierne fra computeren til TV'et.
Tror jeg vil holde det under 5000 kr.
Hvis jeg får fat i en blu-ray-afspiller, vil det vel ikke løse det andet problem?

Har I nogen forslag til dette?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 16:56
Det er heller ikke noget problem, men desværre kan din YamahaRX-V1700 måske ikke modtage pcm via hdmi til de nye HD lydformater. Er dog ikke sikker, men du har mulighed for analog. Der kommer snart en blu-ray afspiller som hedder oppo, den bliver sikkert både god til dvd og blu-ray. Vi har dog ikke set den i funktion, den skulle vist koste 5000 kr. http://www.opposhop.com/en/article/58/oppo_bdp_83_blu_ray_di sc_player

ellers en fra panasonic bd55 hvis du kommer til at bruge analog ellers en BD35. Der kommer snart en afløser, som måske er vær og vente på. 


køb en http://www.crunchgear.com/2008/12/14/review-western-digital- wd-tv-hd-media-player/

den kan tage rigtig mange formater og med en usb harddisk, så skulle dit problem med 720p filer være løst. Den koster vist 700-800 kr.
Der findes også andre alternativer.

Redigeret af xcardman - 13-Februar-2009 kl. 17:16
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 18:12

Hej LudoDK

Jeg må lige sige du har et super fedt fjensyn til Blu-ray på trods af det ikke Full HD opløsning. Jeg vil foreslå du kigger lidt på Sony-ray eks. BDP-S550 som kan det hele til en meget fornuftig pris.....som du kan se har jeg selv en BDP-S350 som jeg er meget tilfreds med.

Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 18:45
Hej,

Hvis du vil have en super DVD afspiller syntes jeg bestemt du skal kigge på OPPO DV-983H eller vente til deres Blue-Ray afspiller kommer til marts ca. Jeg har set 983 dvd afspilleren og jeg kan kun sige det er det bedste jeg har set af DVD til dato. Jeg har selv vaalgt at købe den og dernæst en panasonic BD-55.


Mvh. Torben
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 18:51
Men er der nogen som ved om hans YamahaRX-V1700 kan kører pcm over HDMI. Ellers skal han jo have en afspiller med analog udgang og så dur det ikke med en sony s350. Blueray uden HD lyd, er som dvd i stereo.
Lyden er bare så meget bedre på blueray.
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 19:13

Hej xcardman

Som jeg skriver skal han vælge BDP-S550 fordi den kan det hele dekode analog 7.1 udgange osv. mens S350 kun kan dekode DTS-HD.....Nej jeg kender ikke hans muligheder på hans Yamaha...

BDP-S550 kan det sammme som Panasonic BD55 blot til en lidt mindre pris..og efter min smag et lidt mere smart design

Oppo har jeg som de fleste ikke hverken set eller hørt endnu, så det er efter min mening lidt svært, at anbefale noget som man ikke ved vil have "Værdi for pengene" eller blot et lille niche produkt i en krise tid, hviket kan være svært at overleve i...når de store drenge i branchen slås så blodet flyder for overlevelse, hvilket desværre også kostet vores kære Pioneer livet på TV området, ingen ansvarlig bestyrelse kan se bort fra underskud i million klassen, desværre for alle os som elsker vore Pioneer plasma

 



Redigeret af Puma - 13-Februar-2009 kl. 19:19
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 19:18
Jeg synes bare det er synd, når man har blu-ray hvis lyden ikke følger med. Blu-ray er bedre på et 42 tommer, men de 50 procent synes jeg er lyden. En sony s550 koster ikke meget mere og den har så analog 7.1 udgang hvis den ikke kan kører pcm. Selv om det pcm eller analog, skal afspilleren decode alle formater.
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 19:21

Hej Xcardman

BDP-S550 kan dekode alle HD lyd formater.....incl. PCM altså samme muligheder som Panasonic DB35 + BD55

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 19:22
Men det kan en s350 ikke
har selv en s350 og en pan BD50

Redigeret af xcardman - 13-Februar-2009 kl. 19:23
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu