Emne: HDD boks: Hvor mange har problemer? Sendt: 25-November-2008 kl. 11:13
Hejsa
Jeg har ikke kunnet finde en afstemning om dette emne. Jeg er ude efter at finde at af hvor står en del af HDD boks brugerne, der har problemer og hvor mange, der ikke har. Folk med problemer skal jo nok gøre opmærksom på dem, men folk uden problemer oftest bare holder mund.
Jeg har selv ingen boks, men eftersom jeg regner med snart at anskaffe mig en vil jeg lige have styr på hvad jeg skal forvente. Det skal dog siges, at jeg vil gøre hvad jeg kan for at gøre livet surt for yousee, hvis de ikke kan afhjælpe evt. problemer.
well ved ikke helt hvordan jeg lige skal stemme. Har selv en boks, samt jeg købte en samtidig til mine forældre. Dog lidt af de små hakke problemer på min egen, men intet på deres. Det samme viste sig med Sagem 81 som min forældre også havde før. Intet problem hos dem og kun få hos mig igen.
Så der må gælde et eller andet problem i nettet, som TDC også har udtalt. Men hvad er for et stort spørgsmål for mig.
men stemmer for min egen boks.
Thomas
Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
well ved ikke helt hvordan jeg lige skal stemme. Har selv en boks, samt jeg købte en samtidig til mine forældre. Dog lidt af de små hakke problemer på min egen, men intet på deres. Det samme viste sig med Sagem 81 som min forældre også havde før. Intet problem hos dem og kun få hos mig igen.
Så der må gælde et eller andet problem i nettet, som TDC også har udtalt. Men hvad er for et stort spørgsmål for mig.
men stemmer for min egen boks.
Har du prøvet at bytte boks med dine forældre - for så er det jo nemt at konstatere om det er boksen som er problemet ?
Jeg har enkelte gange oplevet en hakken, som er forsvundet af sig selv hver gang. Derudover har jeg et generelt problem med undertekser, som ofte mangler, stopper og "hænger fast" inden de nogle minutter efter fortsætter. Det hele er i småtings afdelingen, og jeg er overordnet set glad for den lille sag, der gør det let og simpelt at optage de ønskede programmer i god kvalitet.
måske en ide at udvide svarmulighederne lidt, så det ikke er enten eller?
F.eks har jeg en, jeg oplever i det store hele ikke de store problemer, dog har jeg som andre har nævnt en gang i mellem div hakkeri, og problemer med tekst tv ved optagelser på canal + Jeg kunne bedre lide tv guiden i den gamle Sagem, men dette er jo ikke en fejl på boksen..
Men intet som gør at jeg er utilfred med boksen som helhed! Og jeg vil klart anbefale, dem som evt spurgte mig til råds, at de skulle leje/købe den, pga billedekvaliteten, og PVR, den uden PVR er i mine øjne klar til at udgå, men dette er mit behov
måske en ide at udvide svarmulighederne lidt, så det ikke er enten eller?
F.eks har jeg en, jeg oplever i det store hele ikke de store problemer, dog har jeg som andre har nævnt en gang i mellem div hakkeri, og problemer med tekst tv ved optagelser på canal + Jeg kunne bedre lide tv guiden i den gamle Sagem, men dette er jo ikke en fejl på boksen..
Men intet som gør at jeg er utilfred med boksen som helhed! Og jeg vil klart anbefale, dem som evt spurgte mig til råds, at de skulle leje/købe den, pga billedekvaliteten, og PVR, den uden PVR er i mine øjne klar til at udgå, men dette er mit behov
Har undladt at stemme.
Grunden til at jeg har været så rigid er, at jeg ikke vil acceptere nogen form for fejl. Når man køber et TV accepterer man jo heller ikke, at det hakker en gang i mellem fordi TVets hardware er underdimensioneret eller fordi firmwaren er fejlbehæftet. Hvad med et digitalt videokamera? Hvis det rutinemæssigt producerede hakkende optagelser ville folk jo ikke eje det, og det ville blive returneret med det samme. At folk accepterer at det er anderledes for en set top boks er i min mening et stort problem. At lave en set top boks, der fungerer er absolut ikke rocket science – det er kun et spørgsmål om korrekt ressourceallokering – noget som yousee/samsung åbenbart ikke prioriterer. Nogen gange kan man ikke få alt til spotpris, og jeg ville med glæde give 500 kr. mere for en boks, der fungerer. Det vil dog være en dårlig forretning for yousee, idet de så ikke får solgt så mange bokse. De tjener nok ikke rigtig penge på boksene, men færre bokse betyder færre indtægter fra HD-pakker, smartcard gebyr etc.
Alt i alt et godt eksempel på hvorfor monopoler (eller de-factomonopoler i dette tilfælde) er noget skidt. Hvis folk havde nogle reelle valgmuligheder (der er ganske få af disse, de understøtter ikke alle yousee’s tilbud, og den almindelige forbruger kender ikke til dem), ville yousee’s bokse ryge tilbage i hovedet på dem med det samme.
Hr. og fru Danmark, der lige har investeret i en digitalboks, som de jo bliver nødt til for at undgå sort skærm (fantastisk informationskampagne, yousee), oplever jo med al sandsynlighed de samme fejl brugerne af recordere gør – de aner bare ikke hvad de skal gøre ved det. De ringer måske til yousee og får at vide at ”de liiige skal vente opdateringen, så bliver alt godt – og uret vil oven i købet gå rigtigt!”. De kan ikke gøre andet end at vente, for hvis de returnerer boksen, så får de jo sort skærm!!!
En anden i dette forum startede en tråd med en titel om at yousee er useriøse. Det er de ikke. Det er overordentligt seriøse i deres udnyttelse af monopolsituationen. Vores eneste redning er når boxer forhåbentligt giver yousee konkurrence med digital-bokse, der rent faktisk fungerer.
Jeg håber dog, at de ansvarlige hos yousee ændrer en smule kurs efter at et mainstream blad som GEAR har skrevet kritisk om boksen. Derudover håber jeg, at en eller anden højt oppe i yousee selv skaffer sig en digitalboks og bliver så træt af problemerne, at vedkommende får sat ordentlig skub i fejlretningen. Til sidst håber jeg, at de ansvarlige på et eller andet tidspunkt får en rigtig dårlig smag i munden af kun at tjene ejerne i stedet for at tænke på kunderne, men det kan selvfølgelig være, at de efter år hos TDC/yousee er blevet så hårdkogte og gennemkyniske, at de overhovedet ikke kan smage mere.
Det værste må næsten være at arbejde som ingeniør i ”afdelingen for digitalboksfirmware” hos yousee. Prøv at forestille dig at vide, at den software du har udviklet umuligt kan være færdigtestet men at den alligevel bliver tvunget på markedet fordi en eller anden chef siger, at sådan skal det være. Den chef har så sikkert fået besked på at gøre det af hans chef, som har fået stillet en håbløs deadline med en håbløs ressourceallokering af en samling kyniske, bruntungede idioter, der har travlt med at sørge for, at en eller anden kapitalfond kan få nogle penge hjem fordi de har været så rare at købe TDC for lånte penge og derfor har en masse renter, der skal betales, selv efter at de har suget en voldsom masse penge ud af TDC og sørget for at firmaet pludselig er blevet dybt forgældet.
Nå det var så vist så enden på mit ræverøde indlæg. Jeg er ikke engang kommunist, bare en anelse arrig :o)
Jeg har ikke stemt men er pænt utilfreds efterhånden. I nat optog jeg fx NFL kampen på TV2 Sport HD ............. og der er ingen lyd på den første time Og er der nogen forklaring - næ nej.
Og iøvrigt skal man huske at sætte start og slut manuelt på denne kamp. I guiden står udsendelsen til 2.30 - 5.30 og optagelsen slutte sharp 5.30 hvis man optager via guiden .................... MEN DET GØR KAMPEN IKKE. De første to gange jeg optog mandagskampen gik jeg glip af hhv de sidste 7 og 5 minutter - var jeg lige pænt
Da der heller ikke er resume play, er jeg nødt til manuelt at dele optagelsen til 2 timer ad gangen, så jeg slipper for at spole i 15/20/25 minutter for at komme til hvor jeg stoppede. Jeg har overvejet at optage i biddet a 1 time. Og nu kommer det mystiske. Jeg ser første optagelse og kan spole i den uden problemer. Så starter jeg på anden optagelse og vil spole i den, det kan jeg godt men når jeg trykker play igen .................. så starte den første optagelse fra starten Jeg er nødt til at slette den første optagelse for at kunne spole i den anden.
Og hakkeriet - det svinger meget men irriterende og frustrerende er det, især i en optagelse. Live bruger jeg tricket med en straksoptagelse i ca 10 sec.
Og nu kommer pointen - med store bogstaver: FOR AT KUNNE BRUGE BOXEN TILFREDSSTILLENDE ER JEG SOM BRUGER NØDT TIL AT FINDE FORSKELLIGE WORKAROUNDS, DA DEN ER FYLDT MED FEJL SOM ÅBENBART IKKE BLIVER UDBEDRET
Jeg har ikke stemt men er pænt utilfreds efterhånden. I nat optog jeg fx NFL kampen på TV2 Sport HD ............. og der er ingen lyd på den første time Og er der nogen forklaring - næ nej.
Her skal du rette skytset mod TV2 SPORT HD. Det nummer med manglende lyd, har de prøvet før. De har også prøvet med svenske kommentatorer, hvor der var danske på TV2 SPORT.
Jeg har ikke stemt men er pænt utilfreds efterhånden. I nat optog jeg fx NFL kampen på TV2 Sport HD ............. og der er ingen lyd på den første time Og er der nogen forklaring - næ nej.
Her skal du rette skytset mod TV2 SPORT HD. Det nummer med manglende lyd, har de prøvet før. De har også prøvet med svenske kommentatorer, hvor der var danske på TV2 SPORT.
Jeg kan godt lide den måde hvorpå du undgår de andre fejl. Jeg glemte en (sikkert flere, de kommer som jeg kommer i tanke om dem/oplever dem): nu og næste guide der kommer nederst i billedet ved kanalskifte - på trods af at jeg har sat den til 5 sec sker det regelmæssigt at det ikke forsvinder, heller ikke ved kanalskift. For at slippe må jeg slukke og tænde boxen igen: DET ER EN OMMER
Grunden til at jeg har været så rigid er, at jeg ikke vil acceptere nogen form for fejl.
Og det er jo fair nok. Det betyder så bare at jeg ikke gider bruge din afstemning. Jeg har oplevet små problemer og irriterende fejl, bla. hakkeri en enkelt gang i de måneder jeg har haft den og uret der taber tid. Men det er altså ikke nok til at jeg gider stemme: ' eller 'Ingen problemer her' - ingen af delene er korrekt for mit vedkommende. For havde jeg vidst om disse fejl inden leje af boksen, havde jeg stadig lejet boksen. De positive elementer ved boksen overskygger de problemer jeg har oplevet.
Kan man forvente at der ingen fejl er overhovedet: nej, det kan man ikke når der er tale om software og hardware. Der er fejl og sådan er det. Kan man forvente at mængden af fejl i den nuværende boks er mindre: ja helt klart! Der er en del fejl og flere af dem er irriterende!
Jeg har ikke stemt men er pænt utilfreds efterhånden. I nat optog jeg fx NFL kampen på TV2 Sport HD ............. og der er ingen lyd på den første time Og er der nogen forklaring - næ nej.
Her skal du rette skytset mod TV2 SPORT HD. Det nummer med manglende lyd, har de prøvet før. De har også prøvet med svenske kommentatorer, hvor der var danske på TV2 SPORT.
Jeg kan godt lide den måde hvorpå du undgår de andre fejl. Jeg glemte en (sikkert flere, de kommer som jeg kommer i tanke om dem/oplever dem): nu og næste guide der kommer nederst i billedet ved kanalskifte - på trods af at jeg har sat den til 5 sec sker det regelmæssigt at det ikke forsvinder, heller ikke ved kanalskift. For at slippe må jeg slukke og tænde boxen igen: DET ER EN OMMER
Det er skam ikke fordi, jeg har noget ønske om at undgå, de fejl du skriver om. Min opfattelse af denne tråd er ikke, at de problemer, der opleves med boksen, skal kommenteres. Jeg kom "kun" med et indspark, fordi jeg sekv har oplevet en lignende lydfejl, som skyldes TV2 SPORT HD og ikke boksen. Har prøvet at optage fodbold delt op i flere portioner og vil så prøve, om jeg kan fremprovekere den fejl du skriver om, når du trykker på play.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum