recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har I nogensinde fortrudt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar I nogensinde fortrudt?

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
pizzamandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2004
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Har I nogensinde fortrudt?
    Sendt: 25-Februar-2009 kl. 09:41
Har I nogensinde fortrudt I investerede i en projektor?

Det er måske et bizart spørgsmål, men jeg har lange diskussioner med konen om hvorvidt vi skulle gøre det eller ej. Jeg har et godt øje til en InFocus X9 så det bliver ikke en kolossal investering, men alligevel...var i går i Elgiganten og kiggede på fladskærme, selv den største (som bliver den halve størrelse af et p-billede) kostede det tredobbelte. Så jeg går stadig og tænker meget på den InFocus.

Vi ser film da, omend ikke hver aften, men jeg er også sikker på, at knægten ville være lykkelig for at slutte konsollen til, så lige nu er stemningen 2 mod 1, men jeg satser på et stort flertal og ikke smalle margener.

Men er det sket for jer, at I har købt en og ikke brugt den så meget som I regnede med?

Hilsen

Dan

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 11:15

jeg har ikke fortrudt købet, men indrømmet så anvender jeg den langt mindre end jeg havde troet jeg ville. Har haft min projektor i 3 år og anvender den både til film, PS3 og nu også Yousee HD TV. Men stadigvæk, ikke særligt ofte.

Skulle jeg vælge idag ville nok have købt en 50" plasma istedet for det setup jeg har idag med en 32" LCD og projektor. Det er for tit at jeg vælger det lille Tv frem for storskærmen. Også til film.

Ingen tvivl om at der er en vis WOW effekt af den store skærm, men det pynter ikke just i stuen.

Priserne på projektorer er så heldigvis faldet meget siden jeg købte så har I lyst til at prøve så Go For It.

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 11:29
Det eneste jeg fortryder er at jeg ikke købte en lidt før

Det eneste umildbart minus jeg synes der er ved projektor, er når man som mig der mest ser alm. dvd, er kvaliteten. Men det er også hårde krav at holde 42"plasma op mod en 80" lcd projektor når kilden er sd dvd.
Men jeg ser nu aldrig film på mit tv, og kunne heller ikke drømme om at gøre det sålænge jeg har en projektor, som jeg i øvrigt nok altid vil ha.

Men hvis man har en full hd projektor og kun ser blu ray, ville det være toppen. 
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 14:13
Jeg har haft projektor og et dedikeret biografrum, men solgte den for et
halvt år siden og savner det faktisk ikke, selvom jeg i princippet også
synes det er fedt med et stort, flot billede.

Det er langt mere kompromisløst at se film på projektor, bl.a. også fordi
der skal være helt mørkelagt og man ikke kan lave andet samtidig,
hvilket er perfekt, når man bare vil koncentrere sig 100% om filmen og
intet andet. Sandheden er bare, at det af samme grund bliver en lidt for
stor beslutning at skulle se film på projektor, hvilket gør, at jeg
simpelthen fik det brugt alt for lidt. Én gang om ugen synes jeg er alt for
lidt når man tænker på den meget høje afskrivning, der er på projektorer.

Det er dog slet ikke det samme som at andre ikke kan få det brugt langt
mere, jeg synes blot det er værd at være opmærksom på, at
startomkostningerne, ikke alene økonomisk, men også hver aften når
man beslutter om man skal se en film, er langt højere ved et
projektorsetup.
Til top
Himan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Februar-2009
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 16:22
Selvom det ikke er hver uge jeg ser film, har jeg ikke fortrudt, at jeg har købt projektor. Ja, lærred, projektor, surround m.m. dominerer min stue (det kan sagtens gøres mere diskret) men det gør ikke mig noget. Derimod er jeg træt, af mit gamle 32"crt-tv, der mest er i vejen. Jeg kunne godt nøjes med et 28" tv.

Jeg synes det er dejligt, at lade op til, at der skal ses en film eller tre og at det kun er det der tæller de næste to - seks timer. Jeg har haft projektor de sidste 6 år og har lige opgraderet, da jeg regner med at fortsætte stilen, en del år endnu :-)
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-December-2007
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 16:46

Min erfaring er, at hvis man ikke har og kan få konen med projektet, så drop det. De fleste får bare flere ærgelser end glæder ved at trodse husets øverste myndighed :-)

mvh

Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 20:08
Hvis man har et dedikeret rum til hjemmebio er projektorløsningen meget anbefalelsesværdig. Hvis man ovenikøbet har en ordentligt programmeret universalfjernbetjening der kun kræver 1-2 tastetryk for at det hele kører, så er det bare at gå igang. Min erfaring er at hvis man ikke har en fast installation, så får man set alt for få film.
Til top
king-of-dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2009
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 22:29

Hej..

nej jeg har ikke fortrudt i de 4 år jeg har haft en projektor

jeg synes at det er blevet meget mere spændende og se en film på den store lærred.

jeg plejer og tit og bruge den når jeg har venner på besøg men ellers er det mest mig og konen der ser film (indtil hun falder i søvn midt i filmen).

Kender i det med at man ikke alitid er helt 100% tilfreds med sit setup ?

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 23:01

Har haft det i 5 år, med et hul på 1 år hvor den gamle gik i stykker for et tidsrum.

Min bruges da ofte mener jeg selv, og i mit setup sidder den over tv, så når film eller serier skal være på storskærm så hives lærred bare ned, det bruger jeg ikke 2minutter på at ændre eller at beslutte.

Jeg har aldrig fortrudt eller nærmere skulle så være om jeg skulle have købt en bedre og fullhd model her sidst, hvis noget skulle være fortrudt.

TV LCD/Plasma er stadig små og som 50-60" bliver de jo så også en stor del af ens stue, og for "synlige" i dagligdagen, så her projektoren for mig ikke en synlig del mener jeg, men ser jo ikke så tit op i loftet.

jeg mørkelægger heller ikke stue for at se film, jeg syntes selv billed står klart og tydeligt selvom et par spare-pærer er tændt et par steder (nu giver de jo heller ikke så meget "klart" lys fra sig.

alt i alt kun positive oplevelser.

Kan dog kun give de andre ret hvis man vælger at lave et dedikeret projektor/bio rum, for her skal man så 100% vælge at nyde filmen og ikke tænke på snik-snak i telefon og mad og børn og hvad ellers kunne være forstyrrende.
Skal man eller vil man forsøge at bruge det i dagligdagen pga størrelse og ikke bare for film, så er det helt klart ikke en go ide at lave et bio rum bare til det, så kan man nok fortryde det.
Eller:  man køber 2 projektorer, en til bio i super kvali, og en dagligdags projektor som også har en god styrke og kan bruges ved almindelig stuebelysning.

har kun prøvet den få gange med ps3, der bliver spil oplevelsen altså for vild på en 100" skærm.. og mister lidt oplevelse/koncentration her.
Musik er dog fedt nok at køre på skærmen! som ekstra addon.

så intet fortrudt her!

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 23:28
Køb en brugt/eller ny fra  UK/Tyskland "god" PJ og nu skriver jeg god, så er det i den klasse du selv nævner.. X9 , optoma 65HD, planar 7010 osv , så kommer du billigt igang, så kan du altid købe en dyre hvis du mener brugen er der og du er vild med det.

Skal du ha hjælp til at sætte den op osv, og ikke kender nogen med de færdigheder, så kontakt Otto Av-p eller Csn, de vile kunne hjælpe dig igennem.

Nu vil jeg sige at man skal ha et tv til Normal serier osv fra flimmer kassen, også PJ til film/gaming og måske fodbold fra tv.....

Det der er en der siger her "ikeaboy", at Normal Dvd  er ikke optimalt,det er noget bavl at sige, undskyld mig, men så er det fordi personen ikke har købt ordenligt ind, af afspiller og PJ....jeg nyder osse Dvd på min PJ som er en Infocus in78 bigplay-720p fra min ps3 som ser super ud, og kunne sikkert blive endnu bedre via en DVDo egde eller en oppo 981-983, ja det er en større udskrivning at købe dyrt ind til Dvd mediet, men har man mange DVD´er så er det da et must....!!!

på Bluray siden vil jeg ikke sige noget, da oplevelser er mere end super, eneste minus som man lige skal tænke sig om med, er 4 ting...

1. Skal man bruge sin PJ i dæmpet belysning , såsom PS3 gaming om dagen, skal man udvælge sig en PJ som har kvaliteter og kan hontere lys i rummet....plus lærdet skal ligeså kunne præstere ved lys, det bedste til det er en gråt lærdet.. ala greywolf II osv

2. sort nivå... man skal ikke forvente pioner klasse sort fra en entry PJ, så lidt washed out/udvaskede sortnivå skal kunne tåles.... hvis det er en stue bio.

3. der skal osse lærdet , beslag, plus afspiller /Hdmi kabel (hvis man ikke har dette i forvejen.) og man skal kigge på sepcs om ens rum nu kan give den størrelse billede man vil ha, Pga Lensen har forskellige kaste/afstand zoom... der tjekkes på :

http://www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cf m

4. Man skal ha Resiver/forstærker , Højtalere før man får lyd på sine film....
Ala 5.1 Surround hvis det er det man vil ha ud af det....

Henrik

Det med brugen styre du jo selv... vi kan ikke fortælle dig hvor vild du er med gaming eller film, vi ved jo ikke engang hvor mange du har, om du er en samler, køber du 1 film om måneden eller...... osv....

Redigeret af henrik-t - 26-Februar-2009 kl. 01:33
+100HD Film
Til top
pizzamandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2004
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 01:10
Takker for de interessante svar...vil vende det igen med husets øverste myndighed...

Dan
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2009 kl. 05:37

Jeg har ikke fortrudt mit projektor køb.

Fik min første for ca. 5 år siden; og har nu en anden. Den bliver ikke brugt særligt meget. Den kører kun når det er mørkt og kun i weekenden. Og det sker da, at vi ikke får den brugt i en weekend.

Men den er nu rar at have.

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu