Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
|
Emne: Anmeldelse af YouSee HD-boks med HDD Sendt: 02-September-2008 kl. 11:32 |
|
|
Anmeldelse af den nye YouSee digital modtager, der kan optage: Samsung SMT-H3126 PVR |
Spørgsmål til anmeldelsen>>
Redigeret af Lars - 02-September-2008 kl. 11:49
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
HighDef
Bruger
Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 131
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 11:47 |
Tak for glimrende gennemgang
Jeg har to spørgsmål:
- Hvordan fungerer tekst-tv? Hastighed og lagring? Fylder det hele skærmen?
- Har Yousee planer om at udvide med flere HD-kanaler inden for overskuelig fremtid?
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24782
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 11:53 |
rigtig god anmeldelse.
det ene jeg mangler ved denne, er at der også var en dvd i.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
pilehave
Guld medlem
Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1263
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 11:58 |
Er der i boksen indbygget mulighed for at formattere disken? For så kunne man måske opgradere til noget mere lagerplads end de sølle 160 GB der er "to little, to late".
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 12:09 |
HighDef skrev:
Tak for glimrende gennemgang
Jeg har to spørgsmål:
- Hvordan fungerer tekst-tv? Hastighed og lagring? Fylder det hele skærmen?
- Har Yousee planer om at udvide med flere HD-kanaler inden for overskuelig fremtid?
|
Tak for de pæne ord Tekst tv, fungerer i mine øjne rimeligt hurtigt, men er jo det gode gamle kendte tekst-tv koncept, og fylder hele skærmen
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 12:10 |
flemming larsen skrev:
rigtig god anmeldelse.
|
Tak Flemming - det sidste kan jeg ikke gøre sig meget ved - desværre
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 12:11 |
pilehave skrev:
Er der i boksen indbygget mulighed for at formattere disken? For så kunne man måske opgradere til noget mere lagerplads end de sølle 160 GB der er "to little, to late". |
Ja harddisken kan formateres, men muligheden beskrives ikke lige pt for brugeren
|
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 12:18 |
Hother skrev:
flemming larsen skrev:
rigtig god anmeldelse.
|
|
kan du ikke engang sætte en i.
der er slet ikke nogen af jer så, som har prøvet den, som har sagt det til yousee, at der nok er en del som godt ville have en med dvd.
igen, så er det altså en ekstra boks.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 12:32 |
flemming larsen skrev:
Hother skrev:
flemming larsen skrev:
rigtig god anmeldelse.
|
|
kan du ikke engang sætte en i.
der er slet ikke nogen af jer så, som har prøvet den, som har sagt det til yousee, at der nok er en del som godt ville have en med dvd.
igen, så er det altså en ekstra boks.
|
Jeg tror det med DVD afspilningen ligger uden for YouSee´s interesseområde. Og nej vi har på intet tidspunkt foreslået YouSee en konfiguration med DVD.
Og skal jeg være helt ærlig, af hensyn til fleskibiliteten i mit set-up, så foretrækker jeg en stand-alone afspiller
|
|
|
thokra
Bruger
Oprettet: 23-April-2007
Point: 205
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 12:34 |
@Flemming Larsen
Sådan som jeg læser anmeldelse, så er den ikke født med DVD, så man kan derfor ikke sætte en i.
Samtidig som der står, så kan man ikke trække optagelser ud af boksen pga. rettigheder og licens og derfor er den ikke født med DVD, så kunne den måske modded som dvd brænder... alt er relativt.
Inden længe, så er DVD saga, så kører det via FlashUSB og online, det er i hvert fald det som jeg har oplevet hos familien i USA, alle film de lejer og køber er via deres tv selskab online.
Redigeret af thokra - 02-September-2008 kl. 12:35
|
|
nightbird
Bruger
Oprettet: 02-Maj-2006
Point: 115
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 12:36 |
thokra skrev:
Inden længe, så er DVD saga, så kører det via FlashUSB og online, det er i hvert fald det som jeg har oplevet hos familien i USA, alle film de lejer og køber er via deres tv selskab online.
|
Glem nu ikke Blu-ray. I USA er 10% af filmsalget allerede på Blu-ray.
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 12:43 |
thokra skrev:
@Flemming Larsen
Sådan som jeg læser anmeldelse, så er den ikke født med DVD, så man kan derfor ikke sætte en i.
Samtidig som der står, så kan man ikke trække optagelser ud af boksen pga. rettigheder og licens og derfor er den ikke født med DVD, så kunne den måske modded som dvd brænder... alt er relativt.
|
du kan jo stadig optage det analoge signal, ved at have en hdd. hvis det er fordi de ikke vil have man skal optage det digitale, så spær dog for det. jeg siger så heller ikke at den behøver at kunne optage, i det mindste bare afspille.
nu ville jeg jo så egentlig hellere have, den med en BD afspiller i. jeg synes bare det ville være rart, at man i samme maskine, kunne smide sine dvd/bd i.
og jeg ville bare ikke gide leje, købe det online. jeg vil sku have noget jeg kan holde i hånden, og stille op på en hylde.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|