recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sammenligningsskema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSammenligningsskema

Besvar Besvar Side  123 15>
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Emne: Sammenligningsskema
    Sendt: 07-November-2005 kl. 22:26
Fra emnet "pioneer eller sony":

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg arbejder dog på et skema i tabel-form, som så også indeholder andre mærker (JVC, Panasonic, Philips mv.) og som i første udgave sikkert vil være fejlbehæftet for de nye modeller, men som jeg håber brugerne vil være med til at ajourføre, så vi kan få et ordentligt skema med features, samt hvilke maskiner, der har disse.

Første udgave af dette skema er nu online på adressen recordere.epguides.info men indtil videre kun udfyldt med Pioneer-maskiner og visse af Sony maskinerne.

Hvis folk gider at kigge nærmere på skemaet, og så komme med forslag til nye sammenligningspunkter, og/eller rette oplysninger om en recorder og/eller tilføje en ny recorder til listen, så lad mig det vide, og jeg vil forsøge at vedligeholde listen så godt jeg kan.

Der er tooltips over de forskellige feature-navne (hold musen et øjeblik over f.eks. "Frame Accurate" for at se, hvad det dækker).

Tallene under model-navnet angiver størrelse på HDD, samt antal optagekvaliteter på hhv. HDD og DVD.

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
asanga Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2005
Sted: Denmark
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 22:46

super fedt skema du har lavet det giver et fint indtryk af de forskellige maskiners muligheder og mangler

hilsen thomas

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 23:20

Der mangler Sony RDR-HX910 som en oplagt maskine.

Og mon ikke man kan svare "Yes" til i hvert fald nogen af spørgsmålene for Sony recorderne, og at nogen af dem har harddisk større end nul GigaByte?
Men så langt er du vel bare ikke nået...

Eventuelle kategorier:

Play mp3 from CD / Play mp3 from DVD

Play WMA from CD / Play WMA from DVD

Play JPEG from CD / Play JPEG from DVD

Timer recording while turned on
(Does the timer work while recorder is turned on)

Måske skal "Frame accurate" deles op i High-speed og Real-time?

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2005 kl. 23:22

Godt initiativ, Keld.

Meget fint med mouse over, da det ikke optager unødig plads til tekst i skemaet og virker helt naturligt.

Et par tilføjede kolonner foreslås:

• Live buffer.
  • Optisk/coax digital-lydudgang.
  • Smartlink eller tilsvarende. 
  • DV-input.
  • DL optag og hvis ja: På +R og/eller -R?
  • JPEG, MP3, DivX playback etc.
  • Kortlæser.
  • Progressive scan. 
  • HDMI udgang. 
  • Lanceret [kvartal+år] 

Modeller at tilføje: Sony RDR-HX510 og 910, de nye fra JVC, flere fra Philips, Sharp og sikkert endnu flere.

Øvrige bemærkninger:

Mindre kulør på det hele, det er lidt overkill synes jeg. Og default bør ikke være "No", når der kun er udfyldt for Pio - det virker biased. En simpel streg eller et blankt felt og absolut ingen rød farvelade før der er verificerede data. "Uskyldig til dømt" om jeg så må sige.

Ambitiøst? You bet! Det bliver virkeligt et informativt skema, der kan linkes til som svar på en masse spørgsmål, der dukker op her igen og igen.

Og måske burde det af den grund være på dansk? 

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Godt initiativ, Keld.

Takker (som kællingen sagde, da hun satte sig på riven).

Modeller at tilføje: Sony RDR-HX510 og 910, de nye fra JVC, flere fra Philips, Sharp og sikkert endnu flere.

Nu var det jo meningen, at I skulle hjælpe mig på dette punkt ved rent faktisk at navngive de modeller, der skulle med i oversigten [:)}.

Mindre kulør på det hele, det er lidt overkill synes jeg. Og default bør ikke være "No", når der kun er udfyldt for Pio - det virker biased.

Som sagt i første besked, så er det et "Work in Progress". Jeg skal jo have data om de forskellige modeller, og det håber jeg brugerne af modellerne vil komme frem med, så skemaet kan blive udfyldt.

En simpel streg eller et blankt felt og absolut ingen rød farvelade før der er verificerede data. "Uskyldig til dømt" om jeg så må sige.

Det er min hensigt, at kun modeller, der er verificeret får lov til at blive stående i det endelige skema. Indtil da fylder jeg bare på, hvad folk foreslår, og så må jeg tynde ud i det efterfølgende.

Farveladen er der for hurtigt at kunne få et overblik over hvor mange features en given model har ud af dem vi har valgt. Om det bliver den endelige udformning ved jeg ikke endnu.

Så mange af de udtryk jeg bruger er meget kortere på engelsk, og de fleste af dem er alligevel selv-forklarende (hvordan oversætter du "HighSpeed DVD->HDD" til dansk? ).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9421
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 09:09

En god ide med et skema.

Jeg blev dog lidt forvirret fordi nogle af begreberne var Pioneer begreber.

Chase Play ?

Eller synes jeg også der mangler:

kodefri
5.1 lyd
WIFI/LAN
DVB-T/DVB-C

mvh L

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 09:17

Nu var det jo meningen, at I skulle hjælpe mig på dette punkt ved rent faktisk at navngive de modeller, der skulle med i oversigten [:)}..

Jamen jeg er kun mig selv og har skam navngivet to, jeg kender! Du kan selv se, hvad andre foreslår og skriver og der er jo også navne på modeller i sammenligningsskemaet på recordere.dk at arbejde udfra.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg blev dog lidt forvirret fordi nogle af begreberne var Pioneer begreber.

Nu hedder tingene jo forskelligt på de forskellige mærker (men dækker over det samme), så jeg måtte vælge ét af udtrykkene, og så - i hintet - forklare, hvad det dækkede over.

Og som Pioneer bruger, så blev det - selvfølgelig - udtrykket fra dét mærke jeg valgte.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 09:21

Mindre kulør på det hele, det er lidt overkill synes jeg. Og default bør ikke være "No", når der kun er udfyldt for Pio - det virker biased.

Som sagt i første besked, så er det et "Work in Progress". Jeg skal jo have data om de forskellige modeller, og det håber jeg brugerne af modellerne vil komme frem med, så skemaet kan blive udfyldt.

Ja, lad os få data i stedet for negative signaler som "No", "0 GB" og røde farver. Har du brug for et sæt m.h.t. Sony? 

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9421
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 09:22

Ok, men når man står ovenpå teksten og din forklaring kommer frem så ville det være fint hvis man nævnte de andre betegnelser.

Sender sikkert en PB senere i dag, med info om de nye Philips modeller.

mvh L

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 09:31

Så mange af de udtryk jeg bruger er meget kortere på engelsk, og de fleste af dem er alligevel selv-forklarende (hvordan oversætter du "HighSpeed DVD->HDD" til dansk? ).

Så gennemført behøver det ikke være: Fagudtryk er fagudtryk, men de er ikke selv-forklarende (enten kender læseren deres definition eller også gør han/hun ikke) og det her er recordere.dk og det er ikke alle, der er så gode til engelsk som du og jeg.

Jeg taler om, at teksten i almindelighed måske burde være på dansk, ikke om at undersætte fagudtryk. Du kan jo selv se, at jeg foreslår kolonner med live buffer og andet, der ikke behøver ændres til dansk.

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 09:47

Har du brug for et sæt m.h.t. Sony?

Yes, please...