recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stor skuffelse over TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStor skuffelse over TDC

Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Emne: Stor skuffelse over TDC
    Sendt: 19-Marts-2009 kl. 20:24

Kære alle

Jeg vil opfordre jer til ikke at handle hos TDC’s telebutikker for magen til dårlig service skal man lede længe efter. Som det måske er nogle af jer bekendt, har jeg måtte sende mit Philips 9731 fjernsyn til reparation og faldt derfor over et billigt erstatningsfjernsyn i TDC butikken i Amager centeret. Købte fjernsynet for 16 dage og forsøgte i går at sætte det til, men opdagede at fjernsynet var smadret. Havde godt nok lagt mærke til at der var et hul i kassen, men tænkte ikke mere om det andet end at jeg kom med en bemærkning det nu var forsvarligt indpakket – hvilket ekspedienten sagde ja til.

Da der kom strøm på dyret var hele den ene side fuldstændig smadret og trykket. TDC nægter at ombytte eller refundere købet og har den frækhed at kalde mig en løgner mellem linjerne. Jeg har sendt dem billeder af det hele og det er tydeligt at noget har ramt kassen inden jeg modtog fjernsynet. TDC fastholder at jeg inden for 14 dage burde have konstateret fejlen? Hvad nu hvis det var en gave, som skulle gives efter 14 dage.  Fjernsynet kostede 2500 kroner, men nu er det blevet en principsag for mig. Håber snart at mit Philips fjernsyn vender hjem J

Nu vil jeg forsøge at kontakte forbrugerrådet i morgen og jeg tvivl på om TDC kan holde til endnu en sag i fjernsynet J

Hvor er jeg bare skuffet over TDC, som i gamle dage var et troværdigt og kundeorienteret selskab, men i dag bare er en pengemaskine.

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 20:49
Det er jo en sag om ord mod ord..

Ingen har vel i sinde at sælge et defekt produkt, og alle ved da desuden at man bør tjekke en varer efter leverance..

Hvis den blev leveret i original indpakning, og der er en bule på kassen burde det jo også få alarmklokkerne til at ringe, og her kontakter man butikken ved leverance...

Men det er da selvfølgelig surt, men når det er en fysisk skade og man først melder om den 16dage efter, ja så er der jo noget lusket over det, det kan alle da sætte sig ind i...

Var det ikke et erstatningsfjernsyn, imens dit det andet var til rep? og så venter man 16dage på at sætte det til.... Hmmmm ja det lyder uldent...
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 20:49

Jeg vil helst ikke forsvare TDC, og heller ikke genere dig, men hvis du vender den om, så er der nogle regler der skal overholdes, og (uden at jeg antyder det) så KUNNE det jo være dig selv der havde tabt kassen eller lignende.

Du skal ALTID gøre opmærksom på skader på emballagen når du modtager varen, og du skal nægte modtagelse hvis der er skader på samme. Når du afhenter varen i butikken BURDE i i fællesskab have kontrolleret at skaden på kassen IKKE var gennemgående, med skade på tv'et til følge.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 20:52

Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Var det ikke et erstatningsfjernsyn, imens dit det andet var til rep? og så venter man 16dage på at sætte det til.... Hmmmm ja det lyder uldent...

Ja, der tror jeg sgu også jeg havde løftet et bryn.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 20:57
Jeg købte fjernsynet for 16 dage siden og mit hovedfjernsyn blev indleveret til reperation i går, derfor havde jeg ikke et aktuelt behov for at tage fjernsynet i brug. Jeg kan sagtens sætte mig ind sagen fra TDC's side, men jf. købeloven har jeg ikke pligt til at åbne og bruge fjernsynet samme dag. Hvad hvis det havde været en julegave købt i starten af december og fejlen først bliver opdaget mellem jul og nytår?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 21:02

Som jeg ser er jeg omfattet af følgende:

Undersøgelsespligt
Når du køber en vare, har du ikke pligt til at undersøge den.

Undersøger du alligevel varen, kan du som udgangspunkt ikke senere reklamere over forhold, som du opdagede ved denne undersøgelse.

Du kan heller ikke reklamere over fejl eller andre forhold, som sælger har gjort dig opmærksom på eller fejl, som du af den ene eller anden grund ikke kunne undgå at kende til. (Dette gælder dog ikke, hvis du som almindelig forbruger ikke havde mulighed for at bedømme betydningen af det, du så, da du købte varen.)

Jeg havde intet behov for at tage varen i brug førend mit fjernsyn var afhentet.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 21:07

Ved synlige skader på emballage, så MÅ det være en automatisk handling at efterse indholdet for skader, jeg kan ikke se det kan være anderledes.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ved synlige skader på emballage, så MÅ det være en automatisk handling at efterse indholdet for skader, jeg kan ikke se det kan være anderledes.

Kald mig naiv eller blåøjet, men en bule i kassen fik mig nu ikke til at åbne udpakke m.m. Fair nok at vi ikke er enige og jeg ville nok også tænke hmm. Men jeg kender mig selv og ved at ikke har tabt eller behandlet fjernsynet forkert. Og så jeg læser det med undersøgelsespligten tyder det på, at jeg ikke har pligt til det.

No hard feelings, er nok lidt gammeldags på det punkt :-)

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 21:18
Jeg kan sgu godt forstå hvis nogle forhandlere er trætte af forbrugerrettigheder. Man ER da nød til selv at være lidt på mærkerne når der er skade på emballagen.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 21:28

[QUOTE=Skyum]Jeg kan sgu godt forstå hvis nogle forhandlere er trætte af forbrugerrettigheder. Man ER da nød til selv at være lidt på mærkerne når der er skade på emballagen.[/QUOTE

uden tvivl, men lad os sige at dine forældre den 2. december købte et videokamera til dig i julegave og da du juleaften pakker gaven ud og skal bruge den er det smaderet og jo der måske en bule i kassen. Forhandleren nægter at ombytte kameraet fordi der er gået mere end 14 dage og at derfor burde have tid til at undersøge vareren nærmere.

Jeg kan ikke se at der er den store forskel, at der går 16 dage før jeg i brugtager produktet. Jeg kunne forstå det hvis det var mælk, eller rugbrød der har en begrænset holdbarhed og derfor ikke holder i 2 år. Der er tale om et fjernsyn, et ligegyldigt et som skal dække et behov et par uger og herefter ender i en støvet kælder til næste gang eller andre har brug for et låne fjernsyn.

Til top
Sebbii Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2007
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 21:47
præcis. du har ingen pligt til at undersøge produktet i den forstand. Du bør dog tage billeder som viser der var en stor synlig hak i kassen eller lign, så du har dokumentation på at skaden var der på leveringsdagen.

Og igen, så bør de billeder også kunne tages et par dage efter osv, for hvis ikke kan forhandler altid sige at det var de 5 sekunder efter tv'et blev leveret at skaden skete.. og det kan de skam ikke. Er enig i det er dårlig service! tdc skal endnu engang tage sig sammen, kunden har altid ret, med mindre de direkte kan bevise andet.. etisk, moralsk og lovmæssigt..

Sagen burde/skal tages op tdc og vognmand imellem, kan de to parter bevise at forbrugeren har lavet skaden, så kan de tage den derfra.

Jeg havde samme problem med møbel fra idemøbler, og det var over en måned eller mere før jeg åbnede og begynde at samle. De byttede fluks. Og nej prisforskellen mener jeg ikke kan bruges som argument.. dog stadig "kun2 et tv til 2500.. jeg er vred og fornærmet på dine vegne. Held og lykke med at knække giganten.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg vil helst ikke forsvare TDC, og heller ikke genere dig, men hvis du vender den om, så er der nogle regler der skal overholdes, og (uden at jeg antyder det) så KUNNE det jo være dig selv der havde tabt kassen eller lignende.

Du skal ALTID gøre opmærksom på skader på emballagen når du modtager varen, og du skal nægte modtagelse hvis der er skader på samme. Når du afhenter varen i butikken BURDE i i fællesskab have kontrolleret at skaden på kassen IKKE var gennemgående, med skade på tv'et til følge.

Det med de 14 dage er noget som TDC har fundet på, og det holder ikke en meter. I forbrugerkøb er en reklamation inden for to måneder fra køberen har, eller burde have, opdaget mangelen altid tilstrækkelig.

Se købelovens §81

§ 81. Vil køberen påberåbe sig en mangel, skal køberen give sælgeren meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at køberen har opdaget mangelen. I modsat fald taber køberen retten til at påberåbe sig mangelen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at køberen opdagede mangelen, er altid rettidig.

Hvis TDC butikken ikke ændrer opfattelse, så er dette en ren ekspeditionssag for Forbrugerklagenævnet. Køberen kommer desværre til at vente 12-18 måneder, men til gengæld har TDC udsigt til en regning på 4000-5000 kroner foruden at returnere købesummen til køber.

Redigeret af JesperLund - 20-Marts-2009 kl. 00:52
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  123 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu