|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Sickboy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 249 |
![]() Sendt: 04-April-2009 kl. 14:22 |
Jeg skal have skiftet min gamle Dali højtalere ud, men kan ikke rigtig finde ud af hvilke jeg skal vælge. Det skal være et kompromis mellem fedt design og god lyd. Konen har desværre også lidt at skulle have sagt
![]() Indtil videre har jeg kigget på MK 750 THX dog uden sub, da jeg gerne vil beholde min Velodyne SPL1200R. Dem har jeg netop fået en glimrende demostration af idag hos AV-Precision. Jeg syntes de var fantastiske til film. Meget klare i lyden, både ved lav og høj volumen. Til musik var jeg ikke helt overbevist. De virkede lidt "kolde" i lyden sammenlignet med mit nuværende system. Måske skal man bare vænne sig til en anden lyd. En anden ting som tiltaler mig, er at de kan hænge helt ind til væggen, og så syntes både konen og jeg ret godt om designet. Havde dog gerne set at man kunne få dem i højglans sort. En andet sæt højtalere jeg har kigget meget på er fra tyske Elac. Jeg har overvejet 4 stk. BS 243 med en CC241 center. Jeg har endnu ikke hørt dem, men ifølge Christian fra CSN-Teknik skulle de var formidable til både musik og film. Der er desværre lidt langt fra Kolding til Tapenøje(CSN-Teknik). Personligt er jeg vild med designet. En ting som dog bekymrer mig lidt ved dem, er at jeg ikke kan finde nogle billeder af dem, hvor de hænger på væggen. Ifølge Christian vil de med det beslag han leverer komme til at hænge omkring 4-5cm fra væggen. Det er lidt ærgerligt. Mit nuværende system ser således ud : Marantz SR6003 surround receiver PS3 til bluray (skal skiftes ud med den nye OPPO når den kommer) Denon DVD 2200 (bliver primært brugt til SACD) Pioneer LX5090H Dali Suite 3.5 Fronter og center Dali 104 baghøjtalere Velodyne SPL 1200R subwoofer Er der nogle som har gode erfaringer med MK 750 THX eller Elac BS243/CC241 evt. sammen med en Velodyne sub. De skal kunne bruges til både film, musik og TV, dog primært til film og TV. Hvad ville I vælge? Jeg er godt klar over der sikkert er ligeså mange meninger, som der er højtalere ![]() |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
Men, jeg er faldet godt og grundigt for Dali Mentor 1 De spiller overraskende godt for en kompakthøjtaler. Jeg blev enormt overrasket over dem. Hvis jeg skulle skifte fra mine Focal, så ville jeg højst sansynligt vælge dem og så med en DALI MENTOR LCR som center. Hvis jeg da ikke gik gulvhøjtalere selvfølgelig :) Men selvfølgelig, så kender jeg heller ikke de højtalere du har fået forslået der. Så kan slet ikke sammenligne dem. Må dog indrømme at de Elac ser super fede ud. Rigtig flotte. MK 750 THX ligner mere disko/bio højtalere end stuehøjtalere IMO. Tvivler på jeg ville få lov til at hænge dem op, selv om kæresten hun er ret så large med sådan noget Redigeret af RuneH - 04-April-2009 kl. 14:44 |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
Sickboy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Tak for det Rune. Ved du om Mentor 1 kan hænge helt ind til væggen?
Jeg må overveje om jeg skal en tur i Hifiklubben, selvom jeg egentlig har besluttet at skifte mærke og sted at handle ![]() Til MK's forsvar skal det siges at de ser fedrere ud i virkeligheden ![]() Redigeret af Sickboy - 04-April-2009 kl. 15:14 |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
Det var så lidt :) Har selvfølgelig ikke set MK i den virkelig verden nej. Dem jeg har nu var heller ikke velkommen ud fra billed. Men de blev accepteret fint da vi endelig modtog dem. Så, det burde jeg selvfølgelig ha tænkt på. Produkt billeder snyder enormt meget! Ja, Mentor kan hænge ret tæt på væggen, dog skal de have lidt luft til bas lyden. De er bygget så de bruger væggen til bassen, og det lyder suværent. Aldrig troet jeg skulle høre en sådan lille højtaler med så god lyd. Mener ikke de skal ud på noget der hedder 4-5cm dog. Kan godt se det er lidt af et problem hvis du vil hen i noget helt andet mærke og prøve lyden der. Det da også kun forståligt nok. |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
lasse.j5 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() |
Er det på grund af pladsmangel at du vil have højtallerne helt ind til vægen?
Hvis du har plads til at have et par gulvstandere stående vil jeg påstå at du vil få bedre lyd. Og sådan et sæt ELAC på standare ser jo kanont ud! :) |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan kun give dig ret at Elac ser godt ud på gulvstandere, men lillemor vil IKKE have noget på gulvet. Plads har vi som nok af, men jeg synes bare det ser lidt bedre ud, hvis højtalerne sidder så tæt på væggen som muligt, ligesom MK'erne. |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Elac BS244 er i hvert fald klasser bedre end Dali Mentor 1 i mine ører.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Okay, men ved du om der findes vægophæng til dem? Øv hvor er der ærgerligt at konen ikke vil have de standere ![]() |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Det gør jeg desværre ikke. Men vender bass refleks porten ikke bagud? Det ville da på ingen måde fungere ordenligt med ophæng så.
Hvad med nogle SA? |
|
![]() |
|
Daugaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Har selv lavet nogle vægophæng til mine bs 133, som hænger ca. 1,5 cm fra væggen.
|
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Basporten vender bagud ja, så det vil ikke komme til at blive en optimal løsning. |
|
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Jeg tror du skal lytte til dem sammen, altså i samme rum,med samme receiver .. Så tror jeg ikke du kommer til samme konklusion, men det ER jo en smagssag, så måske. Mentor 1 er fantastisk, intet mindre, hvor Elac BS244 også er rigtig god, så er Mentor 1 i mine ører MINDST lige så gode, MINDST.. |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |