|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
nkt1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() Sendt: 08-April-2009 kl. 21:49 |
Hej Forum, Overvejer kraftigt denne afspiller, da jeg er lidt træt af lyden fra min PS3 fra ekstern disk via usb. Vil jeg få bedre lyd (musik) hvis jeg køber en Squeezebox duet fremfor en playstation Så vil jeg nemlig købe en stand aone blu ray afspiller, da jeg slet ikke bruger spildelen idag på playstation.. Håber der sidder nogle der kan fortælle om Duet lyder så godt som folk siger. Jeg har en denon avr 2809 receier, så de skulle vel spille godt nok sammen.. |
|
![]() |
|
DarkStar ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 368 |
![]() |
Du kan evt. købe en ekstern D/A converter og køre digitalt ud fra PS3 (eller squeezebox) - Det vil løfte lydkvaliteten markant.
Check evt. en Cambridge DAC Magic eller en Musical Fidelity V-DAC som har vundet over DAC Magic i flere tests.. |
|
An a day...
|
|
![]() |
|
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
Jeg har en Squeezebox Duet og synes, at lyden er fin.
Dog er den Squeezebox et helvede at sætte op og ikke ligefrem billig. Regn ikke med at softwaren er gennemudviklet og gennemtestet - der er mange små finurligheder. Jeg vil dog kunne browse min musik fra NAS igennem og så er der ikke rigtig noget alternativ i den prisklasse, så jeg er "tilfreds". En varm anbefaling bliver det dog ikke. Det skal til sidst siges, at jeg i forhold til lyden ikke har noget vildt sammenligningsgrundlag i forhold til DAC og mere dyre løsning f.eks. som dem DarkStar anbefaler. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Der sidder fornuftige DACs i både SqueezeBox Duet og SqueezeBox Classic - tror bestemt de vil løfte musikken i forhold til din PS3 og tror også Squeezebox'en har en bedre DAC end din Denon surround-receiver.
Kan ikke selv genkende det helvede med opsætning af Squeezebox som Simsalabim beskriver - får snart en ekstra box og den forventer jeg da at have kørende i løbet af 5-10min, men hvis det ikke skulle være tilfældet, så kan jeg da lige skrive og sige det ikke altid er super-nemt :-) /Tommy |
|
![]() |
|
Simsalabim[DK] ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
![]() |
tipsen, måske er dit netværk bare mere simpelt.
Det er f.eks. ret besværligt at tildele statiske ip'er til controlleren og recieveren. Denne mulighed får man ikke, hvis routeren er sat op til DHCP. Der er altså ikke engang en menu, hvor man kan gå ind og sætte det op i. En af de problemer jeg fortsat har er, at den viser forkerte album covers. Til nogle numre uden albumcovers vælger den af underlige årsager at sætte et eller andet tilfældigt cover på. Det er et alment anerkendt problem. Generelt er der rigtig mange softwarefejl. Ting der pludselig ikke virker selvom man ikke har ændret noget osv. F.eks. begynder controlleren nogen gange at tilføje numre til playlisten selvom man vælger "play". Hvis du seriøst overvejer en Squeezebox Duet, så gå ind på www.slimdevices.com. Der finder du manualen (der ikke følger med i kassen, når man køber den) og under "community" --> "forums" --> "Squeezebox duet" - kan du læse om andre brugeres spørgsmål. Det giver et meget godt indblik. Hvis du så ser derinde, på recordere.dk og på f.eks. på hifi4all.dk, hvor mange tråde, der handler om, at brugeren har fortrudt købet og opgivet at få det til at virke, så vil jeg mene, at det understøtter min påstand om, at en Squeezebox Duet er eller kan være et helvede at sætte op. Mange af de problemer brugerne er løbet ind i, vil du sikkert også møde. Dette er en af de andre fejl, som jeg har oplevet: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=61012 Det er altså sådan, at når man browser igennem sin musik, så kan man nogle gange pludselig ikke åbne en mappe - gå videre i undermapperne. Så skal man helt ud forfra og prøve igen. Underligt. Her er en anden tråd her fra recordere.dk: http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp? TID=50163&PN=2&TPN=1 --- Jeg siger ikke at en Squeezebox Duet er en dårlig løsning. Jeg er da tilfreds med min. Jeg siger bare, at man ikke skal forvente noget, der virker perfekt og uden problemer. |
|
![]() |
|
![]() |
Tråde som disse er i øvrigt klassiske:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=59863 Om det så er hos brugeren eller Squeezeboxen problemet ligger, det kan måske diskuteres. Faktum er bare, at det er noget open source sjov, der ikke bør sælges til forbrugere, der ikke er indstillet på at købe en halv- færdig løsning, hvor man selv skal lægge noget energi i, før det virker. Jeg tænker bare, at jeg ikke kender andre foraer for alle de tekniske ting jeg har, hvor der jævnligt er tråde om hvor mange, der har fortrudt købet af den pågældende ting. Tværtimod. Folk bliver ofte fans af netop deres mærke - f.eks. PS3, XBOX etc. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg ved ikke om det er mere simpelt, men sikkerheden og hastigheden er i top og så er det sat rigtigt op - det betyder i praksis at det er nemt at bruge og sjældent volder problemer. Et væsentligt problem ved produktet er afhængigheden af slutbrugerens netværk og dermed slutbrugerens evne til at opsætte et netværk på den smartest mulige måde. Jeg tror at mange problemer skyldes dårlig netværksopsætning og i de situationer tror jeg ofte SB'en bliver syndebuk. Derudover er der mange småting i SqueezeCenter softwaren, som kan fikses eller forbedres - fordelen ved den "forretningsmodel" er at produktet hele tiden forbedres og mulighederne udvides - ulempen er at der også er risiko for nye fejl. Selve softwaren er uhyre kompleks, kører på mange platforme i et hav af forskellige opsætninger - mere eller mindre fejlfyldte af slagsen - der MÅ uundgåeligt opstå fejl hos nogle brugere! Du oplever mange brugere der fortryder deres køb af SqueezeBox'e, men jeg hører også om mange som efter den første succes efterfølgende køber flere SqueezeBox'e og gradvist fylder huset op med god lyd til billig penge! /Tommy |
|
![]() |
|
![]() |
Det er da skønt, at du kan sætte et netværk perfekt op
med sikkerhed og hastighed i top og god stabilitet. Mit netværk består af 1 router, 3 switches/acces points og omkring 15 computere, 1 nas, 1 ps3 og 3 printere. Alle computere, printere osv. fungerer. Squeezebox'en er den eneste enhed, som der har været perfekt med på den måde. Blot det faktum, at det ikke er muligt at gå ind i indstillinger og give recieveren og controlleren nogle statiske ip'er, er da komplet til grin. Det er måske rigtigt, at der er mange små ting, der kan fikses eller forbedres. Men det kræver så, at brugeren er IT-nørd og vil bruge tiden på at finde fixes osv. Min holdning er, at den grundlæggende software på controlleren burde fungere uden problemer før man releasede produktet. Det gør det bare ikke. Man kan så bare glæde sig over, at det er "mindre slemt" nu hvor udviklerne har haft tid til at rette en masse af de værste bugs. Men at give brugerne skylden for et ufærdigt produkt, det er bare en dårlig undskyldning. Kører du så med statisk ip eller DHCP? Hvad er dine forudsætninger for at arbejde med netværksopsætning? Min pointe til trådstarteren er blot, at han ikke skal forvente et helt gennemarbejdet produkt. Der er fordele og ulemper ved den type open source. |
|
![]() |
|
![]() |
Ved ikke hvor skylden skal ligge, hvis en squeezebox ikke virker pga. et dårligt opsat netværk - men det er også nemt, blot at skyde skylden på squeezeboksen! Der har Sonos jo en anden løsning, hvor de så vidt jeg ved selv styrer deres trådløse netværk og dermed kan optimere det til brug for deres trådløse enheder. Det er uafhængigt af brugerens eksisterende netværk og dermed bliver fejlmulighederne mindsket! Det kan så diskuteres om det er en god eller dårlig løsning, men essensen af jo flere eksterne ting som et produkt er afhængig af desto flere muligheder er der for fejl! QUOTE=Simsalabim[DK]]Min pointe til trådstarteren er blot, at han ikke skal forvente et helt gennemarbejdet produkt. Der er fordele og ulemper ved den type open source.[/QUOTE] Jeps - og dér er vi helt enige. Min pointe er at der også eksisterer rigtigt mange fungerende setups - så det kan "afbalancere" din post da dine oplevelser ikke matcher mine. /Tommy |
|
![]() |
|
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
![]() |
Hej Har også en squeezebox duet og det er efter min mening et umodent produkt. Min går i baglås hvis internetforbindelsen ryger, ud med batteriet så kan den igen. Andre gange kan den ikke finde netværk/reciever/squeeze network, eller den kan ikke slukke eller den kan ikke tænde-u name it. (ja jeg kører også med statiske ip-addresser) Jeg kan godt leve med det fordi idéen i produktet er fed og jeg håber et par softwareopdateringer mere gør den mere stabil, men fruen og ungerne har mere eller mindre opgivet den... Jeg udvider ikke med flere enheder og hvis ikke den bliver bedre ryger den ud til fordel for måske sonos eller hvad der ellers er til den tid. Så hvis du er smånørdet som minimum er den okay men alm. brugere bliver træt af den, det er min erfaring. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg bruger en kombination af statiske og dynamiske leases over DHCP - sat op på routeren - virker ganske fornuftigt. |
|
![]() |
|
![]() |
Tanaburs, det er meget i overensstemmelse med mine
erfaringer. Tipsen, jeg tror egentlig, at vores oplevelse er mindre forskellig end den kommer til at lyde. Der er nogle rigtig fede ting og næsten endelige mulighedheder ved en Squeezebox Duet, men der er også nogle problemer. Normal når man køber et produkt, så forventer man, at det som udgangspunkt er fejlfrit og at sofwaren er gennemtestet. Derfor prøvede jeg bare at belyse, at man lige skal huske på nogle lidt specielle ting ved en squeezebox, så et eventuelt køb i det mindste sker på et oplyst grundlag. Tipsen, jeg kører også med DHCP, hvor nogle computere kører med dynamiske ip'er. mens nogle computere, NAS, printere, squeezebox controller+reciever kører med statiske ip'er. Det virker også nu, så selve forbindelesesproblemerne er der efthånden langt imellem - jeg har dog en gang haft problemer med at forbinde til min NAS, men det var enten min Squeezebox reciever, router eller mit accespoint, der lavede problemet. Nu hvor du har DHCP, har du så sat selve Squeezebox recieveren og controlleren op til statisk eller dynamisk? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |