Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
edtwodth
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
|
Emne: Tapeconnection.dk igen på Firmatjek Sendt: 22-April-2009 kl. 13:58 |
Hej
Nu ser det igen ud til at Tapeconnection er kommet på Firmatjek:
http://www.forbrug.dk/nyheder/pressemeddelelser/firmatjekapr 09/
De lovede ellers sidste gang, at de ville overholde Forbrugerklagenævnets afgørelser.
Det ser også ud til at de denne gang har valgt helt at overhøre forbrugeres henvendelser....
Som en forbruger, der tidligere har kæmpet mod dem i en sag i forbrugerklagenævnet, kommer det ikke som den store overraskelse.
Havde dog håbet at de havde lært lidt af tidligere sager.
Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
|
|
|
edtwodth
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 14:10 |
TC kommenterer selv afgørelsen på hifi4all.dk:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73984&P N=1
Man kan bare undre sig over at afgørelsen faldt i oktober måned og at de ikke har reageret før nu?
Desuden kan man jo ud af afgørelsen læse, at de endnu engang ikke har besvaret henvendelser fra forbrugerklagenævnet.
Det var præcis det jeg have store problemer med sidste gang de havnede på listen, nemlig det faktum at de ikke svarer forbrugerklagenævnet.
Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
|
|
|
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 15:20 |
ha9953 skrev:
TC kommenterer selv afgørelsen på hifi4all.dk:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73984&P N=1Man kan
bare undre sig over at afgørelsen faldt i oktober måned og at de ikke har
reageret før nu?Desuden kan man jo ud af afgørelsen læse, at de endnu
engang ikke har besvaret henvendelser fra forbrugerklagenævnet.Det var
præcis det jeg have store problemer med sidste gang de havnede på listen,
nemlig det faktum at de ikke svarer forbrugerklagenævnet.Edtwodth
(enfrustreretforbruger.dk)
|
Måske fordi der er noget i sagen som ikke rager os andre? Det er heller ikke
smart at kunden har smidt sin kvittering væk + det er noget uheldigt at det
værksted går konkurs i mellemtiden.
|
|
edtwodth
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 15:36 |
Ikke rager os andre?
At Tapeconnection som virksomhed konstant ignorerer forbrugerklagenævnets henvendelser (ikke første gang det sker) rager da netop alle forbrugere!
Det med kvitteringen nævner afgørelsen intet om og det er heller ikke dette afgørelsen bliver afgjort på.
Når TC ikke besvarer henvendelser fra forbrugerklagenævnet, accepterer de jo de oplysninger som kunden er kommet med.
Og sjovt nok vælger TC også i denne sag først at efterleve afgørelsen efter den er kommet til offentlig skue på firmatjek.
Det kunne tyde på, at de kører med en politik, der hedder: Træk sagerne i langdrag så opgiver kunden måske sin sag.
Når man kigger på tidsforløbet er der min. gået 6 måneder fra afgørelsen faldt og til de kommer på firmatjek. derudover har de haft yderligere tid i forbindelse med forbrugerklagenævnets behandling af sagen, til at finde en løsning.
At det skal tage min 6 måneder, ja noget kunne tyde på over et år, at finde en løsning, uanset problemets omfang, er fuldstændig grotesk.
Som sagt: ikke første gang de kører denne fremgangsmåde....
Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
Redigeret af ha9953 - 22-April-2009 kl. 15:37
|
|
|
Lars Larsen
Super bruger
Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 15:39 |
Det kan naturligvis aldrig blive kundens problem at en forhandlers værksted går konkurs.
Lars
|
|
edtwodth
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 15:49 |
Lars Larsen skrev:
Det kan naturligvis aldrig blive kundens problem at en forhandlers værksted går konkurs.
Lars
|
Fuldstændig enig Lars. Det var også udfaldet af min egen sag mod dem. Edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
Redigeret af ha9953 - 22-April-2009 kl. 15:50
|
|
|
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 16:04 |
Lars Larsen skrev:
Det kan naturligvis aldrig blive kundens problem at en
forhandlers værksted går konkurs.Lars
|
Det kan jo være svært at finde kundeoplysniger hos et firma som er gået
konkurs, og man kan derfor godt forstå hvis det har taget noget tid at finde
denne kundes TV frem igen.
Men at kunden smider sin kvittering væk gør det jo heller ikke nemmere,
men det skal butikken måske også bøde for?
Om det er fair det har taget 6 måneder kan jeg ikke tage stilling til da vi jo
ikke kender alle detaljer i denne sag.
|
|
edtwodth
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 16:11 |
Som sagt nævner afgørelsen intet om konkurs mv.
Men uanset hvilke forhold, der spiller ind, så er det ikke kundens problem.
Forhandleren må så søge andre løsninger.
I dette tilfælde har TC endda ikke stillet et midlertidigt fjernsyn til rådighed.
De har altså intet gjordt for at afhjælpe kundens problemer.
Desuden frabedte kunden sig også den 3. rep. da han mente, og også fik ret i, iht. afgørelsen, at de 2 første rep. var nok til at gå ud over rimelig tid.
Men som sagt: Mit problem med TC er, at de vælger fuldstændig at lade være med at svare på forbrugerklagenævnets afgørelser.
edtwodth (enfrustreretforbruger.dk)
|
|
|
Lars Larsen
Super bruger
Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 16:16 |
Det er da stadigvæk forhandlerens problem at fremskaffe disse kundeoplysninger. Det er jo dem der har valgt værkstedet, så naturligvis skal butikken bøde for det. Sådan er loven heldigvis.
Lars
|
|
Fnulder
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 16:17 |
ha9953 skrev:
Som sagt nævner afgørelsen intet om konkurs mv. Men
uanset hvilke forhold, der spiller ind, så er det ikke kundens problem.
|
Kan godt være det ikke er kundens problem, men er det forhandleres skyld
at værkstedet går ned? TC kan jo ikke bare trylle.
Kan da godt være der intet står om konkurs og manglede kvittering. Men så
kan der måske være noget uoverensstemmelse mellem TC og
forbrugerklagenævnet
|
|
Lars Larsen
Super bruger
Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 16:20 |
Er stadigvæk TC's problem at loven bliver overholdt, så hvis de ikke kan trylle må de betale..
Lars
|
|
edtwodth
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
|
Sendt: 22-April-2009 kl. 16:23 |
Fnulder skrev:
ha9953 skrev:
Som sagt nævner afgørelsen intet om konkurs mv. Men
uanset hvilke forhold, der spiller ind, så er det ikke kundens problem.
|
Kan godt være det ikke er kundens problem, men er det forhandleres skyld
at værkstedet går ned? TC kan jo ikke bare trylle.
Kan da godt være der intet står om konkurs og manglede kvittering. Men så
kan der måske være noget uoverensstemmelse mellem TC og
forbrugerklagenævnet |
Hvis der er uoverenstemmelse mellem TC og forbrugerklagenævnet, er det jo TC's egen skyld, de besvarer jo ikke henvendelserne fra netop forbrugerklagenævnet. Edtwodth (enfrustereretforbruger.dk)
Redigeret af ha9953 - 22-April-2009 kl. 16:24
|
|
|