recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Viasat DK pakke+ ekstra LNB hovede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketViasat DK pakke+ ekstra LNB hovede

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kaplan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Viasat DK pakke+ ekstra LNB hovede
    Sendt: 23-April-2009 kl. 23:03
Hej

Har netop købt Viasat Danmarkspakke, hele huset. Ikke haft parabol før. Eftersom jeg også er interesseret i at kunne se enkelte andre kanaler som eurosport og franske kanaler spurgte jeg ved købet om man kunne modtage andre satellitter med denne pakke. Ork ja- sagde sælgeren og solgte mig et ekstra LNB hovede. Nu fortæller montører at det overhovedet ikke spiller sammen- parabolen i Viasat pakken er åbentbart for " lille". Montøren mener det vil koste ca. 2500 kr at udvide/ændre min opsætning påtrods af jeg allerede har de to LNB hoveder og opsætningen burde være betalt af Viasat kuponen.

Er dette rigtigt? Er den leverede 60 cm parabol for lille? Jeg bor i Lyngby, København.

Kan det gøres billigere?

Og hvilken ekstra satellit er det jeg skal ønske mig- Astra eller Hotbird?

mange begynder spørgsmål! Jeg synes Viasat giver falske forhåbninger, er ærlig talt utilfreds med den slags salgstrick, de sndte mig ovenikøbet et single ekstra LNB hovede i tillæg til quad hovedet...

J
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10456
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 09:04

En parabol på 60 cm er helt sikkert for lille til 2 positioner med 8 til 14 graders mellemrum. Jeg vil anbefale mindst 90 cm. En sådan parabol  plus sidebeslag til hovederne kan købes til 5-800 kr. 

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 18:31

Hmm. er der ikke noget om, at det ikke med Viasat udstyyr er muligt, at modtage andre kanaler.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kaplan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2009 kl. 22:33

Mange Tak

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Kan du anbefale en specifik parabol?

Vil der til to LNB være en fordel i at købe enten en ordinær 85 cm parabol

eller en af disse

Maximum E-85 Multifocus 48° Dish eller Wave Frontier Toroidal 55(eller skal det være 90 cm?)- er ikke helt klar over om disse kræver specielle LNB- i den pakke jeg fik fra Viasat er der et stk. Quad LNB med som jeg vel kan bruge som den ene LNB?

Til to receivere som skal kunne tage viasat og astra: hvad kræves der mere af udstyr- specielle diseq?

tak igen

En parabol på 60 cm er helt sikkert for lille til 2 positioner med 8 til 14 graders mellemrum. Jeg vil anbefale mindst 90 cm. En sådan parabol  plus sidebeslag til hovederne kan købes til 5-800 kr. 

Flemming

Til top
Kaplan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 08:47

Kan I anbefale en specifik parabol?

Vil det til to LNB være en fordel i at købe enten:

1)en ordinær 85 cm parabol

eller en af disse, jeg tænker her også på fleksibilitet på lang sigt, f.eks hvis jeg senere skulle vælge at skifte til canal digital:

2)Maximum E-85 Multifocus 48° Dish -eller

3) Wave Frontier Toroidal 55 (eller skal det være 90 cm?)-

er ikke helt klar over om disse  to sidste kræver specielle LNB eller diseqs( til to receivere)?- i den pakke jeg fik fra Viasat er der et stk. Quad LNB med som jeg vel kan bruge som den ene LNB?

tak igen

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 10:11

En Quad er beregnet til at modtage fra en position, og for tilslutning af modtagere til 4 TVer, eller for 2 PVR modtagere.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Kaplan Kaplan skrev:

2)Maximum E-85 Multifocus 48° Dish -eller

3) Wave Frontier Toroidal 55 (eller skal det være 90 cm?)-

At vælge sådanne løsninger her, vil også hænge sammen med et ønske om 4 eller flere positioner. og du nævner på sigt kun Canaldigital. Så det vil nok være overkill..

Jeg har selv Wavef. T90 og bruger lidt flere positioner, og her er det så også ønsket og krævet til tests.. Skal du derimod max. udvide til 3 eller 4 positioner, så kan du nøjes med regulær 85/90 cm skærm og tilhørende lnbs..

Som et ekstra råd, så kan du hvis du ønsker sådan en stor pakke løsning alligevel, få en del besparelser på lnb og skærm ved at købe hele pakken i tyskland..
en twin lnb til receiver med 2 indgange (som eksempel) koster ca. €15 (100kr) så skal du have 4 af dem, så kan du allerede nok få en 400-500kr sparet her..
på diseqc switche er der selvfølgelig også ca. 50% sparet.
men så skal du vel nok blive enig med dig selv om det er på sigt eller køb i tyskland nu og her.

men er du ikke stor "zapper" fan, så bør du nok holde dig til de 2 nordiske.  Du går fra 300kanaler og optil 6500 kanaler sån cirka. (dog mange lukket/krypteret, lokale som via og cd)

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

En Quad er beregnet til at modtage fra en position, og for tilslutning af modtagere til 4 TVer, eller for 2 PVR modtagere.

Ikke helt korrekt. Den er beregnet til 4 modtagere, eller 2 modtagere med twin-tuner.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 12:46

Hmm. er der ikke noget om, at det ikke med Viasat udstyyr er muligt, at modtage andre kanaler.

Nej, min Viasat godkendte Strong modtager kan ihvertfald godt modtage ukodede kanaler fra alle andre satelitter.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Kaplan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2009 kl. 14:38

Tak-

Nogle specielle steder/webshops i tyskland I anbefaler?

Er mærke/model af en 85 cm parabol skærm helt underordnet- er der ingen fordel i at købe en multifokus skærm? Jeg bor på et meget vejr-udsat sted uden læ..

Mht diseq- skal man gå efter mærket " Spaun"?
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1504
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Nej, min Viasat godkendte Strong modtager kan ihvertfald godt modtage ukodede kanaler fra alle andre satelitter.

Flemming

Det kommer an på hvad det er for en modtager der er tale om. Viasats HD-modtagere og PVR kan ikke modtage andre end Viasats. Min lille thomson DSI4200 kan sagtens.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
champ_21 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Marts-2006
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 09:32

Undskyld jeg lige bryder ind her, men min spørgsmål er cirka det samme...

jeg har en viasat danmark parabol og vil gerne modtage fra både 1 grad vest og 5 grader øst...

jeg har 3 fjernsyn jeg gerne vil have koblet på...

er det så en større parabol og fx en quatro monoblock jeg skal have? eller det bedre med to lnb hoveder? vil ihvertfald gerne undgå og trækker flere kabler i huset end i forvejen  

eller skal jeg bruge 3 diseqc relæ? altså en til hver reciever?

Redigeret af champ_21 - 13-Maj-2009 kl. 09:52
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu