|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Rechain ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() Sendt: 02-Maj-2009 kl. 15:24 |
Hej
Nu har jeg efter noget tid snart opgivet. Vi har fået en ny antenne op, da vores nederste var smadret for nogen år tilbage. Men der er stadig ingen danske boxer kanaler at finde hos mig. Vi har også rettet antenne mere mod Gladsaxe, dog stadig uden resultat. Udover at de danske (analog) kanaler er blevet ekstrem gode inde hos mine forældre og at jeg nu ka modtage nogen tyske kanaler ![]() Min skærm: Sony KDL-46X3000 Boxer: CA Modul + Programkort Vi har en stor antenne øverst, som vi tager sverige med. Vi har en mindre antenne i midten, som vi modtager de danske kanaler med og en ny antenne nederst som erstattede den gamle som var ødelagt, som gav et bedre signal på nogen af de danske kanaler (dog kun analog) - efter en manuel søgning, fik jeg disse resultater. Og de fleste kanaler er fra det svenske Boxer. Kanaler (Boxer på K35): Ingen - ? Kanaler (K27): 7 - TCM - Silver - Boxer Navigator - TV7 - Canal 7 - TV4 Sport - Axess Kanaler (K25): 11 - ztv.se - Boxer Navigator - SSU Pioneer - SSU Samsung P850 - Nickelodeon - Comedy Central - Eurosport - Animal Planet - Kanal 9 - MTV - Discovery Kanaler (K51): 6 - DR1 - DR2 - DR UPDATE/Tegnsprog - TV 2 (Lorry) - DR Synstolkning - STB Opdateringer Kanaler (K43): 8 - TV4 Malmö - CNN - Boxer Navigator - TV4 Plus - TV400 - TV4 Film - TV4 Fakta - TV6 Kanaler (K41): 13 - SAGEM_DOWNLOAD - THOMSOD download - Boxer Navigator - SSU Samsung DTB-260 - Sagem SSU - Disney Channel - TV3 - VH-1 - C+ Hits Sport WE - C+ First - jeg modtager Dolby Digital 5.1 hakkende lyd fra denne kanal, men sort skærm ![]() - C+ Sport 1 - Kanal 5 - TV8 Kanaler (K40): 4 - 3sat - Doku/KiKa - ZDF - ZDFinfokanal Kanaler (K33): 12 - SVT2 Västnytt - SVT24 - SVT2 Sydnytt - SVT1 Sydnytt - SVT1 Västnytt - Barn/Kunskapsk. - SR-P1 - SR-Klassiskt - SR-P3 - SVT1 Tal txt - SVT2 Tal txt - Boxer Navigator Det var hva jeg fandt ud af...er det mon min skærm der er noget galt med? /Rechain Redigeret af Rechain - 02-Maj-2009 kl. 15:31 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Nu har har jeg helt styr på hvor boxer sender i københavn, men din skærm burde være god nok. Den har jo indbygget mpeg4 tuner.
|
|
![]() |
|
Rechain ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() |
Som jeg fik at vide i (d. 1 maj) boxer nyhed, så sender Boxer fra Borups Allé og Gladsaxe (K35) men jeg finder intet. Jeg er meget forvirret over hva der ka være galt. Jeg gider ik mere og skrev netop her for at få lidt hjælp. Men vi bliver nødt til at få en ekspert ud og kigge, for jeg ved altså ik mere.
/Rechain Redigeret af Rechain - 02-Maj-2009 kl. 15:30 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er vel ingen filtre eller noget andet på antennen der spærrer for K35, og den er vel monterret med korrekt polarisering (V Pol). Selv om kort og modul skulle være monteret forkert, skulle du stadig kunne få et signal. Hvor langt er du fra senderen.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Kort og modul er ik monteret forkert, for hvis jeg vender kortet om (modulet ka ik sidde forkert) viser den Smartcard error. Så det sidder korrekt.
Angående filter, så står det også i Boxer manualen, men det mener jeg ik. Det har min far dog ik forstand på, så det må en ekspert kigge på, hvis det sker (og det gør det sikkert) - og antennen har min far rettet til og den står perfekt med de danske analog kanaler hos dem ligenu, men om den står præcist mod Gladsaxe, ska jeg ik ku sige. Så meget har min far heller ik forstand på det. Har dog vist ham hvilken vej den ska vænne og til at starte med pegede den forkert. En ekspert må dog tjekke det. Det eneste resultet gav at de fik bedre signal på det analoge efter rettelsen og jeg nu ka modtage nogen tyske kanaler over det digitale. Ifølge Bokser, så anbefales det at vi retter den mod Telefonhuset på Borups Allé, men vi satser på Gladsaxe efter hva folk siger. Så ska min far (eller en ekspert) rette den til, hvis den ska prøves af med Telefonhuset på Borups Allé. Fra Boxer (dækningskort) Vi anbefaler at du retter din antenne mod Telefonhuset senderen i retning 323 °. Afstanden til senderen er cirka 8 km. Fungerer dette ikke tilstrækkeligt godt, kan du i stedet prøve at rette din antenne mod Koebenhavn senderen i retning 319 °. Afstanden til senderen er cirka 14 km. /Rechain Redigeret af Rechain - 02-Maj-2009 kl. 15:47 |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Hvis du, som beskrevet, har 3 antenner koblet sammen med fælles nedføring, så er der givetvis filtre involveret. Det skal der også være, når det handler om analogt tv ellers vil man få skygger idet flere antenner vil modtage det samme signal.
Til digitalt tv er filtre normalt ikke nødvendige og i dette tilfælde spærrer de sikkert for kanal 35. Redigeret af dkscan - 02-Maj-2009 kl. 16:18 |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
![]() |
Så må jeg tage det som udgangspunkt og få en ekspert til at kigge på det.
Det er jo en anelse svært når man ik en skid forstand har på det ![]() Måske er der et filter på? Men tusind tak for jeres hjælp... /Rechain Redigeret af Rechain - 02-Maj-2009 kl. 16:28 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Få lavet en ren nedføring på den antenne du anvender, så skulle problemet helt sikkert være løst. Der er ingen grund til at modtage Analogt mere, og det er jo også snart slut med det. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Jo, der er skam udmærket grund til at modtage analog herhjemme.
Mine forældre har flere ældre tv, som modtager det analoge. Efter jeg skulle få BoxerTV til at virke, ville jeg bestille en ekstern boks + et extra kort som de så kunne bruge. Men jeg ville først få mit Boxer til at virke. Da der er flere tv herhjemme som modtager tv signalet, så ska mine forældre stadig have mulighed for at modtage det analoge, indtil det lukker helt ned. /Rechain Redigeret af Rechain - 02-Maj-2009 kl. 16:40 |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Men det holder så kun frem til og med oktober, hvor de analoge signaler lukkes ned. |
|
Per H. Nielsen
|
![]() |
|
![]() |
Husk lige at læs hva jeg skrev efter:
Da der er flere tv herhjemme som modtager tv signalet, så ska mine forældre stadig have mulighed for at modtage det analoge, indtil det lukker helt ned. Og det er jeg udmærket klar over og det er mine forældre også. Ligenu er det for besværligt at tænke på, da de også optager meget på VHS fra det analoge signal. Det vigtigste er at jeg får mit BoxerTV til at virke og efter november følger mine forældre med. /Rechain Redigeret af Rechain - 02-Maj-2009 kl. 16:45 |
|
![]() |
|
![]() |
Du skal nok ikke forvente, at det bliver meget nemmere at tænke på om et halvt år :-)
|
|
Per H. Nielsen
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |