recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC DLA-HD1 Død lampe..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC DLA-HD1 Død lampe..

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Emne: JVC DLA-HD1 Død lampe..
    Sendt: 02-August-2008 kl. 22:12

I sidste uge døde min lampe til min JVC DLA-HD1 projektor - den blev ca. 1650 timer. Jeg syntes det er relativt lidt, da projektoren altid har kørt på den mindste lysstyrke.

Billedet var blevet underligt mørkt i løbet af den sidste dags tid og derfor valgte jeg at skrue lysstyrken op inde i setup'en - 2 min efter døde pæren. For dem der ikke har oplevet det, så lyder det som en alm. el pære der sprænger - bare lidt højere. Chockeffekten ligger så i, at lyden kommer fra ens projektor og over hovedet på en.

På det tidspunkt breder panikken sig, for jeg så straks at jeg skulle til at rent faktisk at snakke med kærenten eller måske enda til at spille brætspil med hende (gys) , så jagten gik ind på en hurtig erstatning.

Det er desværre de færreste steder jeg snakkede med hvor den slags lige ligger på lager og pga. de meget store prisforskelle valgte jeg til sidst, at leve med leveringstiden fra den billigste forhandler jeg kunne finde.

Det er nu en uge siden og pæren er blevet afsendt i går fra Sverige, med en forventet levering på mandag eller tirsdag i næste uge - Det vil sige det tager ca. 1½ uge at få den. Af denne årsag har jeg valgt at købe 2 stk, så man ikke skal være uden hjemmebiografen igen.

I min søgen rundt oplevede jeg prisforskelle på næsten 100% for samme vare. Forhandleren jeg endte med at vælge var svensk og kunne levere den for lidt over 1900 danske kroner incl forsendelse - Så kig jer godt for når det bliver jeres tur.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
farmand4real Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2007
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 09:33
UHA, det kan blive til meget "samtale" og brædtspil inden da, tror lige jeg fluks bestiller en ekstra, så man ikke havner i samme situation.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 12:04

Oprindeligt skrevet af farmand4real farmand4real skrev:

UHA, det kan blive til meget "samtale" og brædtspil inden da, tror lige jeg fluks bestiller en ekstra, så man ikke havner i samme situation.

Ja, den slags kan jo både endnu i skilsmisse og det som er værre..

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 12:33

Nååe... Men pæren er ankommet og udskiftet.. Udskiftningen kunne ikke være mere simpel. DLA-HD1 har en lem i siden. Af med en skrue.  Inde bagved sidder lampen.. Her løsnes 2 skruer og ud med lampen.

Dog giver reset af "lamp time" mig dog nogle udfordringer. Ifølge manualen skal man trykke EXIT -> ENTER -> HIDE og til sidst holde PIL NED inde et par sekunder. Desværre sker der ikke rigtigt noget.

AboutProjectors har manualen liggende her.

Redigeret af hedberg - 04-August-2008 kl. 12:34
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2008 kl. 00:48
Jeg tror den skal være slukket når du udfører proceduren ?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 21:04

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg tror den skal være slukket når du udfører proceduren ?

Havde jeg prøvet - virkede heller ikke.  

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Miggi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-August-2008
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

I sidste uge døde min lampe til min JVC DLA-HD1 projektor - den blev ca. 1650 timer. Jeg syntes det er relativt lidt, da projektoren altid har kørt på den mindste lysstyrke.

Billedet var blevet underligt mørkt i løbet af den sidste dags tid og derfor valgte jeg at skrue lysstyrken op inde i setup'en - 2 min efter døde pæren. For dem der ikke har oplevet det, så lyder det som en alm. el pære der sprænger - bare lidt højere. Chockeffekten ligger så i, at lyden kommer fra ens projektor og over hovedet på en.

På det tidspunkt breder panikken sig, for jeg så straks at jeg skulle til at rent faktisk at snakke med kærenten eller måske enda til at spille brætspil med hende (gys) , så jagten gik ind på en hurtig erstatning.

Det er desværre de færreste steder jeg snakkede med hvor den slags lige ligger på lager og pga. de meget store prisforskelle valgte jeg til sidst, at leve med leveringstiden fra den billigste forhandler jeg kunne finde.

Det er nu en uge siden og pæren er blevet afsendt i går fra Sverige, med en forventet levering på mandag eller tirsdag i næste uge - Det vil sige det tager ca. 1½ uge at få den. Af denne årsag har jeg valgt at købe 2 stk, så man ikke skal være uden hjemmebiografen igen.

I min søgen rundt oplevede jeg prisforskelle på næsten 100% for samme vare. Forhandleren jeg endte med at vælge var svensk og kunne levere den for lidt over 1900 danske kroner incl forsendelse - Så kig jer godt for når det bliver jeres tur.

Miggi
Til top
Miggi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-August-2008
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 14:15
[QUOTE=hedberg]

hej,

KAN MAN FÅ ADRESSEN PÅ DIN LAMPELEVERANDØR?

Miggi
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Miggi Miggi skrev:

KAN MAN FÅ ADRESSEN PÅ DIN LAMPELEVERANDØR?

Ja tak, kan man dét?  På et tidspunkt, så dør min projektor-lampe jo også, og det ville være rart at kende et sted, hvor en ny lampe ikke nødvendigvis skal koste 3.000+ kr.

Redigeret af musicus - 15-August-2008 kl. 14:56
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 15:48
Ja, det lyder da overraskende billigt for en ny pære til en så relativt kostbar projektor.

Redigeret af kaizer - 15-August-2008 kl. 15:48
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 16:06

Jeg købte min pære til JVC DLA-HD1 hos http://www.spelkontroll.se/

Men de er jo ikke nødvendigvis billige til alle mulige andre modeller. Det var mere som en opfordring til, at se sig for og købe en FØR ens eksisterende pære går i stykker, så man ikke skal vente 1½ uge som jeg skulle.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Dog giver reset af "lamp time" mig dog nogle udfordringer. Ifølge manualen skal man trykke EXIT -> ENTER -> HIDE og til sidst holde PIL NED inde et par sekunder. Desværre sker der ikke rigtigt noget.

AboutProjectors har manualen liggende her.

Nu var det på tide at skifte pæren igen og denne gang fandt jeg ud af hvordan..

Projektoren skal være slukket imens. Man trykker HURTIGT efter hinanden på følgende taster på fjernbetjeningen:

EXIT -> ENTER -> HIDE og til sidst holde PIL NED inde et par sekunder.

Herefter blinker dioderne lidt og så er den resettet.

Nøgleordet er at gøre det hurtigt..

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu