|
Det bedste mailsystem? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
T-teknik
-- Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
Emne: Det bedste mailsystem? Sendt: 24-Maj-2009 kl. 23:20 |
|
Jeg håber det er rette sted - men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvilke mailsystem, I mener er det bedste?
Nogle vælger Hotmail andre vælger Gmail - og nogle har valgt noget helt andet - kom med bud. |
||
Stroyer
Bruger Oprettet: 19-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 190 |
Sendt: 24-Maj-2009 kl. 23:29 | |
Jeg sværger til Gmail og har brugt det de sidste MANGE år. Der er ikke så meget "pis". Det er simpelt. Ingen reklamer, hurtig, pålidlig, og masser af lagerplads. /mvh |
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 24-Maj-2009 kl. 23:39 | |
En IMAP server med SSL, og din egen mail klient, for eksempel Thunderbird. Webmail er en nødløsning.. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
RuneH
Guld medlem Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1747 |
Sendt: 25-Maj-2009 kl. 00:09 | |
Hvis jeg absolut skulle vælge en online gratis mail service, så ville det helt klart været Gmail. Den er så overlegen at det gør helt ondt. Dog bruger jeg primært min egen mail, fra eget domæne/hotel. Hvis man kører server derhjemme og bruger windows, så er http://www.hmailserver.com/ faktisk rigtig godt - og gratis. Men ellers Gmail. Den slår jo alle. Ikke bare på plads, men også muligheder. Og så kan man jo sige, at hvis du først har et login på google Gmail, så har du en massevis fede apps.. F.eks. deres "Office pakke". |
||
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
||
Corax
Super bruger Oprettet: 10-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 351 |
Sendt: 25-Maj-2009 kl. 00:20 | |
Gmail. Ingen reklamer, godt webinterface, massere af plads og fantastisk antispam filter.
|
||
jeje
Guld medlem Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
Sendt: 25-Maj-2009 kl. 01:32 | |
Hotmail kan finde på at smide mails fra andre mailsystemer væk uden at give besked.
Gmail gratis mailkonto har Webmail, POP3 og IMAP, og alle med mulighed for krypterede forbindelser. Stor lagerplads. Effektivt spamfilter. Der kan mod betaling tilknyttes eget domæne, hvilket jeg vil foreslå, at man gør, så man altid kan flytte til et andet firma uden at ændre sin mailadresse. Det kunne jo være, at Google tilføjer reklamer til mailene i fremtiden. Når man bruger Webmail, registrerer Google vistnok links på alle de websider, man besøger. Jeg betaler for en mailkonto med høj stabilitet, Webmail, POP3, IMAP og eget domæne. Hvis jeg bliver utilfreds med mailhotellet, kan jeg skifte til et andet hotel uden at ændre mailadresser. |
||
Corax
Super bruger Oprettet: 10-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 351 |
Sendt: 25-Maj-2009 kl. 02:35 | |
Kan man slå fra. Men standart instillingen er at vist at den gør det. |
||
jeje
Guld medlem Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
Sendt: 25-Maj-2009 kl. 03:27 | |
Tak for info. Googles information om det er godt gemt, men nu har jeg fundet det. Til hjælp for andre kan jeg oplyse, at det er under "indstillinger for Google-konto" og hedder weboversigt (Web History). Den har jeg heldigvis aldrig haft slået til, da jeg ikke har installeret Google Toolbar. |
||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7883 |
Sendt: 25-Maj-2009 kl. 06:43 | |
Jeg ville ikke bruge webmail som primært system. Jeg synes det er bedst at have mailen på sin egen computer. F.eks. med Thunderbird som e-mail program. Hvis man ikke har nogen mail adresse via sin internet udbyder eller ikke vil bruge den, så kan man oprette sit eget domæne og så f.eks. oprette e-mail adresse via WebHosting. Det fungerer fint. Jeg har også en anden e-mail adresse som jeg har haft lige siden jeg første gang fik e-mail adresse - hos get2net. Den e-mail adresse har jeg stadigvæk. Så bruger jeg get2net / tele2 til indkommende mail på den adresse og enten webhosting eller min internet udbyder (som ikke er get2net) til udgående mail.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3839 |
Sendt: 25-Maj-2009 kl. 08:00 | |
Det er gratis via Googles Apps. Jeg har lige flyttet min webmail til Google. Der er så adgang via mail.mitdomæne.dk |
||
|
||
T-teknik
-- Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
Sendt: 25-Maj-2009 kl. 08:09 | |
Jeg har min leverandørs mailboks, som har fulgt mig siden begyndelsen og så min Hotmail. - Jeg synes det er praktisk at adskille tingene lidt.
Men er der nogle, som har haft problemer med at skifte mailsystem i forbindelse med netsider og netbutikker? |
||
jonaskp
Guld medlem Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Sendt: 25-Maj-2009 kl. 08:33 | |
Det ville jo være rart hvis du kunne forklare lidt nærmere hvorfor du mener dette? Jeg bruger selv Gmail, da det er så meget nemmere end Hotmail/live. Hotmail tror jeg dog er blevet en del bedre end da jeg sidst prøvede det, men når først man har vænnet sig til at grube gmail, er det svært at skite. Også fordi jeg har alle mulige gamle mails liggende, som helst ikke bare skulle forsvinde. Gmail-kalenderen (google Calendar) har desuden også mulighed for Push via Microsoft Exchange, så mon ikke det også kommer til gmail på et tidspunkt? |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |