|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
beggar ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() Sendt: 27-Maj-2009 kl. 17:37 |
Jeg vil prøve at bygge en htpc med det nye zotac ion bundkort
Hertil havde jeg tænkt mig at bruge et Silverstone LC12 kabinet. Da jeg er lidt grøn, savner jeg en "kogebog" til, hvordan man kobler de to produkter sammen, specielt ift. strømforsyninger. - Til Zotac bundkortet medfølger en 90w adapter som strømforsyner bundkortet direkte, jf nedenstående: "The ION-ITX-A is provided with a 90W AC Adapter which powers the board directly and feeds power to up to 3 other devices through an on-board male Molex connector Important! This board has a DC Power input and is not designed for use with a standard ATX PSU The onboard DC/DC power supply removes the need for a large internal power supply that is typically noisy and occupies a lot of space." Hvordan forholder man sig til Silverstone LC12 indeholder en ekstern psu, når Zotac bundkortet har indbygget strømforsyning. Kobler man den interne psu i kabinettet fra eller hvad, og hvordan virker i så fald kabinettets on/off knap, usb porte på frontpanel, evt. display m.m.? Håber, I forstår mit (sikkert dumme) spørgsmål... |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Den må virke ligesom en laptop, som jo har en extern strømforsyning...
Hvad har du forestillet dig af TV-kort, dette motherboard har hverden det ene eller til sætte TV-kort i, bortset fra muligheden for externe USB enheder... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
beggar ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Vil det sige, at bruge ekstern strømforsyning til både bundkort og kabinet - altså 2? (der følger én med til begge produkter)
Jeg bruger usb tvtuner |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3562 Der er et særligt DC-stik i MB, som anvendes i stedet det nprmale 24 pins PSU stik.
Redigeret af avh - 27-Maj-2009 kl. 19:59 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
Der findes 4 varianter af bundkortet, de 2 er med ekstern PSU. Med ekstern PSU har du ikke behov for den sædvanlige ATX PSU, og du kan derfor bruge et mindre kabinet... dejligt til HTPC brug MEN du skal være opmærksom på at der er grænser for hvormeget add-on der kan trækkes .... antal drev, grafikkort, USB dimser, osv, osv http://www.mini-itx.com/reviews/zotac-ion/
|
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for svarene avh! Men jeg skal nok have det banket ind med 7 tommer søm
![]() ![]() ![]() Men hvad så med kabinettet - hvor tilslutter man dens funktionaliteter (on/off knap, usb porte m.m.)? p.s. mht. tv, så er det ikke det, jeg bruger mest. Jeg kører med den mindste programpakke fra den lokale antenneforening, som bliver ved med at sende analogt de næste par år. Jeg bruger faktisk mest Sputnik og DR nettv... |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Dejligt til HTPC? NEJ:
Men dette kræver jo at du laver en pisse dyr tynd klient som måske er strømbesparende....Den skal så trække på en Backend som fx MythTV SageTV eller Media Portal... Det bliver ikke nemt for dig at sætte op... Tror næppe heller du vil opnå noget på strømsiden... Det vil blive billigere og bedre at købe sig en ordentlig HTPC, og så have nogle HW extendere... Redigeret af Patriarken - 27-Maj-2009 kl. 20:49 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Min intention var, at jeg med zotac ion kan få et lille mediecenter, som er lydløs, fylder meget lidt, og som jeg har regnet ud kommer til at koste ca. 4000 kr (det troede jeg var billigt???).
Patriark, hvis du har en opskrift på noget, som er lige så billig og lydløs spidser jeg ører og tager imod med kyshånd. Jeg havde i tankerne, at jeg senere hen vil have en "medieserver" (nas), så i princippet behøver jeg vel ikke en kæmpe harddisk...? |
|
![]() |
|
xcanner ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2005 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Jeg mener ikke at man skal afskrive Zotac's ION bundkort som platform i det "virkelige liv", før det er afprøvet. Begger: Mht. til power on/off, så virker det på nøjagtig samme måde som et alm. bundkort med intern strømforsyning! Patriarken:
Hvorfor? Jeg påtænker at have en meget lille HD, og opgradere til en SSD hvis jeg bliver tilfreds med bundkortet (alt skal naturligvis streames fra NAS).
Igen, så har jeg ikke behov for optisk drev, alle film ligger online på NAS (naturligvis).
Hvad skal man bruge af udvidelses muligheder?
Det er så muligt, se: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60168& PN=3
Hvis den kan spille 1080p, hvorfor så skifte CPU, der er sikkert alligevel kommet endnu en ny socket, hvis systemet er så "langsomt" at man påtænker at skifte CPU? Efter de reviews jeg har set, så tror jeg ikke varmen bliver et problem! Men som sagt, det kræver en test i det virkelige liv! Fordelen, som jeg ser det er at hele skidtet kan være i en mini itx box som kan sidde bagpå TV'et. Redigeret af xcanner - 27-Maj-2009 kl. 21:22 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Denne løsning larmer end ikke....i det ene rum...
ASUS M3N78-EM 590KR (Nforce 8300 med LPCM 7.1 og onboard GFX med HDMI og Full HD support) Athlon X2 4850e 431kr( Prisbillig og strømbesparende CPU der er tilstrækkelig til en HTPC) Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 1 TB 550kr PioneerBDC-202BK 782kr BD-R + DVDbrænder Silverstone SUGO SG02 516kr NorthQ 4001AL 199kr Kingston ValueRAM 2 x 1 GB 220kr DE FloppyDTV DVB-C x 1 1100kr(Hos DVBshop) Some Cam by SMIT x 1 230kr(Hos DVBshop) Logitech Harmony 525 x 1 350kr LINKSYS Media Center Extender DMA2100 550kr SoundGraph IMON Inside 299kr 5598kr... Medie Center Extender inkluderet, digital kabel tuner inkluderet....Medie Center i to rum....Windows 7 RC er gratis. Hvis du henter det nu og aktiverer det er det gyldigt et års tid frem;-) Redigeret af Patriarken - 27-Maj-2009 kl. 21:43 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Jep rip du det hele til din NAS.....Det kommer dog nok til at tage et par år på den box... Ingen udvidelser? hvor er ir modtageren da? og kan du installere en TV tuner på din NAS? Kan din NAS rippe BD'ere? Mht Firewire....Jeg ved at der findes ION kort med MiniPCI....Og der kan du få Firewire kort til....Men de koster ikke under 4-500kr...Selvom man gjorde dette ville man skulle have en box mere klistret bag på sit TV... SSD? Den bliver dyr.... Jeg skriver desuden at den er ok som en tynd klient, og det er så det du pensler ud, og tak for det... Redigeret af Patriarken - 27-Maj-2009 kl. 21:43 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() |
Efter min mening er Nvidias ION produkter intet mindre end det perfekte til mini HTPC.
![]() Jeg kan købe en lille Atom PC, som kan køre Mediaportal med en Terratec HTC USB tuner der både virker til DVB-T, DVB-C og kan modtage S-Video. Jeg har kun brug for én mindre harddisk til timeshifting, resten kan ligge på en nas server. Man kan vælge at køre med et CAM over USB eller med en SoftCAM løsning. Det kan godt være at det bliver en lille boks med en masse vedhæng, men den kan jo så gemmes væk i et skab. Jeg skal have bygget mig sådan én når jeg får taget mig sammen i løbet af året og når det er kommet ordentligt frem i nogle pæne kabinetter som denne: Acer ION |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |