|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
thenndk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() Sendt: 10-Juni-2009 kl. 16:03 |
Hej Alle Jeg modtager via en 14 elements Yagi antenne på loftet flot signal fra Vordingborg K(66), bor på sydfalster, men modtager også tyske K(29), som jeg gerne vil undgå, da signalet fra Vordingborg skal kobles sammen med kabeltv, har prøvet med afskærmning mod syd med staniol, men det bliver K(29) faktisk bedre af, hjælp ? Mvh Torben |
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Du skal have fat i et kanalfilter til kanal 29.
Der er to indgange på, den ene tillader kun kanal 29 og den anden tillader alle andre end 29. |
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Eller sådan en kan man også få http://www.lunex.dk/product.asp?product=215
Læs også lidt mere om det her http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=827&zoneid=3 Redigeret af bibihest - 10-Juni-2009 kl. 16:18 |
|
![]() |
|
thenndk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
Vil gerne undgå kanalfilter da jeg mener det vil dæmpe mit K(66) signal, som jo skal kobles sammen med kabeltv, hvilket også giver dæmpning. Mvh Torben |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis du vil forbinde DTT med KabelTV, så skal du fjerne K66 fra KabelTV med et spærrefilter, og du er også nødsaget til at fjerne den Tyske kanal (K27) ellers vil den også forstyrre på TVet. Dernæst skal der bruges et samlefilter for at kombinere det 2 signaler. Ligeledes husk så er der jo nye frekvenser på DTT når de nye kanaler kommer til November, så til den tid vil MUX1 blive sende på en anden frekvens, ligesom der biliver forstyrrelser på KabelTV fra de øvrige MUX. Så det du har gang i bliver ikke nemt. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er godt klar på problematikken med spærrefilter, men kan jeg ikke fjerne indstrålingen fra de tyske kanaler "mekaniskt" oppe ved antennen med en form for afskærmning så jeg undgår spærrefilter K (29).
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Den bedste løsning er at købe en STB (MPEG4 til de nye DR kanaler) og modtage på den via din egen antenne, så er du ude over den problematik, da det uden anvendelse af filter ikke vil være muligt. Derudover som skrevet skal det hele laves om når der skiftes frekvens, og de nye kanaler kommer til. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Det kan du godt, men der skal mere end staniol til.
Der skal nok en hel mur bagved og du skal være sikker på signalet ikke kan reflekteres tilbage fra andre objekter, så helt brugbart er det vist ikke :) |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
![]() |
Jo, indstråling kan formindskes med retningsbetemt antenne, f.eks. som denne: Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 11-Juni-2009 kl. 11:59 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej radiomand Det med STB lyder interessant, men kan du ikke lige slå nogle streger på papiret der forklarer hvordan jeg stykker det sammen og forklare hvordan jeg styrer det (hvilken fjernbetjening og hvornår), somt sagt har jeg et pana TH-42PX70E og YouSee kabeltv, samt min nylig opsatte UHF antenne hvor jeg modtager K(66) og K(29) indtil november. |
|
Mvh Torben
Pana TH-42PX70E Pana DMR-EH57 Sharp LC-40LU705S |
|
![]() |
|
![]() |
STBen tilsluttes til din antenne, og til TVet med HDMI, og går derfor helt uden om KabelTV, hvis du kun vil bruge en Remote, så anskaffes en universal Remote. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder rigtig fornuftigt, jeg er helt med hertil, men et sidste spørgsmål, jeg har så vidt jeg husker koblet min Pana DMR-EH57 til tv'et med HDMI og Scart og begge apparater forsynes med særskilt kabelantennesignal, hvad så ? kan jeg få DVD'en til at optage fra begge signalkilder (Kabeltv+egen antenne)
|
|
Mvh Torben
Pana TH-42PX70E Pana DMR-EH57 Sharp LC-40LU705S |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |