|
|
Besvar ![]() |
Side 123 32> |
Forfatter | |
andromedia ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() Sendt: 23-Juni-2009 kl. 09:54 |
Jeg ved godt at man risikerer at blive sablet ned for at skrive noget kritisk overfor blu ray herinde, men anyway:
http://newz.dk/interessen-for-blu-ray-er-lav#new Don't kill the messenger... ![]() |
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
Jeg elsker denne kommentar: for der er da bare SÅ megen lighed mellem et voldkomprimeret lydformat og så et billedformat i højopløsning. |
|
![]() |
|
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
Interessant at HD-streaming måske vil byde på mere.
Hvis vi vender os mod Danmark, vil det så afholde specialbutikker fra at sælge Blu-ray, så også dem der bor i mindre byområder vil få mulighed for at købe dem? HD-streaming gør det ikke bedre. |
|
![]() |
|
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
Undersøgelsen fra Harris som ligger til grund for den linkede artikel skal nok tages med et alvorligt gran salt.
Ifølge den, så er procentdelen af amerikanere der har en (standalone) blu-ray afspiller steget fra 4 til 7 procent fra 2008 til 2009. I samme periode er antallet af HD DVD ejere steget fra 6 til 11 procent. Dette vel at mærke altså i det år der er gået siden HD DVD blev aflivet..? ![]() Jeg har en mistanke om at rubrikken HD DVD dækker over både Harddisk optagere, Upscaling DVD afspillere, og formentlig også en del blu-ray afspillere, fordi nogen folk ikke skelner imellem HD DVD og blu-ray. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
I us har de jo også meget HD tv, det kan vil også have en effekt på blu-ray. HD-streaming er fint, men man får sikkert ikke den ægte vare. lidt lige som mp3. Men blu-ray eller et andet HD format bliver fremtiden.
|
|
![]() |
|
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
Jeg kan ikke se at du kritiserer fætter BR, du videresender en oplysning fra en artikel og det er der ikke noget i vejen med.
Vi skal også alle have lov til at være her uanset vores holdning, et godt eksempel er vel Plasma vs. LCD debatten, hvor debatten er så glohed at biler der holder på en parkeringsplads i umiddelbar nærhed af en computer der er logget på Recordere, risikerer at bryde i brand. Men til artiklen, så er det stadigvæk sådan med forbrugere at de har DVD afspillere derhjemme og det er fint nok for dem, da de kan se filmen. Filmene har stadig en vis værdi på Blu-ray i forhold til DVD og det er dét der fraholder mange for at springe med på vognen. Hvis Sony regnede med at markedet skulle vendes på én nat og et eventyr, så kan de godt tro om igen. Et skridt i den rigtige retning er at der nu kommer afspillere, der ikke er væsentligt dyrere end en tilsvarende DVD maskine og film kan lejes i Blockbuster (eller anden udlejningsbutik), så hvis hardwarebutikkerne markedsfører Blu-ray når familien Danmark skal skifte deres DVD maskine, så bliver det nemmere at udbrede Blu-ray til de Danske hjem. Men så snart folk mødes af Blu-ray priser på 199 til 299,- kr. så vender de hurtigt om, uanset om en flok nørder, som os, på Recordere mener at Blu-ray er alle pengene værd. For familien Danmark (og vel også familien USA) handler det om, hvad der er godt nok, ganske simpelt. |
|
![]() |
|
JoLa ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Problemet er vel, at der ikke er så mange steder der har Blu-ray, når først skiverne står i Føtex og Kvikly, så går det måske lidt stærkere. Men jeg kender da en del faktisk, som har investeret i en afspiller, meeen et af hovedproblemerne er, at de også har børn og dermed dvd afspillere på børneværelset, plus de har tv i soveværelset, d.v.s. at så handler det ikke kun om en BD afspiller du skal ud og købe, men om flere. For ikke at tale om PCere hvis du ser filmen på dem.
|
|
![]() |
|
andromedia ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() |
Jeg har selv købt en BD player for et halvt år siden. Men indtil videre har jeg kun købt EN bd film, men en hel del DVD'er.
Grunden til det er simpel: Nye BD film koster typisk 299, og ældre titler koster 149-199. Kigger jeg på DVD koster nye titler typisk 149, og gamle titler omkring 50. Så jeg kan altså få 2 til 3 gange så mange film ved at købe dem på DVD end på BD. Min subjektive oplevelse af kvalitetsforskellen på BD og DVD, er at BD er ca 20-30% bedre (billede og lydkvalitet). Hvis prisen var 20-30% højere så købte jeg gerne BD'en istedet. Men lige nu får jeg altså langt mere for pengene ved at købe DVD'er... |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Den procentsats fortæller jo bare at du ikke udnytter formatet godt nok. Med det rette udstyr ville forskellen være flere 100%. Men dit regne stykke vil så også se noget anderledes ud med en yderligere udgift i str orden 50.000 til bedre udstyr. Det er vel også derfor Blu-ray er så længe om at slå an i bredere forstand. |
|
![]() |
|
T-teknik ![]() -- ![]() Bruger er stoppet Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1989 |
![]() |
Selve prisen er ved at falde på Blu-ray afspillere og på nogle områder kan det ikke svare sig at fastholde fokus på DVD afspillere.
- Men hvis ikke man vil købe en Blu-ray afspiller på nettet, måske også fordi man vil se varen f.eks. hos en specialbutik, så virker det som om at det stadig er sådan, at fokus er rettet der hvor der er den største kundekreds - det er især i storbyerne. - Det er også der de største butikker er. Jeg kan huske da DVD afspillerne kom frem, da kunne man se og købe dem næsten alle steder efter kort tid. Halvandet år efter HD DVD gav op og nu har så det eneste HD format på banen i form af Blu-ray. - Den større udbredelse kommer sikkert? - Vi i yderområderne venter ![]() |
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
Jeg er ikke enig i at forskellen med dvd og bd er 100% Bare fordi opløsningen er mere end fordoblet er det ikke ensbetydende med at man oplever kvalitetsforbedringen i samme omfang. Men det er svært, umuligt at sætte en sats på forskellen. Jeg havde selv samme oplevelse. Springet fra vhs til dvd oplevede jeg som - kvalitetsmæssigt - markant større end springet fra dvd til bd. Og for mange er dvd "godt nok" især når prisen på filmene (ikke afspilleren) tages i betragtning |
|
![]() |
|
![]() |
Prisen er i nogle tilfælde høj for en Blu-ray skive (der er slagtilbud), men os der gerne vil sikre os danske tekster, vi køber ikke hos udenlandske netbutikker - selvom der kan spares penge.
Noget andet er salgsargumentet - se hvad jeg har været udsat for hos en Expert: Trist oplevelse |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 32> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |