recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG FirmWare - seneste version?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG FirmWare - seneste version?

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Justin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2005
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: LG FirmWare - seneste version?
    Sendt: 19-December-2005 kl. 12:31

Hej LG-folk...

Jeg er meget interesseret i at få min LG FirmWare opgraderet og vil derfor høre, hvad seneste version hedder - og hvor jeg evt. kan få fat på den?

Jeg har en INO, som er en ægte LG-klon (7500) og den har tidligere accepteret både en LG-firmware-upgrade og installation af en 250 GB harddisk (uden at kny), men det irriterer mig grænseløst, at min frimware ikke "kan huske" at jeg sætter CharSet til LATIN1 for at se danske SubTitles (med Æ-Ø-Å vist korrekt) til mine DivX'er - dette skal vælges hver og eneste gang.... 

Er der en forbedret tilgængelig LG FirmWare, der "husker" bedre???

PS Fik i første omgang oprettet dette emne i Teknik & Teori, men det er da vist *her* det hører hjemme.

Justin 

Mvh.
Justin

Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2005 kl. 11:29
Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
Justin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2005 kl. 15:02

Mange tak, AndersPier

Jeg burde ha' skrevet det, men det er faktisk FirmWare 50617A, jeg har load'et og som jeg ikke kan få til at huske CharSet med ÆØÅ... dvs., dén du hentyder til på:

http://pl.lgservice.com/ and click STEROWNIKI BIOS icon, and then DVD/Video

Look for RH7500, RH7800 or RH7900 (RH7x00 in general)

Måske har nogen anskaffet sig en LG (eller INO) med en nyere firmware relase, eller kender til et sted på nettet, hvor en sådan kan hentes?

Jeg mener faktisk at have set indtil flere "højere" releases end denne 50617A.

Nogen forslag?

Mvh.

Justin

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 07:50

Så er jeg desværre blank - kører selv med min medlev. firmware på min RH-7800 - den har også problemet med divx subtitles IKKE kan huskes.

Dertil bliver subtitles stående, indtil der bliver sagt noget i filmene og subs dermed bliver opdateret.

Oprindeligt skrevet af Justin Justin skrev:

Mange tak, AndersPier

Jeg burde ha' skrevet det, men det er faktisk FirmWare 50617A, jeg har load'et og som jeg ikke kan få til at huske CharSet med ÆØÅ... dvs., dén du hentyder til på:

http://pl.lgservice.com/ and click STEROWNIKI BIOS icon, and then DVD/Video

Look for RH7500, RH7800 or RH7900 (RH7x00 in general)

Måske har nogen anskaffet sig en LG (eller INO) med en nyere firmware relase, eller kender til et sted på nettet, hvor en sådan kan hentes?

Jeg mener faktisk at have set indtil flere "højere" releases end denne 50617A.

Nogen forslag?

Mvh.

Justin

Regards,
Anders Pier.

Logitech Harmony 600
Til top
Justin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 14:27
Hej  AndersPier (og andre intersserede  )

På http://www.dvdboard.de/forum/showthread.php?t=89682&page =2
har jeg set referencer til en version:

Firmware as of 17.10.2005
    SET Ver:= 51017A Cware prod045 BSP=23FME 10 : Ver=R02 (D17)
    Loader w. 36

Det er et tysk forum, og
selvom mine tysk-kundskaber ikke er af de bedste kan jeg dog læse at andre dér også efterspørger et link til denne firmware - som absolut skulle være seneste version.

Desværre har ingen endnu stillet et link til rådighed

Men lad endelig høre, hvis nogen skulle finde den.

PS Og JA, jeg har samme "delay problem" med subtitles, der kune kan overskrive hinanden... End Time repsekteres åbenbart ikke, øv.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2005 kl. 14:43

Interessant.

Jeg kører selv version 50425A (som var på maskinen, da jeg købte den herovre i Sverige).

Dog har jeg kun set flg. andre firmware-versioner:

50908A -> ( http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6218&P N=1&TPN=2)

50425A -> ( http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6182&K W=50425a)

Tror jeg prøver at ringe til LG service-center en dag i nær fremtid, og spørge dem efter seneste version - de må kunne sende en eller noget. (Hvis jeg får fat i en ny version, skal jeg selvf. nok skrive om den og lægge den op til jer andre).

Hej  AndersPier (og andre intersserede  )

På http://www.dvdboard.de/forum/showthread.php?t=89682&page =2
har jeg set referencer til en version:

Firmware as of 17.10.2005
    SET Ver:= 51017A Cware prod045 BSP=23FME 10 : Ver=R02 (D17)
    Loader w. 36

Regards,
Anders Pier.

Logitech Harmony 600
Til top
Justin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2005 kl. 14:55

Lyder fint - og jeg vil gøre det samme, selvfølgelig.

Jeg iler derfor lige med en reminder, at LG (og kloner) findes med to forskellige typer processorer, så check lige fra evt. kilder HVILKEN chip, den pågældende FirmWare er ment for...

Firmware-upgrades er en ikke helt u-farlig ting, og kan være lige så fatal som et fejlindstalleret operativsystem på en PC... går det rigtigt galt, er der ingen er der ingen vej tilbage, enten:

1) Fordi man ikke starter med at "dump'e" den eksisterende FirmWare ud  på et medie først (dårlig programmering, faktisk, at dette ikke sker), eller...

2) Fordi firmwaren kun kører "halvt" igennem, og så kan det ske man ikke engang kan komme tilbage til menu-punktet, hvor man load'er en ny og bedre...

Det skal dog siges til slut her, at jeg faktisk lykkedes med at firmware-upgrade en IN=-3 med en LG-firmware... og helt uden problemer.

Nogle kloner er bare lavet helt rigtigt...  ...og menuerne er fuldkommen identiske med dem, man finder på LG 7800-serien nu.

mvh.
Justin

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2005 kl. 11:33

Hej Justin.

Vidste ikke der fandtes forskellige processorer/CPU'er på 7500/7800 modellerne. Det er da interessant - hvor har du denne info fra ?
(Ikke fordi jeg tvivler på dig, men blot for at høre hvor man kan finde sådan god detaljeret teknisk info om LG optagerne).

God jul og godt nytår.

Mvh. Anders.

Jeg iler derfor lige med en reminder, at LG (og kloner) findes med to forskellige typer processorer, så check lige fra evt. kilder HVILKEN chip, den pågældende FirmWare er ment for...

mvh.
Justin

Regards,
Anders Pier.

Logitech Harmony 600
Til top
Justin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2005 kl. 20:48

Hej Anders,

Eftersom jeg lige er paa Juleferie i Holland - og derfor ikke har adgang til mine links derhjemme - kommer det desvaerre lige vente endnu et par dage.

Men den er altsaa god nok  - den med to modeller CPU'er i LG-modellerne. Jeg saa en advarsel, faktisk, om forsigtighed med firmware-opgrades, men fik ikke noteret navnene paa de to modeller

Jeg skal nok vende tilbage med flere detaljer, naar jeg er hjemme igen. Ligesom jeg vil annoncere, naar jeg har faaet fat paa denne seneste firmware, hvis den altsaa duer til min LG 7500 klon.

Godt Nytaar, imidlertid, til alle her

Mvh.
Justin

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 09:09

Dansk:
Har skrevet denne besked, både på Dansk og Engelsk, da jeg ved der er flere som læser den !

This message will follow in English.

Så fik jeg endelig fulgt op på nyere firmware, til LG RH 7500 & 7800/7800H.

Jeg prøvede at ringe til LG selv (http://nordic.lge.com/ - "Support", "LG Kontor"), men de anede intet om firmware - de henviste til et service center, som jeg så også ringede til. Service-centret havde heller ingen nyere firmware, eller kendskab til hvordan denne kunne fremskaffes.

Så prøvede jeg at skrive til LG i deres Web-form (http://se.lgservice.com/ - "Contact Us") og fik flg. svar i dag:
"Hi Anders

This is the latest we have now but there is a new one on it´s way but have
not arrived yet.

But it solve the sub title issue that it keeps your settings but still I
thing the subtitle stays until next conversation.

b.r.

LG Electronics"

I mailen, var vedhæftet den "seneste" version vi allerede har, 50617A - så der er iflg. LG Nordic, ingen nyere tilgængelig endnu.

Efterfølgende, skrev jeg tilbage - om de ikke var flinke at sende den seneste, når der kommer en nyere firmware.

Så skulle den være i vinkel - indtil da, må vi leve med version 50617A.
Vender tilbage, når jeg har en nyere firmware.

English:
I finally did a follow-up, on the "newer firmware question", for LG RH 7500 & 7800/7800H.

I tried to call LG (http://nordic.lge.com/ - "Support", "LG Kontor/LG Office"), But they had never heard of such a firmware - instead, they directed to a service center, which I then tried to call.

The Service-center did not know of any newer firmware either, nor how this could be retreived.

I then tried to contact LG, through their Web-form (http://se.lgservice.com/ - "Contact Us") and got the following answer today:
"Hi Anders

This is the latest we have now but there is a new one on it´s way but have
not arrived yet.

But it solve the sub title issue that it keeps your settings but still I
thing the subtitle stays until next conversation.

b.r.

XXXXX XXXXX
LG Electronics"

In the mail, LG attached the "latest" version, we already have 50617A - which means, according to LG Nordic, no newer firmware available as of writing.

I then wrote LG back - if they could please send me the latest firmware, when it arrives.

That should be it, for now we have to settle with version 50617A.
Will be back, when I have a newer firmware.

/Anders.

Redigeret af AndersPier
Regards,
Anders Pier.

Logitech Harmony 600
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 10:25
Hvis jeg ellers forstår mandens gebrokne engelsk så vil den nye firmware stadig ikke løse problemet med at underteksterne ikke forsvinder efter x antal sekunder.

Jeg har ikke selv LG recorderen, men er lidt nysgerrig mht problemet. Hvilken type undertekster benytter du dig af? Er det i .srt og .sub formatet?

Kører du DivX filmene fra harddisken eller CD'er... begge ting er måske mulige?

Venlig hilsen
Anders
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 10:43

Som jeg læser mailen, så løser denne firmware (50617A) at den husker min "setting" til LATIN-2, ved afspilning af DivX/XviD film men IKKE at den fjerner subtitles efter x sekunder.

Dog tolker jeg ikke denne mail, om hvovidt den nye firmware (kommende) løser subtitles problemet, med at subtitles forsvinder efter x sekunder eller andre issues - dem kommer han ikke ind på, da han ikke har set den kommende firmware endnu.

Jeg kan ikke huske om det er et problem med .sub, men det er et problem med .srt på XviD. Dog HAR jeg afspillet en eller flere DivX film, hvor subtitles har været fjernet korrekt efter endt dialog på filmen - men kan ikke huske om det er fordi det er en DivX (og ikke XviD), eller om det er fordi det er .sub formatet.
Det må komme an på en prøve når jeg får tid (skal nok vende tilbage herom).

Dog synes jeg ikke det er et kæmpe stort problem, at subtitles forbliver på skærmen (så har de langsomme eller trætte mulighed for at følge med... hehe), mere et irritations-moment. Ikke som KISS'en, der overhovedet ikke vil afspille nogle film eller de hakker eller andre probs. med KISS - her er LG'en bare fin.

/Anders.

Regards,
Anders Pier.

Logitech Harmony 600
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu