recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken (Pioneer) afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken (Pioneer) afspiller

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Ronin1979 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken (Pioneer) afspiller
    Sendt: 07-Juli-2009 kl. 14:57
Hejsa,

Jeg er seminewbie i denne verden men er dog alligevel i besiddelse af et glimrende setup (se signatur). Min problemstilling er at jeg er træt af min PS3 når det kommer til afspilning af i særdeleshed musik (men også lidt film). Sagen er den at jeg synes det er belastende at man skal have TV'et tændt for at finde det musiknummer man vil høre osv. Derfor har jeg overvejet at investere i en af de nye Pioneer blu-ray afspillere. Men min tvivl kommer når jeg prøver at tænke lidt fornuftigt. Altså kan det virkelig betale sig at jeg smider f.eks. 5 kilo efter en afspiller når jeg allerede har en der vel egentlig er sådan ok? Altså jeg tænker.. når jeg overfører data via HDMI til recieveren så vil jeg vel ikke opleve bedre lyd?

Kort sagt: Giv mig nogle gode grunde til hvorfor og hvilken pioneer afspiller jeg skal have. Prisen er for så vidt underordnet bare jeg får en der matcher mit setup, men jeg gider ikke betale en formue for 2% ekstra. ;-)

Pft
Pioneer LX5090H
Pioneer SC-LX71
Sony PS3
B&W 804S Front
B&W HTM4S Center
B&W PV1 Sub
B&W XT2 Bag
Til top
Doppler Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Juni-2009
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 15:12

Hvis jeg var dig ville jeg overveje denne Pio http://www.larsbengtsson.se/produkter/3/109/2957/ -Det et sandt røverkøb!! Og den skulle vist gøre det ret godt mht afspilng af CD'er

Det er helst sikkert noget at hente ved at bruge en god Bluray istedet for PS3'eren til at afspille lyd...(Det synes min ører ivertfald hehe) Men om det kan retfærdiggøre en udgift på 3100 kr, må være din egen vurdering

Alernativt kan du jo slå Disk auto start funktionen til i din Ps3, så behøver du ikke tænde dit TV for at høre musik

Redigeret af Doppler - 07-Juli-2009 kl. 15:18

Panasonic VT/Pioneer SC LX/B&W CM

Bowers Wilkins CM 1

Playstation 3 / XBox 360

Supra HDMI

QED Silver Anniversary
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 15:15

Se, nu er du så heldig, at der senere i dag kommer en anmeldelse af Pioneer BDP LX52 (måske den første i verden)

Nej du vil ikke opleve en bedre digital lyd, men til gengæld vil du kunne får meget ud af analog stereo, som sammen med din SC-LX71 bare lyder super.

Hverken digital billede eller lyd vil stort set være anderledes.

Og de eneste forskelle der er mellem BDP-320 og LX52 er stort set designet og et løft i den tekniske udførelse, så i princippet kan du nøjes med en BDP-320

Edit: Men i mellemtiden kan jeg da fornøje dig med et billede der blev taget ved udarbejdelsen af anmeldelsen:

Redigeret af Hother - 07-Juli-2009 kl. 15:27
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Doppler Doppler skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg overveje denne Pio http://www.larsbengtsson.se/produkter/3/109/2957/ -Det et sandt røverkøb!! Og den skulle vist gøre det ret godt mht afspilng af CD'er

Enig, den er super til CD, sidder lige nu og hopper til dens CD-musik 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 15:41
Tak for svarene.

Når du siger at jeg vil opleve bedre analog lyd. Hvordan vil jeg så præcist kunne udnytte det i mit setup når jeg kører med HDMI? Sorry for min uvidenhed ;-)
Pioneer LX5090H
Pioneer SC-LX71
Sony PS3
B&W 804S Front
B&W HTM4S Center
B&W PV1 Sub
B&W XT2 Bag
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 15:43
Hvad angår min PS3, så er det også for at gøre det mere brugervenligt at afspille CD'er. Uden TV'et tændt kan man f.eks. ikke se hvilken sang man afspiller. ;-(
Pioneer LX5090H
Pioneer SC-LX71
Sony PS3
B&W 804S Front
B&W HTM4S Center
B&W PV1 Sub
B&W XT2 Bag
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 15:49

Oprindeligt skrevet af Ronin1979 Ronin1979 skrev:

Tak for svarene.

Når du siger at jeg vil opleve bedre analog lyd. Hvordan vil jeg så præcist kunne udnytte det i mit setup når jeg kører med HDMI? Sorry for min uvidenhed ;-)

Du sætter bare analoge RCA kabler mellem din receiver og din afspiller - skøn lyd.

Ingen undskyldninger  - tak

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 15:51
Så er det jo at jeg bliver forvirret. I den her digitale verden vi lever I så er analog lyd altså stadig at foretrække?
Pioneer LX5090H
Pioneer SC-LX71
Sony PS3
B&W 804S Front
B&W HTM4S Center
B&W PV1 Sub
B&W XT2 Bag
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 17:58

Så er det jo at jeg bliver forvirret. I den her digitale verden vi lever I så er analog lyd altså stadig at foretrække?

lyden i dine højtaler er jo analog for at sætte det på en spids. Så en god dac er at foretrække.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 19:16

Kort sagt: Giv mig nogle gode grunde til hvorfor og hvilken pioneer afspiller jeg skal have. [....]

Hvordan kan det være det lige skal være en Pioneer?

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 19:17

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

lyden i dine højtaler er jo analog for at sætte det på en spids. Så en god dac er at foretrække.
´

Burde det ikke være ligegyldigt hvis man har en god forstærker (som i dette tilfælde) ?

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
NesraL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2009 kl. 19:25

Undskyld at jeg lige låner din tråd Ronin, men jeg vil gerne høre om en ting, da jeg står i den samme situation som dig.
Jeg overvejer at skifte min PS3 ud med en Pioneer blu-ray afspiller (enten BDP 320 eller LX52), mest af alt fordi CD-lyden i PS3'en er skuffende, og fordi dens egenskaber til at dekode HD-lyd er lige så.
(Og jeg er afhængig af dekodningen i Blu-ray afspilleren, da min receiver godt nok godt kan modtage lyden via HDMI, men ikke selv kan dekode)..

Jeg skal bare høre: Hvis man sætter f.eks en Pioneer BDP320 til ens receiver med både signalkabler, som skulle være at fortrække til CD lytning, og et HDMI kabel til film afspilning, er den så selv "intelligent" nok til at skifte i mellem de to ting alt efter hvad man hører?

Eller skal man f.eks sætte den op til at sende lyd via signalkablerne når ens receiver står på stereo, og sætte den til at sende lyd via HDMI-kablet når man sætter den til film (multi channel)?

Endnu en gang undskyld jeg lige låner tråden Ronin, men hvis der er nogen der kan svare på dette, kan du jo muligvis også bruge informationen! :)

Redigeret af NesraL - 07-Juli-2009 kl. 19:26
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu