|
Bedste projektor til 15.000 kr.? |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | ||
Simsalabim[DK]
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
Emne: Bedste projektor til 15.000 kr.? Sendt: 07-Juli-2009 kl. 23:28 |
|
Min BenQ W10000 skal udskiftes, så nu leder jeg efter den
bedste projektor til omkring 15.000 kr. Hvilken projektor kan I anbefale i det prisleje? |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 08-Juli-2009 kl. 08:32 | |
W5000 er væsentligt bedre end W10000... |
||
Mr. Anderson
Guld medlem Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
Sendt: 08-Juli-2009 kl. 09:57 | |
BenQ W6000 bliver lanceret i løbet af August som måske var lidt at kigge efter..? Kommer vidst til vejl pris af 15999,- Håber lidt den W5000 jeg har sendt til ombytning bliver udskiftet med en W6000.. Det har taget sin tid nu... |
||
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
||
Simsalabim[DK]
Guld medlem Oprettet: 18-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 618 |
Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:48 | |
Otto, tak for dit input.
Dog havde jeg en masse problemer med W10000-modellerne, der hele tiden gik i stykker, så jeg er lidt nervøs for at W5000 lider af de samme skavanker. Det gode er, at en W5000 er billig og at den vil kunne passe til mit nuværende loftbeslag. Jeg havde egentlig fornemmelsen af, at W5000 og W10000 var rimelig jævnbyrdige, så det overrasker mig, at du mener at W5000 er væsentligt bedre en W10000. Otto, tror du ikke at det vil være fornuftigt at vente på en W6000 som Mr. Anderson foreslår, hvis det skulle være en BenQ? Det må vel antages, at W6000 kommer til at være væsentligt bedre end W5000 ikke sandt? Specifikationerne ser i hvert fald flotte ud for W6000 for eksempel i forhold til kontrastniveau. Ulempen ved W6000 er del at man så skal vente lidt, dels er den lidt dyrere og mere væsentligt, så passer en sort projektor mindre godt ind i rummet end en hvid. Tak for jeres forslag. Hvis I skulle anbefale en anden projektor end en BenQ til omkring 15.000 kr., hvad ville det så være? Nu har jeg jo som sagt haft nogle ærgerlige oplevelser med BenQ's projektorer, så jeg ville næsten følge mig for dum, hvis jeg købte en anden BenQ-projektor og der også var problemer med den. Eller er BenQ bare den bedste løsning i det prisleje? Redigeret af Simsalabim[DK] - 08-Juli-2009 kl. 11:15 |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 08-Juli-2009 kl. 10:58 | |
Farvegengivelsen efter kalibrering er klart bedre på W5000, og det gør meget for helheden. Uden kalibrering er de nok mere jævnbyrdige.
Specs, især for kontrast-niveau, siger ikke altid så meget om billedkvaliteten, så hvor meget bedre en W6000 er, vil jeg helst ikke sige så meget om før jeg har set den. W5000 kan man så omvendt sikkert få en god pris på hos dem der har nogle tilbage (jeg har en demo...), men hvis det ikke er så afgørende, og du iøvrigt kan vente, så vil jeg da generelt foretrække nyeste generation, ingen tvivl om det. Det afhænger også lidt af fremtidsplanerne - alt tyder på at LED baserede projektorer vil overtage markedet inden for nogle år, hvis man har tænkt sig at hoppe på dén vogn senere, så er der måske ræson i at spare pengene og finde sig i den relativt lille forskel. Jeg forstår godt din modvilje mod et mærke du har haft problemer med før, men jeg har haft meget få problemer med W5000, udover software-opdateringerne. |
||
Simsalabim[DK]
Sendt: 08-Juli-2009 kl. 11:23 | |
Hej Otto,
Det var sørme et hurtigt svar :-) Jeg troede ikke, at I var så hurtige, så jeg opdaterede min oprindelige besked med lidt andre spørgsmål. Kan du ikke lige sende mig en mail med information om hvad den demo W5000 ville koste - jeg undersøger lige alle muligheder. Jeg har umiddelbart en vis modvilje mod at købe en anden BenQ og specielt en BenQ W5000, der vel er konstrueret på nogenlunde samme vis som en W10000. Dette afsnit satte jeg ind efter at du kom med dit svar Otto: Hvis I skulle anbefale en anden projektor end en BenQ til omkring 15.000 kr., hvad ville det så være? Nu har jeg jo som sagt haft nogle ærgerlige oplevelser med BenQ's projektorer, så jeg ville næsten følge mig for dum, hvis jeg købte en anden BenQ-projektor og der også var problemer med den. Eller er BenQ bare den bedste løsning i det prisleje? |
||
Stuffedfrog
Bruger Oprettet: 13-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
Sendt: 08-Juli-2009 kl. 15:07 | |
Jeg ville helt sikkert kigge lidt på en Panasonic PT-AE3000. Den koster godt nok 2-3.000 kr. mere end de 15.000 kr. men det er virkelig en god projektor til pengene hvis du spørger mig. |
||
truehorses
Bruger Oprettet: 16-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 107 |
Sendt: 08-Juli-2009 kl. 15:18 | |
Kender et par stykker med en BenQ w5000 og erindrer ikke at de har problemmer med deres... |
||
truehorses
LG50PS7000 |
||
Otto J
Sendt: 08-Juli-2009 kl. 21:27 | |
Se PM. Der er større forskel på W10000 og W5000 end man skulle tro, selve kassen er den samme, men derudover har de faktisk ikke meget til fælles, selv om det ser sådan ud på overfladen. Graver man lidt i service-menu osv, kan man se at det er to helt forskellige konstruktioner. |
||
Simsalabim[DK]
Sendt: 09-Juli-2009 kl. 00:37 | |
Tak for jeres yderligere forslag og input :-)
Stuffedfrog, den Panasonic PT-AE3000 ser rigtig god ud. Det lader til, at man får meget for pengene og sortniveauet og det at den er lydløs tæller meget op. Dog tror jeg umiddelbart ikke, at en PT-AE3000, da den sandsynligvis ikke har lys nok til mit 123" hvide lærred :-( Skarpheden for PT-AE3000 er også noget, der kunne bekymre mig lidt, men man kan jo ikke få alt :-/ Truehorses, ok. Nu har jeg bare været så uheldig med BenQ, at jeg efterhånden er rimelig overbevist om, at jeg må prøve noget andet. Jeg ville simpelthen føle mig for dum, hvis jeg igen stod med en defekt BenQ projektor. Otto, jeg har ikke modtaget en PM. Som sagt vil jeg gerne høre prisen, men jeg er meget tilbageholdende overfor at vælge en BenQ. Jeg kender dog billedet fra min W10000 og det var jeg i hvert fald meget meget tilfreds med, så en W5000 vil sikkert kunne leve op til mine forventninger. Hverken min kæreste eller jeg har problemer med regnbuer og DLP, så måske skulle man drage fordel af det og vælge DLP? Hvilke konkurrenter er der i prisniveauet omkring 15.000 kr., hvis man i første omgang skulle se på DLP? |
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Sendt: 09-Juli-2009 kl. 07:52 | |
jeg købte en w5000 kort tid efter at den kom på markedet.efter div firmware opdateringer har der absolut intet været,andet en et meget korrekt billedet(kal,og købt af otto) hvis der skulle opstå noget ,har du jo købt den af otto som giver en super service.hvis du er til dlp vil det være dumt ikke at vælge det bedste billede i den prisklasse =w5000 de problemmer der har været.så som støj i billedet,klippet BTB .ukorrekt 24fps.er noget andre projektorer også har været ramt af,men benq har som nogle af de eneste brugt krudt på at få dem rettet (via firmware) ud over det har de også tilføjet just af grundfarver jeg har været meget tilfreds med min w5000.Da den blev firmware opdateret måtte jeg unvære den i sølle 3 dage |
||
jr00
Bruger Oprettet: 20-December-2004 Status: Offline Point: 79 |
Sendt: 09-Juli-2009 kl. 08:00 | |
Hej, På den norske side avforum.no bliver sonys HW-10 ofte fremhævet som en af de bedste i 15-20K priskassen, så det ville måske være en god ide at tage den med i dine overvejelser. Se evt. en test af den her: http://avforum.no/forum/dybdetester-video/81570-dybdetest-so ny-vpl-hw10.html På selvsamme side synes jeg også ofte W5000 og BenQ andre projektorer jævnlig bliver kritiseret for at de ofte går i stykker. |
||
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |