recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VR Format
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVR Format

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
laga5270 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: VR Format
    Sendt: 02-Januar-2006 kl. 15:26

Hej

Min nye DVD optager optager kun i +VR format.

Iflg Guide her på sitet "er det meget få almindelige DVD-afspillere som kan afspille diske optaget i VR mode".

Jeg opfatter det som, at dette format kun har ringe udbredelse - men hvorledes ser det ud i fremtiden?

Jeg fisker efter, om det er en dårlig idé at gemme sine optagelser i et format, som jeg så efterfølgende vil få problemer med at få forskellige maskiner til at afspille.

Er der nogen, der har en mening om dette?

/Lars

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2006 kl. 16:29
Optagelserne der skal gemmes permanent skal brændes til skiver i video-mode, ikke VR.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2006 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af laga5270 laga5270 skrev:

Min nye DVD optager optager kun i +VR format.

Iflg Guide her på sitet "er det meget få almindelige DVD-afspillere som kan afspille diske optaget i VR mode".

Jeg opfatter det som, at dette format kun har ringe udbredelse - men hvorledes ser det ud i fremtiden?

Jeg fisker efter, om det er en dårlig idé at gemme sine optagelser i et format, som jeg så efterfølgende vil få problemer med at få forskellige maskiner til at afspille.

DVD+VR formatet er kompatibelt med DVD Video formatet.

En anden måde at sige det på er, at en DVD optaget i DVD+VR format samtidigt overholder DVD Video specifikationerne, og kan derfor afspilles i DVD afspillere - under forudsætning af, at afspilleren kan læse det fysiske disk format (DVD+RW eller DVD+R).

Der er altså ingen ko på isen!

DVD-VR formatet er derimod IKKE kompatibelt med DVD Video, og der findes kun få DVD afspillere som kan læse dette format. En af dem er heldigvis tilsluttet mit fjernsyn.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
laga5270 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2005
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2006 kl. 13:44

Hej igen

Tak for svarene.

/Lars G.