recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så fik min PS3 nok! 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå fik min PS3 nok! 

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Emne: Så fik min PS3 nok! 
    Sendt: 17-Juli-2009 kl. 23:09

Så fik min PS3 nok.

Jeg havde spillet lidt Guitar Hero World Tour i går aftes, og da jeg var færdig, gjorde jeg åbenbart den fejl ikke at lukke spillet ned, men bare slukke mit tv...

Den har så stået i menuen i GH hele natten og dagen i dag - og det var åbenbart for meget for staklen.

Da jeg i dag vil spille lidt, trykker jeg i menuen på Career for at fortsætte, og spillet forsøger at læse... men den bliver bare stående i loading, og efter noget tid er jeg nød til at slukke helt for strømmen, PS3'en reagere ikke på noget som helst...

Da jeg starter den op igen, læser den ikke disken - den registrere altså ikke at GH sidder i maskinen. Det hjælper ikke at tage det ud, og sætte i igen, det reagerer den ikke på - selv om BD lyset blinker, og lyser fast når disken er i.

En genstart uden disk, så kan maskinen igen registrere at jeg sætter en disk i, men kan ikke starte noget op uden en læsefejl :(

Det samme sker med andre spil... når først maskinen har forsøgt at læse, så kan jeg kun få den til at registrere en ny disk, ved at starte den op uden nogen disk i først.

Jeg har endda prøvet at montere min gamle 60Gbyte harddisk for at se om det var en operativsystem fejl eller noget, men det gav ikke noget bedre resultat.

Jeg har gjort maskinen grundigt rent, støvsuget alle lufthuller, og også forsøgt at "støvsuge" ind af slot-in drevet, uden den store effekt...

Efter at have haft maskinen slukket i en times tid, lykkedes det mig faktisk at få den til at starte GH så meget op, at jeg kunne spillet et enkelt nummer, bort set fra at den pludselig stopper undervejs i nummeret - og igen dør så jeg må tage strømmen...

Er det hele drevet der er dødt? Laseren?

Nogen der kender andre end chip-kolding.dk der fixer sådan noget? Maskinen er over 2 år gammel, så reklamationsret er der ikke længere.

Kan det bedre betale sig at gå ned og ofte 2700 på en ny - eller er der en af jer der lige står og vil af med jeres 40Gbyte, og skal bruge lidt penge til ferien?! ;)

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 00:08
Du har selvfølgelig genstartet systemet til fabriksindstillinger, ik? 
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 00:20

Oprindeligt skrevet af doit doit skrev:

Du har selvfølgelig genstartet systemet til fabriksindstillinger, ik? 

Det var noget af det første jeg forsøgte...

Som skrevet kan den nu læse diske når den har været slukket i en periode, men åbenbart kun til den bliver en smule varm, eller kommer til et vist sted på skiven...

Jeg må nok indse at den er færdig - så det er rep af maskinen, eller køb en ny, og det bliver mok det sidste, selv om jeg er træt af at miste min gode gamle 60 Gbyte model :)

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
achmetoma Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 07:29

http://www.konsol-chips.dk/

De reparere PS3 - jeg kender dog ikke nogen der har fået fixe en PS3 med laserproblem hos dem, men prøv at kontakte dem 

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 07:48

Jeg tror generelt ikke, det kan betale sig at fixe en PS3 med et laserproblem. Sony ombytter jo maskinerne, stort set hver gang de får en PS3 til reparation, så det tyder på, at omkostningerne er for store, hvilket de også er. Tror ikke, at det det skulle være meget billigere at få repareret øvrige steder, men selvfølgelig altid et forsøg værd.

Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 09:56

Surt !

Hmm jeg er ikke tekniker....

Men hvis du godt kan starte et disk baseret spil, er det måske ikke laseren, men et kølings problem.

Kan du spille PSN spil, eller demoer uden at den går ned ? ( husk at tage disken ud af drevet når du tester det)

Hvis du kan det, ja så er det nok laseren. Hvis ikke så tyder det mere på at den bliver for varm.

Ved ikke om det overhovedet kan betale sig at reparere den. Prøv evt at ringe til wurzt radio og høre om de kan fixe en PS3. De giver altid et gratis reperations tilbud.

Så kan du jo tage stilling til om du syntes det er det værd, eller du bare vil købe en ny 80 GB.

 

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af achmetoma achmetoma skrev:

http://www.konsol-chips.dk/

De reparere PS3 - jeg kender dog ikke nogen der har fået fixe en PS3 med laserproblem hos dem, men prøv at kontakte dem 

Jeg har prøvet at skrive til dem...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Surt !

Hmm jeg er ikke tekniker....

Men hvis du godt kan starte et disk baseret spil, er det måske ikke laseren, men et kølings problem.

Kan du spille PSN spil, eller demoer uden at den går ned ? ( husk at tage disken ud af drevet når du tester det)

Hvis du kan det, ja så er det nok laseren. Hvis ikke så tyder det mere på at den bliver for varm.

Ved ikke om det overhovedet kan betale sig at reparere den. Prøv evt at ringe til wurzt radio og høre om de kan fixe en PS3. De giver altid et gratis reperations tilbud.

Så kan du jo tage stilling til om du syntes det er det værd, eller du bare vil købe en ny 80 GB.

 

Jeg havde maskinen tændt op i kort tid her til morgen, og det lykkedes mig da at få startet Ghostbusters op, og spille lidt i en level, men slukkede lige efter, så den nåede ikke at blive varm.

Vil i løbet af eftermiddagen lige prøve at spille lidt Battlefield 1943 i nogle timer, og så se hvordan den reagerer på at få en disk når den er blevet varm...

Hvis den stadig fejler, tror jeg ikke jeg orker at rode så meget med reparation - så må den blive sekundær maskine til streaming eller noget, og så køber jeg en ny og sætter en 320Gbyte disk i :)

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 13:31
Pas på med støvsugeren. Der opstår masser af statisk elektricitet ved mundstykket, og det er en dræber for finelektronik!

Effekten af det tvivler jeg nu også en del på.. prøv istedet at puste ind i drevet med trykluftpistol - behærsket, naturligvis.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 13:50

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

Pas på med støvsugeren. Der opstår masser af statisk elektricitet ved mundstykket, og det er en dræber for finelektronik!

Effekten af det tvivler jeg nu også en del på.. prøv istedet at puste ind i drevet med trykluftpistol - behærsket, naturligvis.

Efter mange år i branchen er jeg klar over at man skal være lettere forsigtig med støvsugeren - men min PS3 er helt klart blevet mere lydløs efter at være blevet gjort grundigt ren - og jeg fik også blæserne til at gå amok og lave en fuld udblæsning i nogle minutter ved at blokere for luften i den ene side - efter det, er den faktisk blevet til at holde ud at være i stue med :)

Jeg har ikke lige trykluft, men vil da overveje at få fat på en lille dåse...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Kan du spille PSN spil, eller demoer uden at den går ned ? ( husk at tage disken ud af drevet når du tester det)

Hvis du kan det, ja så er det nok laseren. Hvis ikke så tyder det mere på at den bliver for varm.

Nå, en times Battlefield 1943 kan den sagtens afvikle - så nu må vi se om den kan lide en times Ghostbusters afviklet fra Bluray...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 15:29

Det må være laseren der er blevet træt...

Ca 1/2 times Ghostbusters, så stoppede festen... jeg kan ikke quitte spillet, den står bare og kører på samme sted på skiven..

Jeg må ud og ofre lidt på en ny PS3....

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu