Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
|
Emne: Forsikringssvindel!?? Er det ok? Sendt: 04-August-2009 kl. 13:51 |
Der opfordres i en anden tråd til forsikringssvindel! Måske for sjov, måske ikke! (konsoller)...
Synes folk det er ok at snyde sit forsikringsselskab? Jeg er meget ivrig modstander af dette og andet bedrag.
ADVARSEL:
der er iøvrigt skærpende omstændigheder i en sådan sag (mht stafudmåling) ift. alm. bedrag.
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 3721
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 13:58 |
Synes ikke det er ok, HVIS:
Det er med til at hæve prisen for os andre.
Det er med til at gøre at forsikringsselskaberne tvivler på os som melder noget til forsikringen og som har rent mel i posen
Jeg har flere gange meldt noget til mit forsikringsselskab og fået en god behandling, og har ingen intentioner om at snyde dem. Synes ikke det er ok, og det er bestemt ikke fordi jeg er en helgen eller andet
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
|
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 14:03 |
Selvfølgelig er det ikke ok at svindle. Uanset om det er forsikringssvindel eller anden form for svindel. Der er kun én vinder, og det er svindleren, vi andre betaler "gildet"
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 14:07 |
Kan jeg også tilslutte mig.
OG egentlig ufatteligt folk vi svindle for så små beløb, endag når det er stærkt strafbart.
Vil også gerne have at selskaberne stoler på deres kunder, så man ikke behøver springe over en stak forhindringer for at få en erstatning udbetalt, som man lovligt har fortjent.
Og det ender jo med at de der begår ulovlighederne, skaber en mistro til kunder som har sagerne i orden
|
|
Gravenslund
Bruger
Oprettet: 18-Februar-2009
Point: 230
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 14:09 |
Øhh.. skulle der være en grund der retfærdiggør at svindle med forsikringen??
|
|
Pede8000
Guld medlem
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 14:13 |
Skyum skrev:
Selvfølgelig er det ikke ok at svindle. Uanset om det er forsikringssvindel eller anden form for svindel. Der er kun én vinder, og det er svindleren, vi andre betaler "gildet"
|
Det kan IKKE siges mere præcist! Argumenterne går bla. på at selskaberne tjener for mange penge.
Hvad bliver det næste? Bankerne tjener gode penge (nogen gange )
..." jeg kunne lige snuppe nogen penge fra skuffen mens bankdamen vender ryggen til, de har jo nok af dem"...
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 14:22 |
men det er jo de argumenter man bruger.
folk mener jo det er i orden at snuppe en cykel, eller et tv fra et andet hjem. FORDI de har jo pengene.
Man undskylder jo altid med at, jeg har jo åbenbart ikke været heldig, så det er jo unfair der er nogle der har mere end mig (selvom det faktisk kræver en HEL del ekstra arbejde at få flere af de lorte penge)..
Men okay i princippet er det jo det samme man gør med topskat ;-) stjæler fra dem som har lidt mere end andre.
Kan huske jeg hørte det argument i TV fra en rejse arrangør der havde lukket sit firma, og startet et nyt op dagen efter. (samme hjemmeside, samme setup)
OG der var sindssygt mange mennesker der havde mistet alle deres penge i hans gamle selskab. og så var hans kommentar bare, Well har man råd til at bruge 10.000 af kr på rejser, så har man også råd til at miste dem.
Det er de holdninger som lidt bringer mig i kog.
Men den på konsol siden, er nu nok bare i spøg.
Vælger selv at være NAIV og tror det bedste om folk, folk gør da ikke sådan noget... det er forhåbentligt kun et fåtal.
Redigeret af Rasmusdc - 04-August-2009 kl. 14:23
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 14:40 |
Det er ulovligt, og det er selvfølgeligt ikke iorden, iøvrigt er det vel meget almindeligt at pjatte lidt om sådan noget.. der er bare mennesker som ikke kan skelne forskel mellem pjat og alvor.
Så vær ærlig det kan altid bedst betale sig, man skal jo også kunne se sig selv i spejlet... ikke alt her i livet gøres op i penge, god moral og ærlighed er ægte værdier
Man skulle måske i samme åndedrag indskyde at desværre er forsikringsselskaberne heller ikke altid udstyret med den bedste moral selv... så fy til dem
Redigeret af rhsin - 04-August-2009 kl. 14:46
|
Mvh
René
|
|
Pede8000
Guld medlem
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 14:44 |
rhsin skrev:
Det er ulovligt, og det er selvfølgeligt ikke iorden, iøvrigt er det vel meget almindeligt at pjatte lidt om sådan noget.. der er bare mennesker som ikke kan skelne forskel mellem pjat og alvor.
Så vær ærlig det kan altid bedst betale sig, man skal jo også kunne se sig selv i spejlet... ikke alt her i livet gøres op i penge, god moral og ærlighed er ægte værdier
|
Rhsin,
jeg kan normalt godt se forskel på sjov og alvor og er slet ikke i tvivl i et af tilfældene.. Prøv at tjekke tråden: Så fik min PS3 nok!
Jeg er sådan set "græsk katolsk" om den nævnte bruger mener det alvorligt (det lyder sådan) eller ej. Det er en interessant og principiel diskution!
|
|
|
jonaskp
Guld medlem
Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 15:10 |
Pede8000 skrev:
Rhsin,
jeg kan normalt godt se forskel på sjov og alvor og er slet ikke i tvivl i et af tilfældene.. Prøv at tjekke tråden: Så fik min PS3 nok!
Jeg er sådan set "græsk katolsk" om den nævnte bruger mener det alvorligt (det lyder sådan) eller ej. Det er en interessant og principiel diskution!
|
Det bliver vel først rigtigt interessant i det øjeblik at vi kan få en til at indrømme at han synes forsikringssvindel er i orden for derefter at kunne debattere med denne/disse personer. Og jeg tvivler på at du får en af brugerne herinde til åbent at gå ind i den debat...
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 15:18 |
Det er vel ikke mere umoralsk at snyde over for et forsikringsselskab, end at snyde i skat, få lavet sort arbejde, eller køre for stærkt eller beruset eller tale i håndholdt mobil under kørsel.
Og alt det mener jeg er dybt umoralsk
Redigeret af Kampus - 04-August-2009 kl. 15:34
|
|
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 15:29 |
For god ordens skyld vil jeg sige, at det er umoralsk og ikke amoralsk, fordi
det netop faktisk kan lade sig gøre at vurdere, om det er rigtigt eller forkert.
Selvfølgelig er det ikke ok, men jeg tror det argument folk ofte bruger er, at
man alligevel bare betaler til en forsikring år efter år uden at få noget
tilbage, og derfor skulle angiveligt være ok at strække sandheden lidt
længere for at få noget ud af det. Hvis man konsekvent har det sådan burde
man måske i stedet overveje slet ikke at have forsikringen eller vælge en
med lavere dækning? Det er trods alt kun få forsikringer, som er lovpligtige,
og hvis man således er træt af at betale til et forsikringsselskab, kan man jo
overveje at lade være?
|
|