|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() Sendt: 07-August-2009 kl. 00:59 |
Hej
Har i andre der modtager canal 9 via DVB-t på den gamle kanal københavn kanal i MPEG4 problemer med kvaliten af billedet? De sidste par timer har der været et tydeligt støj overlay der lå bag ved billede med striber i ventre side. Der var en overgang der var "sort" skærm i et par sekunder og der var det VIRKELIG tydeligt... Samtidigt kommer der et ryk i billedet mod højre engang imellem... Andre der har oplevet det på dvb-t signalet? Edit: lige for at vise det her med et billede, hvor jeg har overexponeret det så det er tydeligere at se. Det ser virkelig ud til at meget dårligt analog signal med skygger der er blevet konvateret frem og tilbage og endelig ender i mpeg4.. ![]() Redigeret af Bjarke - 07-August-2009 kl. 01:11 |
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
![]() |
|
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
Canalplus er ved at undersøge hvad det kan skyldes. Lige umildbart blev jeg spurgt om signalet var godtnok og det ser det ud til at være.
Men ingen andre der har oplevet den dårlige kvalitet? Det er vist stortset det samme da kanal københavn sendte og også på gametv kanalen. |
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
![]() |
|
Kenneth.Wenzel ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 18-Juli-2009 Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Hej Bjarke Tak for din henvendelse. Mvh Kenneth Wenzel |
|
![]() |
|
![]() |
Det er rigtigt det er ikke voldsomt synligt lige umildbart.. Men prøv at sæt et testbillede uden billede eller med fx en logo i midten og kig derefter i i et mørkt rum.. Det er tydeligt der er noge analogt signalbehandling inde over.
Det var det samme under Kanal københavn, men der antog jeg at det var pga lokalstations status at man ikke har råd til ordenligt sendeudstyr, men når der kommer en kanal på fra Canal+ må det vel være iorden?! Har også skrevet til game-tv tidligere da de startede op, der var det også et "overlay" støj bag billedet. Der lignede det et dårligt computer tvudgang der blev brugt til transmission.. På mit nye tv ser det noget bedre ud, men stadig synlige tegn på analog behandling. |
|
|
|
![]() |
|
Kenneth.Wenzel ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 18-Juli-2009 Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Som sagt har vi ikke kunne genfinde dine striber på vores kontrolmonitorer. Det bliver spændende at se om du fortsat har striber, når vi udskifter vores analoge tv-link med digital fiber - som vi håber på, at vi får leveret primo september. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja mon ikke det bliver rimeligt tydeligt hvis resten af kæden er i orden.... Hvordan er det analoge tv link da opbygget? Der må da mangle en slutmodstand et sted, eller er det trådløst? Umildbart ville jeg da tro det var oplagt at hente ned via satellit og smide ud, eller via ADSL forbindelse e.l... Nu kan man jo sagtens transmittere analog tv via fiber :-) |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvad med de "ryk" der kommer i billedet så? Har lige taget tid, kommer hvert 75 sekund. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Der er åbenbart ikke nogen her på recordere.dk der går op i billedkvalitet
![]() Det er der til gengæld nogle på digital-tv.dk der gør ![]() Redigeret af Bjarke - 09-August-2009 kl. 12:46 |
|
|
|
![]() |
|
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
![]() |
Jeg har ligeledes bemærket en markant dårlig billedkvalitet på Kanal 9 DVB-T. (København)
Dels ser det "anderledes" grumset ud når jeg zapper forbi hvad der nu sendes, dels så har jeg set noget bold på kanalen, hvor jeg er blevet hængende i længere tid. Bold ser helt forfærdeligt ud på den kanal. Følger man bolden, vil der være situationer, hvor den næsten forsvinder. Der skal nok være fag-udtryk for det, men i praksis er det bare trættende at se på. Faktisk er billedet dårligere end analogt TV. Om det ligger i optagelsen/konvertering eller senere i distributionen ved jeg ikke. /B |
|
![]() |
|
tomsss ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Jeg oplever også et noget dårligt signal af Canal9. Har et Sony 40X3500 med indbygget DVB-T tuner. Signalet er fint, så det er ikke derfor.
Redigeret af tomsss - 19-August-2009 kl. 07:26 |
|
clueless
|
|
![]() |
|
per olsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() |
har også dårlig kvali på kanal 9 og TV2 øst som de eneste kanaler. der kommer nogle digitale firkanter på skærmen og nogle gange forsvinder signalet helt. Har Samsung lcd TV med mpg4 og bor i tårnby. P.S den almindelige TV2 virker fint :O)
|
|
![]() |
|
per olsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() |
Bjarke skriver(på den gamle kanal københavn kanal i MPEG4) Hvor er kanal kbh egentlig blevet af digitalt ??
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |