recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PROBLEM m. ny Pana TX-P50X10Y
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPROBLEM m. ny Pana TX-P50X10Y

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Emne: PROBLEM m. ny Pana TX-P50X10Y
    Sendt: 10-August-2009 kl. 02:36

Hej alle!

Har haft tv'et i to dage nu, og har allerede lagt mærke til noget, jeg slet ikke bryder mig om. Det virker som om det er nogle dynamiske kredsløb, som laver rav i billedet, eller tv'ets forkerte behandling af signaler.

Eksempel 1 (taget fra DVB-T):
http://img25.imageshack.us/img25/6541/cimg0693a.jpg

Kig på kvindens ansigt. Det virker som om der er en halo (skygge) foran ansigtet/omkring ansigtet. Som om tv'et ikke kan skelne mellem lyset i baggrunden og lyset på hendes ansigt. Da jeg så filmen, kom denne ændring pludselig i billedet, og var der ikke da kameraet først fokuserede på kvinden.

Eksempel 2 (taget fra The Matrix på HD DVD):
http://img15.imageshack.us/img15/7889/cimg0703a.jpg

I venstre side af skærmen er der noget blåligt lys, som enten burde være en grønlig farve, idet jakken er grøn, eller også burde det være en gråtone, hvor farven fader ud. Billedet er taget med instillingen "nat" på kameraet, for bedre at fange fejlen.

Lagde først mærke til problemet på alm. SD signal, og troede at det var pga. dårligt signal. Men i filmen var problemet endnu mere fremtrædende. Især dette med rødlige/grønlige/blålige farver i stedet for andre farver/sort.

Nogen bud på, hvad dette kan være? Andre oplevelser af det samme?



Redigeret af PhDream - 10-August-2009 kl. 02:40
Til top
rapsacdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 633
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 08:13

Jeg har haft skærmen i tre måneder nu og har ikke haft problemer på min skærm. Jeg kører selv DVB-T samt BD. Så en tur retur til forhandleren og få den lavet, desværre...

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 08:42

Har du overhovedet pillet ved dine billedindstillinger? Og hvis ja, hvordan står de?

M.v.h.

Til top
jtofte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 09:15
Hvis du ændrer billedprofilen til standard eller biograf skulle du gerne komme af med de skygger.
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 10:08
Det må være en fejl på tv´et, især det med den blå farve ude til ventre ser noget mærkeligt ud...

Jeg har også haft mit et par dage nu, og har endnu ikke set noget mærkeligt i behandlingen..

Har sat billede instiller således:


Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 10:24

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Har haft tv'et i to dage nu, og har allerede lagt mærke til noget, jeg slet ikke bryder mig om. Det virker som om det er nogle dynamiske kredsløb, som laver rav i billedet, eller tv'ets forkerte behandling af signaler.

Det ville være super, hvis du kunne liste dine indstillinger - og huske, at der kan være forskelleige indstillinger pr. kilde/input.

Det, der er mest interessant er:

BILLEDINDSTILLING (dynamisk, normal, biograf)
FARVETEMP. (kølig, normal, varm)
SKARPHED (værdi)
P-NR (til/fra)
(FARVESTYRING (til/fra))

 

Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 662
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Det må være en fejl på tv´et, især det med den blå farve ude til ventre ser noget mærkeligt ud...

Jeg har også haft mit et par dage nu, og har endnu ikke set noget mærkeligt i behandlingen..

Har sat billede instiller således:




Jeg kan se en stor fejl i højre side af billedet.... .


Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 11:37

[/QUOTE]

Jeg kan se en stor fejl i højre side af billedet.... .


[/QUOTE]

Ja det må man sige noget af en øjebæ. Den skærm ville jeg bytte ligemed det samme

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 14:32
Har du fundet ud af noget, ryger det retur til komplett.dk (kommer de og henter det?)
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
zuffox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2007
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Har du fundet ud af noget, ryger det retur til komplett.dk (kommer de og henter det?)

Ikke umiddelbart:

Citér -Returvarer skal sendes til Komplett.dk som pakkepost.
-Emballér varen forsvarlig (helst i originalforpakning) sammen med alt medfølgende tilbehør.
-Pga. seperat håndtering af disse pakker skal du IKKE sende returen som værdipakke.
-Pakken må ikke sendes pr. efterkrav.
-Husk at give en korrekt og fuldstændig fejlbeskrivelse, samt at opgive ordre/kundenr. som varen er købt på.
-Vi beder om at få tilsendt dit konto nr. sammen med returforsendelsen, så en evt. refundering kan ske hurtigst mulig


Det kommer selvfølgelig an på, hvad der menes med "retur".

Redigeret af zuffox - 10-August-2009 kl. 15:44
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2008
Status: Offline
Point: 1147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af zuffox zuffox skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Har du fundet ud af noget, ryger det retur til komplett.dk (kommer de og henter det?)

Ikke umiddelbart:

Citér -Returvarer skal sendes til Komplett.dk som pakkepost.
-Emballér varen forsvarlig (helst i originalforpakning) sammen med alt medfølgende tilbehør.
-Pga. seperat håndtering af disse pakker skal du IKKE sende returen som værdipakke.
-Pakken må ikke sendes pr. efterkrav.
-Husk at give en korrekt og fuldstændig fejlbeskrivelse, samt at opgive ordre/kundenr. som varen er købt på.
-Vi beder om at få tilsendt dit konto nr. sammen med returforsendelsen, så en evt. refundering kan ske hurtigst mulig


Det kommer selvfølgelig an på, hvad der menes med "retur".


Spurgte for halvandet år siden hvordan de ville håndtere et defekt tv, da jeg købte mit 42" PX80 hos dem og fik følgende svar:

Hej Mathias.

Skulle der ske noget med tv'et kommer det lidt an på hvor meget det vejer mht. indsendelset af det. Er det på under 30kg skal du sende det til os via post danmark, er det over 30 kilo laver vi en pickup request, som sørger for at tv'et bliver afhentet hos dig, det kommer så op til os, og bliver sendt til service, og herefter returneret til dig.

Spurgte efterfølgende til betaling af overstående og fik følgende svar:

hvis det er under 30kg så betaler du selv fragt til os, og vi betaler fragten tilbage til dig. Er det over 30kg bestiller og betaler vi pick up requesten.

Vægt 36 kg (50" X10 ifølge komplett)


Redigeret af matv88 - 10-August-2009 kl. 16:03
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
zuffox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Februar-2007
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2009 kl. 16:13
Det lyder også meget mere fornuftigt. Gad vide hvorfor de holder dén slags information skjult; mon folk misbruger det?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu