|
Digitale kanaler væk |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Zubuu
Bruger Oprettet: 12-August-2009 Status: Offline Point: 69 |
Emne: Digitale kanaler væk Sendt: 14-August-2009 kl. 11:51 |
Hej alle Håber ikke denne tråd er blevet omtalt før på siden, har søgte lidt men kan ikke finde noget om det. Jeg købte i går et ca modul til mit 40v5500. Jeg indstillede alle kanalerne og det hele spillede bare. Jeg slukker for 230v om natten til mit tv, da halvdelen af min stue ellers står på standby. Da jeg ville se tv her fra morgenen af var alle digitale kanaler væk. Den registrerede altså ikke at der var et ca modul i. Jeg slukkede derfor for tv'et og trak ca modulet ud og ind igen og wupti så var de der sku igen alle sammen. Er der nogen som ved hvordan jeg løser dette problem? Er det fordi jeg slukker for 230v om natten? Eller hvad skyldes det? Gider jo ikke hive kortet ud hver gang jeg skal se tv. Håber i kan hjælpe Med venlig hilsen Tobias |
|
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Sendt: 14-August-2009 kl. 18:29 |
Sonys TV er kendt for to forskellige problemer med de digitale kanaler:
1. Digitale kanaler nulstilles til standardrækkefølge, men forsvinder ikke. Kuren er her at slå "Auto service opdatering" fra på TV'et. 2. Digitale kanaler forsvinder helt. Kanalerne kommer tilbage, hvis man slukker og tænder TV'et på afbryderen oven på TV'et i stedet for at bruge fjernbetjeningen. Man kan også - som du gjorde - trække CA-modulet ud et øjeblik. Jeg kender ingen kur, der med sikkerhed virker mod #2. Men hvis det bliver ved, kan du jo prøve at brugen kuren fra #1 og se, om det hjælper. Det undrer mig i øvrigt lidt, at TV'et i dit tilfælde mistede kanalerne, mens det var slukket helt. Det er jo det, man plejer at skulle gøre for at få dem tilbage. |
|
Zubuu
Sendt: 17-August-2009 kl. 09:08 |
Tak for svaret. Har godt set flere indlæg mht. problemer med Sony og ca moduler. Men mange tak for de to "løsninger" må jeg hjem og se om jeg kan få til at virke. Ja det undrer også mig. Heldigvis fandt jeg ud af at jeg kunne trække ca modulet ud og det så virkede igen. Er bare ikke en holdar løsning i længden. Hvis andre oplever samme problem eller har en løsning er i MEGET velkomne til at skrive. |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Sendt: 17-August-2009 kl. 11:06 |
Hvordan har du konf. dit Sony TV? Har du frekvensen sat til Auto eller ændret til manuel og sat frekvensen til 143.000 Hz/143 MHz? Har du ikke ændret frekvensen, så kan du få problemer. Jeg har selv et W4500 og det har nu snart kørt i et år uden et eneste udfald. I starten havde jeg jeg problemer med at jeg indimellem skulle tage kortet ud og ind. Her havde jeg kontakt til Sony Support og de sagde at frtekvensen skulle udfyldes og at man skulle lave en ny søgning og ny sortering, siden har jeg ikke haft problemer. Hvis du slå Automatisk Service Opdatering fra, vil du ikke få nye kanaler ind automatisk, så det er ikke så heldigt. Hvis du stadig har problemer, ville jeg kontakte Sony Support, da det bør virke uden |
|
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24773 |
Sendt: 17-August-2009 kl. 11:11 |
Der kommer jo også en løsning, som hedder gratis digitalt spejl. Det er at alle de kanaler du har i din pakke, kan ses uden kort og kortlæser. Det skulle heldigvis snart komme. Men det er så uden ekstra kanaler. |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
Zubuu
Sendt: 17-August-2009 kl. 11:13 |
Nej jeg har ikke indtastet frekvensen. Prøver jeg lige når jeg kommer hjem. Den frekvens som du oplyser, hvor har du den fra? |
|
PerW
Sendt: 17-August-2009 kl. 11:28 |
Den fik jeg fra Sony Support, som er til Yousee, så bruger du en anden udbyder, vil der være en anden frekvens. Sony har også lavet et dokument der beskriver konfigurationen til Yousee: http://www.bravia.dk/Default.aspx?ID=22
|
|
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Sendt: 17-August-2009 kl. 17:59 |
Er det Stofa, skal der ikke indtastes noget som specielt - heller ikke ifølge Sonys hjemmeside, selv om deres support gladeligt giver det modsatte råd.
Jeg må også indrømme, at jeg har supportens råd vedr. frekvenser mistænkt for at være humbug. Er der nogen, der ved, hvad frekvensangivelsen helt præcist gør, og hvilken indflydelse den bagefter har, når kanalerne ER indstillet.
Det er nok et spørgsmål om synsvinkel. Hvis en autoopdatering hver 3. uge resulterer i, at rækkefølgen af kanaler nulstilles, vil jeg hellere være fri. Redigeret af Allan Olesen - 17-August-2009 kl. 18:01 |
|
mictand
Super bruger Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 436 |
Sendt: 17-August-2009 kl. 18:10 |
Jeg var egentlig af den opfattelse at disse problemer kan løses med en firmwareopdatering.
Kigger jeg på Sony's hjemmeside er der da også firmware man kan downloade til V5500. http://support.sony-europe.com/tv/lcd/lcd.aspx?site=odw_da_D K&m=KDL-40V5500 Jeg ved dog ikke om denne firmware kan løse dit problem. Jeg har selv fået opdateret mit TV, dog ikke med firmware jeg selv kunne hente, men som jeg fik tilsendt efter henvendelse til Sony support. |
|
mictand
Super bruger Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 436 |
Sendt: 17-August-2009 kl. 18:17 |
Det med frekvenserne skriver de også her nederst på siden.
http://support.sony-europe.com/tv/dvbc/dvbc.aspx?site=odw_da _DK&m=KDL-40W4000 Er der ikke også stadig noget med at der er visse CA-moduler der virker bedre end andre. Så vidt jeg ved er det bedste til YouSee det blå de har i hifi-klubben hvor der står smit og strong på. |
|
PerW
Sendt: 17-August-2009 kl. 19:41 |
Jeg har mit fra Fona og det digitale har kørt uden problemer i et år.
|
|
Zubuu
Sendt: 18-August-2009 kl. 13:35 |
Hej alle og tak for de mange svar Ringede til sony som først sagde jeg skulle checke at jeg havde det rigtige modul, HHFA eller HHFB, hvilket jeg har. Herefter sagde hun jeg skulle lave en søgning med frekvensen og hvis ikke det hjalp skulle jeg slå autoopdatering fra. (Præcis det i også har anbefalet mig) Jeg har nu lavet en ny programsøgning med frekvens og netværks id. Lige lidt hjælper det. Jeg har forsøgt efterfølgende at slå auto opdatering fra og det har heller ikke hjulpet. Hvad kan problemet være? Er møgirriterende at jeg skal hive det skide modul ud hver gang jeg skal se tv! Hvad gør jeg? Den eneste løsning jeg selv kan komme på er at sætte mit tv i en elspareskinne og lade vær at slukke for strømmen om natten. Så står tv'et kun på standby. Men synes bare det skal virke nu når jeg lige har købt begge dele, det er jo helt nyt! |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |