|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Christ_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() Sendt: 24-August-2009 kl. 10:41 |
Hej alle,
Jeg sidder og prøver at optimere mit setup lidt. Jeg ville gerne have sat crossover frekvensen på min sub så den passer til mine dali grand diva'er. Jeg fandt ud af de har flg. data. : DALI Grand Diva Technical Specifications : Cabinet type: Bass reflex System resonance: 33,5 Hz Crossover frequency: 450, 3000 Hz Impedance: 5 W nominal, 3.8 W min. Frequency response: 38-27,000 Hz (± 3 dB) Recommended amplifier power: 50-350W Maximum Sound Pressure Level: 112 dB Sensitivity: 90 dB (ref. 2.83V) Woofer/Midrange: 2 x 6 ½" coated paper cone SFCT Tweeter: 29mm textile dome SFCT Finish: Cherry Dimensions (HxWxD): 99 x 23 x 29.4 cm, 39 x 9 x 11.6 in. Weight: 25.5 kg, 56 lb. Ud fra dette, hvad bør jeg sætte frekvensen til i min Denon 3803 forstærker ? den står som standard til 80. Jeg har absolut ikke forstand på den slags :) Jeg har så sat frekvensen til max på selve sub'en der er en dali swa 12. Så mente jeg den ikke ville gå ind og cutte yderligere, og på den her måde kunne forstærkeren styre det 100%. Pft Christian |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Nu ved jeg ikke hvilke muligheder din Denon har, men hvis det f.eks. er 60, 80 eller 100 hz, så er 80 hz nok det mest optimale. |
|
![]() |
|
Christ_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() |
Damn det var godt nok hurtigt svar :) og mange tak.
Jeg kan stille det ind med spring af +-20 i forstærkeren. Jeg troede man kunne regne ud med hvor mine fronter ikke kunne levere frekvensen mere og så kunne subben tage over. Men jeg lader den bare stå på 80 så. Tak igen for svaret. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
Du kan ikke gå ud fra at specs. på dine højttalere er "ægte". Fabrikanterne har det med at 'pynte' lidt på tallene. Det bedste du kan gøre, er at lytte dig frem, ved at bruge nogle testtoner, og så høre om der er "hul" i lyden ved overgangsfrekvensen. På test DVD'en fra Digital Video Essentials (DVE) er der f.eks. nogle gode tests til at indstille sit anlæg.
|
|
![]() |
|
![]() |
tak for tippet, jeg ser om jeg kan finde et sted og købe sådan en.
Vh Christian |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() |
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
![]() |
Så cool den fil, mange tak for tippet, er igang med at lege ![]() Vh Christian |
|
Samsung LE52M87
Pioneer SC-LX71 Playstation 3 - Slim Linux HTPC Front - Dali Grand Diva Center - Dali Grand Vocal Sub - Dali SWA 12 Bag - Dali Suite R0.7 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |