recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken DVB-T tuner til dvdo edge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken DVB-T tuner til dvdo edge

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken DVB-T tuner til dvdo edge
    Sendt: 06-September-2009 kl. 17:43
hejsa derude,
jeg har købt mig en dvdo edge, som skal foran min dvd/hdd optager og min kommende Oppo bluray (når otto får den til landet (HINT)).
I den forbindelse (edgen...) overvejer jeg at købe mig en ekstern dvb-t tuner, da jeg mener at dette signal bør kunne laves pænere via edge'en, har jeg ret i dette ?
Jeg kan dog ikke helt se hvilken box jeg bør købe, kravene er:
MPEG4 tuner
HD
Skal lade signalet passere uforandret (jeg kan se at eks. maximum t-541 VA opskalerer).
Må godt (ikke et krav) kunne optage
Skal kunne styres via min logitech harmony
Boxer godkendt.

Jeg har kigget anmeldelser igennem, og sidste lavet her på siden er fra 2006, har desuden set den igennem som Tænk har lavet. Ingen af testene er dog lavet med en scaler i baghovedet (naturligt nok).

Så hvilken tuner vil I anbefale ?
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 17:44
En ting jeg selv forventer at forbedre er interlacningen som jeg syntes at mit nyværende sharp 37XD laver en del af.
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 10:45
HM,
er der virkeligt ikke nogen der har et bud, måske er der nogen der kan svare på om den modtager der sidder i min dvd-recorder DMR-EX78EN-K sender billedet ud ubehandlet ?
den har ikke MPEG4 dog, men det kan jeg godt leve med et par år
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 21:00
Jeg lytter også med her - jeg har selv, forgæves, søgt efter en tuner som du beskriver...

-Kent

Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 15:51
så er dvdo'en ankommet, nu mangler jeg bare et svar, SNØFT 
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 16:11
Ide er vel at kunne sende 1080i over dvdo edge interlacningen og 720p ud  ubehandle (eller scalet op til 1080p), tro ikke at dvdo edge kan det.

Havde selv håbet på en sådan løsning, men det lade til at det ikke er muligt, nemlig at, når
dvdo edge modtager et 1080i signal så skal det interlacning til 1080p og når den modtage et 720p signal skal den opscale det til 1080p, fra samme kilde.

Håber at jeg har fået forkerte info. Om dvdo edge muligheder.

Redigeret af Startrek - 08-September-2009 kl. 16:19
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 16:47
Du har ret i at den skal kunne sende sourse direct, kan vi vel kalde det.
Jeg kan ikke se hvorhenne man ser det, på de der er adgang til spec på nettet.
Har selv samme problem med min CD PVR HD 101, for at kunne se hd kanalerne i 1080i, dem der er, scaller den alt andet op i 1080i, bortset fra tv2 film hd, der er i 720P.
Det havde jo været bedre hvis alle kanaler både på dvb-s og dvb-t blev sendt videre direct, også sd kanalerne.
EDGEen er jo klart bedre til det hele.
Men prøv at tjekke de nye digialyti ud på brugermanualen, der kan man nok se det.

Redigeret af SVP03 - 08-September-2009 kl. 16:48
SVP03
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 20:24
hejsa startrek, ifølge dvdos hjemmeside, så kan edgen:
The scaling engine is completely flexible, accepting standard definition (480p, 576p) and high definition (720p, 1080i and 1080p) inputs and outputting the most popular resolutions from VGA (640x480) to 1080p (1920x1080).
så jeg vil nok mene at du kan scale en 1080i til 1080p eller 720p, jeg har lige pillet min ps3 fra, så jeg har ikke en 1080i kilde jeg kan prøve med.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ide er vel at kunne sende 1080i over dvdo edge interlacningen og 720p ud  ubehandle (eller scalet op til 1080p), tro ikke at dvdo edge kan det.

Havde selv håbet på en sådan løsning, men det lade til at det ikke er muligt, nemlig at, når
dvdo edge modtager et 1080i signal så skal det interlacning til 1080p og når den modtage et 720p signal skal den opscale det til 1080p, fra samme kilde.

Håber at jeg har fået forkerte info. Om dvdo edge muligheder.
Enig, min edge får enten 1080i eller 720p fra sat modtageren og sender det ud som 1080p50, den er dejlig den edge. Så mangler canal digital bare at kunne lave sourse direct på alle sd kanalerne, ligesom på dvd film fra pio bd lx71.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 22:02
Kan igen klart anbefale den edge, den løser dine behov for opscalling og interlacing af alt du smider i den,
så har du løst opgaven frem til alle kilder er i hd og dine dvd film er sendt på pension.
Nu taler alle så meget om den Oppo, kanon bd/dvd afspiller m.m., med en edge og en mindre bd afspiller klarer det samme på filmsiden. Dertil kan edge bruges til alle vores sat, zaptor, selector og hvad de hedder alle sammen.
SVP03
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 08:17
hej har faktisk en oppo reserveret hos Otto, men overvejer egentligt en billigere pga edgen, hvilken vil du anbefale som smider dvd som source direct og BD i profile 2.0 ? (som ikke koster som en oppo).
Iøvrigt er vi kommet lidt af sporet med tråden, der er stadigt ingen foreslag til en tuner
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 12:16

Oprindeligt skrevet af hifibo hifibo skrev:

hej har faktisk en oppo reserveret hos Otto, men overvejer egentligt en billigere pga edgen, hvilken vil du anbefale som smider dvd som source direct og BD i profile 2.0 ? (som ikke koster som en oppo).
Iøvrigt er vi kommet lidt af sporet med tråden, der er stadigt ingen foreslag til en tuner
Sætter mig ikke lige ind i de nye afspillere, da jeg ikke selv er på udkig efter en.
Men jeg ved at Pioneer kan, så mon ikke den nye 320 er et godt bud. Jeg kan sige at der ingen problemer har været mellem min bd71 og edge,
Der går lang tid før at jeg køber LOTR på bd i extended, nu jeg har den på DVD. Gennem lx71 -> edge -> jvc 350 -> 103" lærred står det altså kanon godt, men bd udgaven bliver det da til en dag.
Husk på at med Oppo får du sa-cd og dvd-audio, hvis det har betydning for dit valg.

SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu