recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der en Squeezebox duet ekspert?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr der en Squeezebox duet ekspert?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Er der en Squeezebox duet ekspert?
    Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 03:05
Har lige købt en Squeezebox duet. Har prøvet at sætte ethernet kable direkte i receiveren som går til en d-link DIR-100 router dvs. ingen trådløs router. Controlleren kan få kontakt til receiveren men receiveren kan simpelthen ikke få kontakt til mysqueezebox.com eller internetradioer. Har prøvet at bypasse routeren ved at sætte ethernet kablet direkte i min fiberindgang (Dansk Bredbånd fibernet via Dong energy) og har også prøvet at give receiveren fri adgang via DMZ i router opsætningen (bypasser routerens blokeringer så vidt jeg kan forstå), men uden held.

Kontaktede Logitech support som efter 25 min smed røret på (manden spurgte i starten af samtalen om mit telefon nr. så han kunne jo ringe tilbage hvis det var en fejl). Da jeg så ringede senere igen blev jeg svinet til af en komplet irritable idiot som sjovt nok havde samme dialekt som den første. Tro mig, jeg ved hvor hårdt det er at arbejde med kunde support og jeg behandler dem altid med respekt så der var ingen grund til at behandle mig på den måde. Fandeme om jeg gider at finde mig i at blive råbt af når jeg lige har købt deres produkt!

Er det værd at ofre mere tid på dette produkt eller skal jeg returnere det? Har allerede spildt en 3-4 dage... så er der nogen der ved hvordan man får hul igennem til internettet? På forhånd mange tak.
Til top
lommeregner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-April-2009
Sted: 8700 Horsens
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 07:03

Oprindeligt skrevet af Kite Kite skrev:

Har lige købt en Squeezebox duet. Har prøvet at sætte ethernet kable direkte i receiveren som går til en d-link DIR-100 router dvs. ingen trådløs router. Controlleren kan få kontakt til receiveren men receiveren kan simpelthen ikke få kontakt til mysqueezebox.com eller internetradioer. Har prøvet at bypasse routeren ved at sætte ethernet kablet direkte i min fiberindgang (Dansk Bredbånd fibernet via Dong energy) og har også prøvet at give receiveren fri adgang via DMZ i router opsætningen (bypasser routerens blokeringer så vidt jeg kan forstå), men uden held.

Kontaktede Logitech support som efter 25 min smed røret på (manden spurgte i starten af samtalen om mit telefon nr. så han kunne jo ringe tilbage hvis det var en fejl). Da jeg så ringede senere igen blev jeg svinet til af en komplet irritable idiot som sjovt nok havde samme dialekt som den første. Tro mig, jeg ved hvor hårdt det er at arbejde med kunde support og jeg behandler dem altid med respekt så der var ingen grund til at behandle mig på den måde. Fandeme om jeg gider at finde mig i at blive råbt af når jeg lige har købt deres produkt!

Er det værd at ofre mere tid på dette produkt eller skal jeg returnere det? Har allerede spildt en 3-4 dage... så er der nogen der ved hvordan man får hul igennem til internettet? På forhånd mange tak.

Du kan ikke bruge squeezebox duet uden at en computer er opsat til dette. Det er desværre et stort minus nu, at computeren skal være tændt hele tiden også for at få adgang til internetradio.

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af lommeregner lommeregner skrev:

Du kan ikke bruge squeezebox duet uden at en computer er opsat til dette. Det er desværre et stort minus nu, at computeren skal være tændt hele tiden også for at få adgang til internetradio.

Det er noget vrøvl, du skal kun bruge computer hvis du vil høre egen musik fra harddisk.

Mysqueezebox.com er netop lavet for at man kan kører squeezebox uden egen computer/server.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 07:31

Prøv at tage den med ind til naboen og se om du kan få den koblet op dér. Det kan jo være du har en udfordring med din routeropsætning.

Husk at starte helt forfra på opsætningen, når du prøver det, se manualen.

Hvis der er hul igennem hos naboen er squeezeboxen i hvert fald Ok, så ved du at problemet ligger i din router og skal løses der.

Hvis ikke det virker er der en sandsynlighed for at udstyret er defekt.(tror det ligger i din router/ sikkerhed)
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 08:13
Har du oprettet en konto på mysqueezebox.com? Og indtastet kontoen i squeezebox server/Squeezecenter?

Redigeret af Muele - 02-Oktober-2009 kl. 08:38
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 09:06
Så vidt jeg husker var dokumentationen der fulgte med ikke særlig god. Men jeg har fundet denne som er noget mere uddybende: http://www.slimdevices.com/documentation/Squeezebox-Duet-UG- DAN.pdf hvor du skal lave det der hedder broforbundet konfiguration.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 10:27
Det ser ud som om du måske er rendt ind i et mere generelt problem. Prøv evt. at læse denne tråd:

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=68446

1. post fra tråden:

We are investigating why some customers are having problems registering Duet on MySqueezebox.com following todays upgrade. If you are having problems please check:
  • If you were running the 7.4 beta Squeezebox Server you must upgrade to the released version.
  • Please verify your username and password work correctly at http://www.mysqueezebox.com.

Please post to this thread with the following information:
  • The exact error message you are seeing when the login fails.
  • On the Account Registration screen please press and hold the left button, this will return to the home menu. Then go to Settings > Advanced > Diagnostics, and post the following information:
    1. Firmware version
    2. mysqueezebox.com IP
    3. mysqueezebox.com registration
    4. Squeezebox Server

While we are working on a fix, you could try:
  • Try rebooting your Controller, and trying the registration again.
  • Factory reset your Controller (turn off the Controller, and press + while powering on).

If you are still having problem you can PM me your username and/or MAC address (from the Diagnostics page) and I will investigate further.

Thanks,
Richard
Til top
Kite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 14:57
Mange tak til jer alle! I kommer med en masse gode råd så jeg vil lige prøve at rode lidt videre.

Jeg kan se andetsteds at folk snakker om at man skal indtaste en pin kode når man skal kobles på mysqueezebox.com men jeg når aldrig så langt... Jeg har oprettet en konto på siden og har tastet min mail og password ind i Squeezebox server programmet.

Jeg undrer mig meget at Logitech vælger at vedlægge så tynd en manual og siden de henviser til tilbyder ikke den fulde manual (eller er det bare mig der ikke kan finde den?). Der er en kasse på mysqueezebox.com der siger "Tip og gode råd" men ingen steder at klikke på... det simpelthen for dårligt når man tænker på hvor mange muligheder (og faldgruber) der er med dette produkt.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 09:51

Jeg undrer mig meget at Logitech vælger at vedlægge så tynd en manual og siden de henviser til tilbyder ikke den fulde manual (eller er det bare mig der ikke kan finde den?).

De vedlagte manualer er formentlig tynde fordi de hurtigt bliver forældede efterhånden som softwaren udkiler sig. Det ser man på mange andre elektroniske dimser, jeg har foreksempel heller ikke fået manualer med min seneste mobil-telefon eller computer - der henvises istedet til en online manual.

Der er en kasse på mysqueezebox.com der siger "Tip og gode råd" men ingen steder at klikke på... det simpelthen for dårligt når man tænker på hvor mange muligheder (og faldgruber) der er med dette produkt.

Prøv at skifte sprog til engelsk på hjemmesiden, øverste højre side, så kommer links frem.

Hjemmesiden er netop blevet total omstruktureret, og de har nok ikke nået alle sprog igennem nu, ingen undskyldning men en forklaring.

Redigeret af Letten - 03-Oktober-2009 kl. 09:51
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 10:31

Jeg undrer mig meget at Logitech vælger at vedlægge så tynd en manual og siden de henviser til tilbyder ikke den fulde manual (eller er det bare mig der ikke kan finde den?). Der er en kasse på mysqueezebox.com der siger "Tip og gode råd" men ingen steder at klikke på... det simpelthen for dårligt når man tænker på hvor mange muligheder (og faldgruber) der er med dette produkt.

Hafr du set mit link tidl. der henviser til en bedre manual?

Til top
Kite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2009 kl. 15:48
Letten, det nu ok at der ikke medfølger en tyk manual hvis bare man henviser til en side hvor man kan downloade den fulde manual (men det er åbenbart en fejl med den danske side). Tak for tippet med at skifte til engelsk, nu kan jeg da se meget mere.

PerW, tak for linket som jeg godt så - jeg skulle bare brokke mig lidt (efter flere dages kamp med duetten bliver man lidt irritable...)

Nå, men nyheden er at jeg idag ikke har problemer med at forbinde til min computer og kan også godt høre internetradio... meget mystisk fordi jeg har ikke ændret noget siden igår. Frygter selvfølgelig at det forsvinder igen men lige nu spiller det, i bedste forstand. Nu kan controlleren se ip adressen for mysqueezebox.com og ping er ok og de forskellige port ligeså, både til min pc og mysqueezebox.com. Dog står mysqueezebox.com registration som "not registered", men jeg kan forstå at det måske skyldes den nye upgrade (men det virkede nu heller ikke med den gamle...). Underligt nok også at min receiver står som "not connected" under player menuen på mysqueezebox.com for jeg kan se at den har fanget dens mac addresse på et tidspunkt.

Har problemer med at controlleren så gerne vil forbinde til min computer så når den er slukket er der meget af det der ikke virker. Hmmm... må vist bruge nogle timer endnu men dejligt at noget af det virker.

Tak for hjælpen
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2009 kl. 13:51

Underligt nok også at min receiver står som
"not connected" under player menuen på mysqueezebox.com
for jeg kan se at den har fanget dens mac addresse på et
tidspunkt.

Nu bruger jeg næsten aldrig mysqueezebox.com, men jeg
mener at afspillere der er forbundet med Squeezebox
server på din PC ikke samtidig vil fremgå som connected
på mysqueezebox.com.

Enten er de forbundet til din egen server eller den på
internettet, ikke begge på en gang. Og de skal styres fra
det sted hvor de er forbundet, dvs. enten fra
mysqueezebox.com eller også fra din PC (http://<SB server
ip-adresse>:9000)

Når den fremviser en MAC adresse på mysqueezebox.com er
det fordi afspilleren er meldt ind, dvs. den er kendt.
Det skal bruges til at huske indstillinger fra gang til
gang når du måtte forbinde afspilleren med
mysqueezebox.com.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu