|
dvbc |
Besvar |
Forfatter | |
Gordo
Ny bruger Oprettet: 12-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
Emne: dvbc Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 11:51 |
Hej jeg har et panasonic txp42c10y hvor jeg har købt et Conax CA mondul. til canal digital via Gvd net. men jeg kan ikke få det til at virke. kan sagtens finde alle kanaler. men den siger den er krypteret og der er bare sort skærm. har prøvet at skifte land til svensk eller finsk men det hjeælper ikke! nogen der kan hjælpe??
|
|
Henrik_45
Super bruger Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 392 |
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 12:08 |
Jeg formoder at du har et programkort fra Canal Digital. Dette kort skal du sætte i dit Conax CA-modul (husk at vende det rigtig) Du skal også indtaste den rigtige Net-ID (kan du få at vide ved at kontakte GVD). Hvis det stadig ikke virker efter de forskellige tiltag så kan CA-modulet være deffekt eller TV't ikke supporterer CA-modulet |
|
Gordo
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 12:23 |
|
|
Gordo
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 12:24 |
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 12:26 |
Jeg kender ikke dit TV, men du er sikker på, at det har indbygget DVB-C tuner? Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Gordo
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 12:31 |
det er der.. |
|
Henrik_45
Super bruger Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 392 |
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 13:38 |
TV't kan finde alle kanaler uden CA-modul men kan ikke vise dem uden at der er den rigtige krypteringsnøgle (CA-modulet) og et programkort der giver retigheder til at se kanalerne. Hvis du læser på side 30 i manualen (DVB-C kanaler) så er der en menu (Pkt. 6) hvor du har følgende muligheder Kanalvalg (skal nok sættes til alle) Søgning (Hurtig eller Fuld) Frekvens (Du skal taste en frekvens ind som du kan få oplyst ved GVD) Symbol rate (Sættes til automatisk) Netværks ID (Du skal taste en netværks ID ind som du kan få oplyst ved GVD) |
|
dkscan
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 15:03 |
Er du helt sikker på, at du har vendt programkortet rigtigt i CA-modulet? Selve CA-modulet kan man kun trykke fast i tv'et, hvis det vender rigtigt, men programkortet kan principielt indsættes på 4 måder. Dog skal kontaktfladerne vende "indad" mod tv'et, så i princippet er der to muligheder. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |