|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Grazul ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() Sendt: 29-September-2009 kl. 14:32 |
Update længere nede i tråden.
Hej folkens. Jeg ville høre om der er nogle der har erfaringer med reperationer hos NB Radio i Roskilde? Jeg har indleveret min Onkyo tr606 til rep for 35-40 dage siden og fik dengang at vide at der ville gå 14 dage. Kæresten har rykket for den 3 gange og nu har jeg så rykket 4. gang idag. Til min kæreste oplyste de at de ikke kunne ringe til deres værksted, men kun kan sende mail/brev til dem. Da jeg så udfrittede dem lidt idag, får jeg at vide at det er det danske værksted Service Center Syd. Nu arbejder jeg selv i en føtex elektronik afdeling, hvor vi også benytter dette værksted. Så jeg har selv et tlf nr til dem. Dog lader jeg deres medarbejder fra idag få til imorgen til at ringe tilbage som hun lovede. Men når der nu er gået så længe, kan jeg så gøre noget? Der er jo ikke nogen klar formulering i købeloven, "rep må ikke overstige rimelig tid" er meget upræcist. Nu arbejder jeg selv med disse ting til dagligt, og synes det er utroligt at en special butik som NB har ringere service end supermarkeder. Det giver altså ikke mening i min verden. Redigeret af Grazul - 17-Oktober-2009 kl. 13:39 |
|
TV: Panasonic 46PZ-85
Fronter: B&W FPM5 Center : B&W FPM6 Baghøhj: B&W FPM4 Reciever: Onkyo 607 BlueRay: Panasonic bd-55 Remote: Logitech Harmony One Konsol: Wii og PS2 Media: Twix |
|
![]() |
|
Emilos88 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
![]() |
Kan de gøre for at Service Center Syd bruger lang tid på rep? Et måned er også indenfor rimelig tid, men som du selv siger er det ret uklart |
|
Get HIFI or die trying c",
|
|
![]() |
|
Grazul ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
Som jeg ser det er det jo ikke mig vedkommende om det er værkstedet eller butikken der er længe om det. Synes bare det er piv ringe, men det er måske også fordi jeg er vant til max 21 dages rep eller penge retur/nyt produkt. |
|
Fronter: B&W FPM5 Center : B&W FPM6 Baghøhj: B&W FPM4 Reciever: Onkyo 607 BlueRay: Panasonic bd-55 Remote: Logitech Harmony One Konsol: Wii og PS2 Media: Twix |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() |
Nu når du selv har nr. til værkstedet kunne du jo selv ringe. Min kollega havde indlevert sin fjernbetjening til rep hos Fona i Rødovre. Da hab ikke havde hørt noget efter 3 uger ringede han til Sony. De kunne så oplyse at Fona havde brugt 14 dage på at sende fjernbetjeningen ind
![]() |
|
![]() |
|
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
![]() |
Det er blevet nævnt mange gange herinde, men det er ALDRIG kundens problem at et service værksted smøler med en reparation, det er og bliver butikkens ansvar. |
|
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|
![]() |
|
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
hvis ikke det er en garantireparation, så kan du vist ikke bruge købeloven til så meget. Hvis du synes der går for lang tid, så bed om at få den tilbage - der er ikke meget du kan gøre ved det ellers. hvis det er en garantisag, så forholder det sig naturligvis lidt anderledes...så må de se at få fingeren ud... |
|
![]() |
|
Morten Rasmusse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Hej Grazul, Det lyder da som en lidt trist situation du er havnet i. Jeg vil dog høre om du har mulighed for at komme med nogen flere oplysninger. Er der tale om en reparation omfattet af reklamationsretten eller en garanti? Hvilkens slags fejl er der tale om? Hvornår er recieveren købt? Har den tidligere været indleveret med lignende fejl? Er det stillet en erstatningsgenstand til rådighed for dig? Når du for fremtiden rykker for reparationen vil jeg anbefale dig at gøre det skriftligt, således at du har mulighed for at dokumentere det eventuelt senere i forløbet. Mvh Morten Rasmussen |
|
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350 Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1 Samsung Youseeboks |
|
![]() |
|
SMS ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2005 Sted: Ølstykke - DK Status: Offline Point: 123 |
![]() |
De skriver ellers at de selv har serviceværksted på deres hjemmeside. Klip fra deres side.
|
|
/ Venlig hilsen Søren.
|
|
![]() |
|
![]() |
Den er inden for garantien, den er under 6 måneder gammel. Og fejlen var/er på HDMI controlleren. Mens man ser dvd/Bluray eller ser kabel tv bliver tv'et pludselig sort og der står Hdmi i hjørnet. Det minder meget om problemet på de nye panasonic skærme og Onkyo recievere, men der burde ikke være noget med de ældre modeller som min Pz85 og derudover forsvandt lyden også. Recieveren er som sagt ikke så gammel, så der har ikke været fejl før. Denne fejl har dog været der en måneds tid, men til at starte med var det kun ved film afspilning, så kunne først senere konstatere at det var recieveren og ikke min Pana Bluray. Jeg spurgte om der var mulighed for at låne en reciever i mellemtiden, men de sagde de ikke havde låneapparater, derudover oplyste de at rep tiden nok ville være ca. 14 dage.!
Har haft snakket med dem igen her idag og den skulle gerne være her senest torsdag. Synes bare stadig at det er ringe at man indlevere en reciever, som er en af de vigtigste ting i ens setup, for at vide at der går nok ca 14 dage. Og så er der indtil videre gået 1,5-2 måneder hvor man ikke har har den. Ifølge ekspedienten fra NB radio havde de manglet en reservedel (et HDMI board, eller Hdmi controller) og det er grunden til den lange rep tid. Så nu krydser jeg fingre for at jeg kan hente den fredag og ellers må jeg jo gå videre med sagen. (hvis nogen kan foreslå hvor jeg skal gå hen) |
|
|
![]() |
|
![]() |
De ringede fredag og den er nu lavet. Kan desværre bare først hente den imorgen (mandag)
|
|
|
![]() |
|
![]() |
UPDATE Jeg har arebejdet en del denne uge, så har først prøvet at sætte recieveren til i onsdags. Der brugte jeg 5 timer og fik den ikke til at virke. Nu har jeg så prøvet igen idag, med fornyet energi. Og resultatet er det samme. Der kommer billede igennem recieveren, men den modtager ingen lyd gennem Hdmi stikket fra Bluray afspiller eller Yousee's Samsung boks. Så lige pt kan jeg kun se tv uden lyd når jeg bruger min reciever! Jeg venter lige på at kæresten kommer hjem, så jeg kan bruge hendes bærbare pc til at afspille mp3 over reciveren, for at fastslå om det er hdmi boardet der stadig er defekt (det er det de angiveligt har udskiftet på de 2 måneder) eller om ingen lyd kommer igennem. Når nu jeg skal ned med den igen, kan jeg så forlange at få en ny? Eller i det mindste et tilsvarende låneapparat? Synes godt nok det her er til at brække sig over, og vil anbefale alle at lade være med at handle i denne butik. |
|
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
Har du ikke fået en udbedringsbeskrivelse på recieveren med ? Det lyder som en bytter . Det er hvertfald "urimelig lang ventetid" så hvis ikke de kan give dig låneapparat ,så ville jeg fastholde Bytte/retur
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |