recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedre signal 1 november?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbedre signal 1 november?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ht204 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2007
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Emne: bedre signal 1 november?
    Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 15:08

hej alle, beklager hvis mit spørgsmål er noget uvidende.

sagen er den, at et familie medlem gerne vil skifte fra yousee kabeltv til bare at nøjes med at se free-to-air kanaler. vedkommende bor midt på amager.

jeg har i den forbindelse købt en maximum DA 1200 stueantenne (aktiv 20db) og maximum t-102 mpeg4 boks. men, selvom antennen er sat i vinduet og prøvet både vandret og lodret, finder den intet signal. jeg har prøvet den hos mig selv (bor i starten af amager) og der var ikke noget problem med modtagelsen.

hvad gør man så? vil signalet blive bedre her d. 1 november så antennen muligvis opfanger det? eller skal der investeres i en tag antenne...

vh jonas

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 15:16

De sendere der er i Hovedstadsområdet, sender med den effekt som vil anvendes fremover. Udendørs antenner er altid at anbefale.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ht204 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 15:33

tak for svaret - og øv, hvor er det skuffende, når vedkommende tilmed bor i københavns kommune, at der intet signal er med en stueantenne.

en udendørs antenne er for besværlig at sætte op og de er heller ikke kønne - og der er ingen garanti for at den vil kunne få et brugbart signal, medmindre det er en tag antenne.

så vi kører videre med yousee-svindler foretagendet...

Til top
ht204 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 15:44
ps. det kan ikke hjælpe med en anden indendørs antenne? den jeg har fået købt er måske ikke så god? kender du en god en...
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

De sendere der er i Hovedstadsområdet, sender med den effekt som vil anvendes fremover.

Men sender de alle digitalt allerede nu?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 16:45

Der har været gang i Boxer et stykke tid nu, dog ikke det fulde udbud, DigiTV har været i gang endnu længere. Alle hjælpesendere skulle også være i drift.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af ht204 ht204 skrev:

tak for svaret - og øv, hvor er det skuffende, når vedkommende tilmed bor i københavns kommune, at der intet signal er med en stueantenne.

Fordi man bor i københavnskommune, gør jo netop ofte at man vil have svært med at modtage digitaltv, fordi der er tæt bebygget.

Har i husket at tænde for strømforsygning til antennen? Hvilket vej vender vinduet? Det dur jo ikke hvis vinduet vender mod syd.. Det skal være mod nord/vest
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
ht204 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 22:34
tak for info ang bebyggelse - det vidste jeg ikke.

men ja - jeg har haft tilsluttet strømforsyningen til antennen.

jeg kan ikke på stående fod huske hvad vej vinduerne vendte; vi prøvede de 2 som der var mulighed for og intet signal, den opfangede slet ikke kanalerne.

Til top
ht204 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 00:53
kan iøvrigt nu se der er 5.4km til lynetten (sender), det har nok været for meget for en lille indendørs antenne 
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 10:50
Jeg bor i Aalborg og har ca. 7-8 km til Nibe senderen, bruger også indendørs antenne, den står ikke i et vindue, peger væk fra senderen,
signalet i styrke og kvalitet ligger oppe omkring de 85-92 % altså et rigtig godt signal.

Jeg har ledt efter hvor signalet er bedst, fundet nogle steder.

Prøv at tænde for fjernsynet og boksen, vælg signal under opsætning på boksen, og prøv at lede efter et sted i legligheden hvor du kan finde
signalet, du skal se på fjernsynet på signal den modtager, og når du har fundet et sted, kan du justere ved at dreje antennen, eller flytte den
lidt, den skal flyttes lidt for at et bedre signal, jeg skulle eks. bare flytte min 5-10 cm så røg signalet.

Men led efter hvor signalet er godt, der kan være flere steder i legligheden den er god, det er ikke bare at sætte den i vinduet, ikke sikkert
at du har et godt signal der.

Søg og du skal finde.

Ang. antenner, så er der nogle der kræver strøm, andre tager strømmen fra boksen, så skal man bare huske at sætte boksen op til at antenne skal
være aktiv eller on, hvad det nu hedder på boksen.

Redigeret af Jan.Larsen - 12-Oktober-2009 kl. 10:19
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Jeg bor i Aalborg og har også ca. 5-6 km til Nibe senderen, bruger også indendørs antenne, den står ikke i et vindue, peger væk fra senderen,
signalet i styrke og kvalitet ligger oppe omkring de 85-92 % altså et rigtig godt signal.

Nu sender NIBE senderen jo også med 50KW effekt, og lynetten kun med 1Kw så der er VÆSELIG forskel. Samtidigt med at højden på masten.

Redigeret af Bjarke - 11-Oktober-2009 kl. 11:09
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Nu sender NIBE senderen jo også med 50KW effekt, og lynetten kun med 1Kw så der er VÆSELIG forskel. Samtidigt med at højden på masten.

Derfor er det stadig en meget krævende opgave at finde et godt signal, over det meste kan jeg ikke tage et brugbart signal, og som skrevet skal
jeg bare flytte den få centimeter så er signalet væk, så sendestyrken alene gør det ikke, der skal så lidt til for ikke at kunne modtage
signalet.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu